וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באופוזיציה על הגדלת תקציב הישיבות: "ממשיכים לשדוד את הקופה הציבורית"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 9:36

חברי כנסת מתחו ביקורת חריפה על החלטת הממשלה הצפויה על הגדלת תקציב המוסדות התורניים ב-164 מיליון שקלים. לפיד: "על החינוך המיוחד הם אמרו שאין להם כסף. זו ממשלה בלי לב". ליברמן: "זה סדר העדיפויות של הממשלה: משתמטים ראשונים, משרתים אחרונים"

תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 עבר בקריאה שנייה ושלישית/מעריב אונליין

באופוזיציה מותחים ביקורת חריפה על הממשלה, לקראת ההחלטה הצפויה הבוקר (ראשון) על הגדלת תקציב המוסדות התורניים ב-164 מיליון שקלים.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את סדר העדיפויות של השרים. ‏"כשפנינו לממשלה למנוע קיצוץ בשעות של החינוך המיוחד לילדים עם מוגבלויות, התשובה הייתה ש'אין כסף'. הלילה הם הודיעו שיקצצו בכל משרדי הממשלה כדי להוסיף 164 מיליון שקל למוסדות תורניים", אמר לפיד. "זו ממשלה שאין לה לב".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כינה את המהלך "סחטנות שאין לה סוף".

"באישון לילה, כמו גנבים, ממשלת הביזה של נתניהו ממשיכה לשדוד את הקופה הציבורית, ומוסיפה עוד 164 מיליון למוסדות תורניים. זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו, משתמטים ראשונים, ומשרתים ומשלמי מסים אחרונים".

אברכים בבני ברק, 19 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אברכים בבני ברק, 2021/ראובן קסטרו

השרים יצביעו הבוקר על הגדלת תקציב הישיבות והאברכים ב-145 מיליון שקלים נוספים, וב-20 מיליון שקלים את תקציב מדרשות לבנות דתיות, מוסדות תורניים בעוטף עזה ומוסדות תורניים המעודדים שירות צבאי. מקור המימון לתקציב יהיה ככל הנראה בקיצוץ רוחבי של כל משרדי הממשלה.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הסביר בטוויטר את ההחלטה, וטען כי הסכום שיועבר הוא יתרות של קיצוץ רוחבי שכבר נעשה. "אין החלטה על תוספת של 164 מיליון שקלים לאברכים מעבר למה שסוכם בתקציב וגם אין החלטה חדשה על קיצוץ רוחבי מתקציבי המשרדים, מדובר על החלטה לעשות שימוש ביתרות של קיצוץ רוחבי שכבר בוצע בפברואר כמקור תקציבי לתשלום מה שסוכם", כתב.TCRF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully