וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת מל"טים נוספת על מוסקבה, פולין: לוחמי ואגנר מתקרבים לגבולנו

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 21:24

בירת רוסיה ממשיכה להיות חדירה, ונזק נגרם לכמה גורדי שחקים ברובע העסקים של העיר. זלנסקי: "המלחמה חוזרת לרוסיה". פוטין, שסקר משט לרגל יום הצי: "נקלוט 30 ספינות חדשות השנה". בוורשה מזהירים כי שכירי החרב של פריגוז'ין "ינסו להעביר מהגרים לא חוקיים"

בווידאו: תיעוד: מל"ט מתפוצץ ברובע העסקים של מוסקבה/מתוך טוויטר

רוסיה אמרה הבוקר (ראשון) כי היא הפילה שלושה מל"טים אוקראיניים שניסו לתקוף את מוסקבה, בהתקפה שנייה בתוך פחות משבוע על הבירה.

ראש העיר, סרגיי סוביניאן, אמר כי נגרם נזק קל לחזית של שני מבני משרדים ברובע העסקים מוסקבה סיטי. האזור, שנמצא כמה קילומטרים מהקרמלין, מוכר בזכות המגדלים רבי-הקומות שלו. לפי התקשורת המקומית, באחד המבנים שספגו נזק שוכנים שלושה משרדים ממשלתיים לצד דירות מגורים. במהלך התקרית, הפעילות בנמל התעופה ונוקובו הופסקה זמנית.

לפי משרד ההגנה, שניים מהמל"טים הופלו במוסקבה סיטי באמצעים אלקטרוניים והשלישי על ידי מערכות ההגנה האווירית בשמי אזור אודינצובו. מוסקבה תיארה זאת כ"מתקפת טרור", כפי שהיא מגדירה כל פעולה אוקראינית בשטחה או בשטחים שכבשה באוקראינה.

אף שלא נגרם נזק משמעותי, הפגיעה באזור היא בעלת סמליות רבה החושפת את החדירות של מערכות ההגנה במוסקבה. כלי טיס בלתי-מאוישים הגיעו עד לקרמלין עצמו במאי, בהתקפה הדרמטית ביותר על בירת רוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה. ביום שני האחרון, רוסיה אמרה כי היא סיכלה מתקפת רחפנים על הבירה, ואחד מהם הופל בסמוך למטה משרד ההגנה.

קייב לא נוטה לקבל אחריות על מתקפות בתוך שטחה של רוסיה, אף שהנשיא וולודימיר זלנסקי אמר הים כי המלחמה "חוזרת בהדרגה לשטחה של רוסיה - אל מרכזיה הסמליים". בנאומו היומי לאומה, אמר זלנסקי כי זהו "תהליך בלתי-נמנע, טבעי ולחלוטין הוגן".

מתקפת מל"טים אוקראינית על מוסקבה, 30 ביולי 2023. רויטרס
מתקפת מל"טים אוקראינית על מוסקבה, 30 ביולי 2023/רויטרס

ליה, תושבת מוסקבה, סיפרה לרויטרס כי הייתה בדירה ששכרה עם כמה חברים בזמן ההתקפה. "בשלב מסוים, שמענו פיצוץ, וזה היה כמו גל, כולם קפצו", אמרה. "ואז היה הרבה עשן ולא היה אפשר לראות כלום. מלמעלה, היה אפשר לראות אש". באחד מרבי-הקומות שנפגעו ניתן היה לראות זכוכיות שבורות, כששברים ומסמכים היו פזורים על המדרכה. המשטרה ושירותי החירום סגרו את האזור.

במקביל, רוסיה אמרה כי היא סיכלה הלילה מתקפה על חצי האי קרים, שאותו סיפחה מאוקראינה ב-2014. לטענתה, 25 כלי טיס אוקראיניים הופלו או רוסקו על ידי כוחותיה, ולא נגרם נזק או נפגעים. בשבועות האחרונים התגברו ההתקפות על קרים, כולל פגיעה בגשר המחבר את חצי האי לרוסיה, ובתגובה הפציצה רוסיה את נמליה של אוקראינה לחופי הים השחור.

רוסיה ציינה היום את יום הצי, והנשיא ולדימיר פוטין סקר משט של ספינות קרבות וצוללות בעיר הולדתו סנט פטרסבורג. הוא אמר כי הצי יקלוט השנה 30 ספינות חדשות לשירותיו, מבלי להתייחס ישירות למלחמה באוקראינה. באירוע השתתפו ארבעה מנהיגי מדינות מאפריקה ונציגים מחמש מדינות נוספות, שהשתתפו בפורום שנערך בסוף השבוע בעיר ועסק באספקת חיטה ליבשת ובשיחות שלום אפשריות עם אוקראינה.

אתמול אמר פוטין כי רוסיה לא מתנגדת לשיחות שלום עם אוקראינה, אך אמר כי הן בלתי-אפשריות כרגע לאור מתקפת הנגד הנרחבת שהיא מנהלת נגד כוחותיו. זלנסקי מתנגד להפסקת אש עם מוסקבה שתאפשר לה להישאר בשטחים שכבשה מאוקראינה ולהתארגן מחדש אחרי 17 חודשי מלחמה ששחקו את צבאה.

עוד בוואלה!

פוטין זקוק לאפריקה לצדו, אך הנקמה שלו באוקראינה עשויה להרעיב את היבשת

לכתבה המלאה
לוחם בכוח ואגנר וחייל מצבא בלארוס בתרגיל משותף באזור ברסט, סמוך לגבול עם פולין, 20 ביולי 2023. רויטרס
לוחם בכוח ואגנר וחייל מצבא בלארוס בתרגיל משותף באזור ברסט, סמוך לגבול עם פולין, 20 ביולי 2023/רויטרס

בהתפתחות נוספת הקשורה למלחמה, הזהירה אתמול פולין כי לוחמי קבוצת ואגנר בבלארוס, שאליה גלו בעקבות המרד הכושל בחודש שעבר, מתקרבים לגבול בין המדינות. "המצב נהיה מסוכן יותר ויותר, והכי סביר שהם יתחפשו לאנשי משמר הגבול הבלארוסי ויעזרו למהגרים לא חוקיים להיכנס לשטח פולין ולערער את היציבות של פולין", אמר ראש הממשלה מתאוש מורבייצקי. לדבריו, כמה מאות לוחמים התקרבו לעיר הבלארוסית גרודנו הסמוכה לגבול עם פולין.

"סביר להניח שהם ינסו להיכנס לפולין בתור מהגרים לא חוקיים ותרחיש זה מהווה איום נוסף עלינו", הזהיר ראש ממשלת פולין, שארצו חוששת מהשלכות המלחמה באוקראינה השכנה. פולין, שבעבר הייתה חלק מברית ורשה הסובייטית וכיום חברת נאט"ו, העבירה מוקדם יותר החודש כאלף חיילים למזרח המדינה מחשש שהנוכחות של כוחות ואגנר בבלארוס יגבירו את המתיחות בגבול.

ראש ממשלת פולין לא חשף את המקור למידע שלו על התנועות של שכירי החרב של ואגנר, ומייסד אתר האופוזיציה "האז'ון" - העוקב אחר תנועות צבאיות בבלארוס - אמר כי הקבוצה שלו לא ראתה אף הוכחות לכך שהם אכן מתקרב לגרודנו.

לגרודנו יש חשיבות אסטרטגית, משום שהיא סמוכה למסדרון סוואלקי, רצועת שטח לאורך הגבול בין פולין וליטא המפרידה בין בלארוס לבין המובלעת הרוסית קלינינגרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully