וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט על האפשרות שבג"ץ יפסול את ביטול עילת הסבירות: "נפעל על פי חוק"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 12:09

בכניסה לישיבת הממשלה, שר הביטחון אמר בתשובה לשאלה על פסילה אפשרית של החוק כי "מדינת ישראל מדינת חוק דמוקרטית - נפעל לפי החוק". זאת, לאחר שבריאיון ל-CNN סירב נתניהו להתחייב כי כך יפעל

בווידאו: גלנט:"מדינת ישראל מדינת חוק דמוקרטית - נפעל לפי החוק"/אבי רוקח

שר הביטחון יואב גלנט אמר הבוקר (ראשון) בכניסה לישיבת הממשלה כי הממשלה תכבד את פסיקת בג"ץ במידה ויפסול את ביטול עילת הסבירות. דבריו של גלנט מגיעים לאחר שבריאיון ב-CNN סירב ראש הממשלה בנימין נתניהו מה יעשה במקרה שהעליון יחליט להתערב בחוק.

"מדינת ישראל מדינת חוק דמוקרטית - נפעל לפי החוק", אמר גלנט.

בפתח ישיבת הממשלה, נתניהו אמר כי הוא מאמין שניתן להגיע להסמכות רחבות בנוגע לחקיקה. "כפי שהבטחנו ננצל את פגרת הקיץ כדי לנסות להגיע להסכמה בתוכנו", אמר נתניהו. "מקווה שהפעם ידנו המושטת לא תישאר באוויר. אפשר וצריך להגיע להסכמות ורוב גדול בציבור מבין את האמת הפשוטה הזו".

נתניהו הכריז בפתח הישיבה גם על השקת פרויקט רכבות מהירות לאורך ישראל בתקציב של כ-100 מיליארד שקלים, שיוכל בעתיד להתחבר אף לערב הסעודית. הדברים באים ברקע הדיווחים על ניסיונות ארצות הברית לקדם מגעים לנורמליזציה בין ישראל וערב הסעודית.

יואב גלנט בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

בשיחה עם וולף בליצר ב-CNN בשבוע שעבר אמר נתניהו בהתייחס לשאלה מה יעשה במקרה שבג"ץ יפסול את החוק: "הדבר שעליו אתה מדבר הוא מצב פוטנציאלי שבמונחים אמריקניים שווה ערך לכך שבית המשפט העליון היה לוקח תיקון לחוקה ואומר עליו שהוא לא חוקתי". לדברי נתניהו: "זה סוג הסחרור שאתה מדבר עליו, ואני מקווה שלא נגיע לכך".

אחרי שהדברים עוררו סערה, הוציאה לשכת נתניהו הודעת הבהרה. "ממשלות ישראל תמיד מכבדות את החלטות בית המשפט ובית המשפט תמיד ראה את עצמו כפוף לחוקי יסוד להם הוא מייחס מעמד של חוקה. כמו רוב אזרחי ישראל, ראש הממשלה נתניהו מאמין שצריך להמשיך לשמור על שני העקרונות הללו גם יחד".

עוד בוואלה!

המלחמה רק מתחילה: היום שאחרי ביטול עילת הסבירות

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 30 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
ישיבת הממשלה, הבוקר/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

בשבוע שעבר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 חברי כנסת מול 0 מתנגדים, לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים. מיד לאחר אישר ההצעה הוגשו העתירות לבג"ץ נגד המהלך - "תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת", נכתב בעתירה של התנועה לאיכות השלטון.

ביום רביעי בג"ץ השיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון, אליה הצטרפו עותרים נוספים, נגד ביטול עילת הסבירות, והחליט כי לא יוציא צו ביניים עד לדיון ראשון בעתירה שייקבע לחודש ספטמבר. על כן, הביטול ייכנס לתוקפו, למרות שהיו מקרים שבהם בית המשפט העליון הוציא צו ביניים לעתירות דחופות כשהכנסת בפגרה.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully