וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי של לפיד: נחזור להידברות רק אם הרפורמה תוקפא לשנה וחצי

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 14:51

ראש האופוזיציה קרא לעגן בחוק הקפאת חקיקת המהפכה המשפטית למשך 18 חודשים, שבמהלכם יתקיימו השיחות בבית הנשיא. "כל עוד אין הקפאה בחקיקה, אין טעם ואין היגיון לדבר על חוקים אחרים", טען והוסיף: ההקפאה הזו הייתה חלק מההסכם שהיה אמור להיחתם בין הצדדים

לפיד אחרי ביטול עילת הסבירות: "אין ראש ממשלה בישראל"/מערכת וואלה!

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא היום (ראשון) להקפיא את חקיקת המהפכה המשפטית למשך שנה וחצי, שבמהלכה יתקיימו השיחות בבית הנשיא. "כל עוד אין הקפאה בחקיקה, אין טעם ואין היגיון לדבר על חוקים אחרים או הסכמות אחרות, מפני שברור לגמרי שהממשלה שוב תברח ברגע האחרון", אמר במליאת הכנסת.

לפיד סיפר כי ביום שני, יום אישור ביטול עילת הסבירות בכנסת, הוא והנשיא יצחק הרצוג חשבו שיש הסכם מוכן לחתימה, "אלא שאז יריב לוין ובן גביר דפקו על השולחן ואיימו בפירוק הממשלה", טען, "ראש הממשלה נבהל, נכנע להם, וחוק הסבירות עבר במתכונת הקיצונית ביותר האפשרית". הוא קבע כי "הפתרון האפשרי היחיד שיאפשר חזרה להידברות" הוא הקפאת החקיקה, שתהיה מעוגנת בחוק.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה באופן סופי. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. יואב דודקביץ, TPS
"ברור לגמרי שהממשלה שוב תברח ברגע האחרון". לפיד/TPS, יואב דודקביץ

לפיד הדגיש כי במהלך תקופת ההקפאה אפשר יהיה לחוקק חוקים הנוגעים לביקורת שיפוטית ולהפרדת הרשויות, אבל רק ברוב של שני שלישים, "כלומר בהסכמה אמיתית בין הקואליציה לאופוזיציה, ובין כל חלקי העם", הסביר. הוא אף אמר כי ההקפאה הזו הייתה חלק מן ההסכם שהיה אמור להיחתם בין הקואליציה והאופוזיציה.

לבסוף פנה ראש האופוזיציה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "תראה שאתה שולט בקואליציה שלך ושאתה יכול לעשות גם צעדים לטובת המדינה. מרגע שיעבור החוק הזה, נכנס מחדש להידברות מתוך רצון אמיתי לתקן את מה שטעון תיקון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully