וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת מל"טים על מוסקבה, שרידים אותרו ליד משרד ההגנה

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 23:10

רוסיה אמרה כי היא הפילה שני רחפנים שתקפו את הבירה, בעוד שראש העיר אמר שלא נגרם נזק משמעותי ולא היו נפגעים. לפי דיווחים מקומיים, שרידים אותרו ליד מבנה משרד ההגנה. קייב לא קיבלה אחריות, אך המתקפה מגיעה אחרי שזלנסקי הבטיח נקמה על הפצצת הקתדרלה באודסה

מתקפת רחפנים על מוסקבה/טלגרם

משרד ההגנה של רוסיה האשים היום (שני) את אוקראינה במתקפת "טרור" של רחפנים על הבירה מוסקבה. ראש העיר אמר ששני מבנים נפגעו, וכלי תקשורת רוסיים דיווחו כי שרידים נמצאו לא הרחק ממבני משרד ההגנה. מוסקבה הבטיחה לנקום על "מתקפת הטרור", שאירעה בסמוך לאחד מסמלי המלחמה שהיא מנהלת באוקראינה קרוב לשנה וחצי.

משרד הביטחון מסר בהודעה כי שני כלי טיס בלתי-מאוישים "דוכאו והתרסקו", בעוד שראש העיר סרגיי סוביאנין, אמר כי שני מבנים שאינם משמשים למגורים נפגעו בסביבות השעה 4:00, והוסיף כי לא היה "נזק חמור או נפגעים". לא היה ברור אם הרחפנים פגעו במבנים בעת שהופלו, או שהם תקפו אותם במכוון. משרד הביטחון וראש העיר לא מסרו היכן הופלו הרחפנים.

משרד החוץ של רוסיה אמר כי "רחפן-מסוק" שלא נשא אמצעי לחימה נפל בבית קברות בעיירה בפאתי מוסקבה, והבטיח כי כל האחראים למתקפה יימצאו וייענשו. הקרמלין אמר כי רוסיה תמשיך במה שהיא מכנה "מבצע צבאי מיוחד", ותעמוד בכל היעדים שהציבה. קייב והמערב רואים במבצע מלחמה אכזרית שנועדה למחוק את קיומה של המדינה האוקראינית.

גורם אוקראיני בכיר הבטיח כי המתקפה היום, שהגיעה לאחר כמעט שבוע של הפצצות רוסיות על עיר הנמל אודסה כנקמה על הפגיעה בגשר קרים, לא תהיה האחרונה. אתמול אדם אחד נהרג ועוד עשרות נפצעו במתקפת טילים שפגעה קשות בקתדרלה אורתודוכסית היסטורית בעיר, והנשיא וולודימיר זלנסקי הבטיח לנקום ברוסיה.

קייב מאשימה את מוסקבה בניסיון להרעיב את העולם בשל הפגיעות המתמשכות במחסני החיטה ובתשתיות הנמלים שלה, שהיום הגיעו עד לנהר הדנובה, לא הרחק מהגבול עם רומניה. אוקראינה אמרה כי שבעה אנשים נפצעו בהתקפה על מחסן חיטה בנמל. רוסיה פרשה בשבוע שעבר מהסכם יצוא החיטה מנמליה של אוקראינה, שעות אחרי הפגיעה הקשה בגשר קרים, אף שטענה שההחלטה התקבלה עוד קודם לכן.

נזק למבנה אחרי מתקפת מל"טים על מוסקבה, רוסיה, 24 ביולי 2023. רויטרס
נזק למבנה אחרי מתקפת מל"טים על מוסקבה, רוסיה, 24 ביולי 2023/רויטרס

שירותי החירום במוסקבה, שצוטטו על ידי התקשורת המקומית, אמרו כי שברי רחפנים נמצאו ליד מבנה בשדרת קומסומולסקי, העוברת דרך מרכז מוסקבה, מרחק של כשני קילומטרים בלבד ממבני משרד ההגנה. בעקבות המתקפה, נסגרה התנועה בשדרה וכן בשדרות ליכצ'ב שבדרום העיר, שם מבנה רב-קומות ספג נזק.

"ישנתי והתעוררתי מפיצוץ, הכל התחיל לרעוד", סיפרה פולינה, צעירה המתגוררת ליד המבנה הרב-קומות.

בתיעודים שפורסמו בערוצי טלגרם רוסיים המזוהים עם שירותי הביטחון של רוסיה נראה מגדל רב-קומות עם חלונות חסרים בקומות העליונות שספג נזק גם בשלד המבנה, ובשדרות קומסומולסקי הייתה מפוזרת פסולת של זכוכית ובטון.

אף שהמתקפה על מוסקבה לא הסתיימה באבידות או בנזקים כבדים, היא בעלת הפרופיל הגבוה ביותר מאז ששני רחפנים הגיעו אל הקרמלין במאי.

עוד בוואלה!

קתדרלה היסטורית נהרסה בהפצצה רוסית באודסה: "פשע מלחמה שלעולם לא יישכח"

לכתבה המלאה

אוקראינה אמרה בחודשים האחרונים כי הפגיעה בקווי האספקה והתשתיות הצבאיות של רוסיה מסייעת למתקפת הנגד שלה, המתקדמת באטיות. לצד שורת מתקפות על מוסקבה עצמה, גברו בחודשים האחרונים ההתקפות על יעדים בעומק שטחי הכיבוש הרוסיים.

יעד מרכזי עבור הכוחות האוקראיניים הוא חצי האי קרים, שהבוקר היה נתון למתקפת מל"טים נוספת. הרשויות בקרים, שאותו סיפחה מוסקבה ב-2014, דיווחו על פגיעה במחסן תחמושת, בעוד שמשרד ההגנה של רוסיה טען כי 17 מל"טים הופלו באמצעים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully