וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קתדרלה היסטורית נהרסה בהפצצה רוסית באודסה: "פשע מלחמה שלעולם לא יישכח"

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 16:42

הכנסייה, אתר שימור של אונסק"ו, ספגה פגיעה קשה במתקפת טילים ומל"טים נוספת של מוסקבה על עיר הנמל האוקראינית. לפחות אדם אחד נהרג ועוד כ-20 נפצעו, וזלנסקי הבטיח: "הם ירגישו את הנקמה". מוסקבה: "היא כנראה נפגע מטיל נ"מ אוקראיני"

אוקראינה האשימה היום (ראשון) את רוסיה בהרס של קתדרלה בשימור אונסק"ו בעיר אודסה, שסופגת הפצצות כבדות בימים האחרונים. קייב אמרה כי התקיפה בקתדרלת הקונפיגורציה האורותודוכסית, שבה נהרג אדם אחד ועוד כ-20 נפצעו, היא "פשע מלחמה שלעולם לא יישכח וייסלח".

הממשל הצבאי במחוז אמר כי האיקונה של הפטרונית של אודסה חולץ מהריסות הכנסייה, הגדולה ביותר באודסה, השוכנת במרכז ההיסטורי של העיר שלחופי הים השחור. "אודסה: עוד לילה של התקפות מצד המפלצות", כתב מושל אודסה, אולג גיפר, בחשבון הטלגרם שלו. לדבריו, בין הפצועים ממתקפת הטילים הרוסית היו ארבעה ילדים. בנוסף לכך, הוא אמר כי שישה בתים ומבני מגורים נהרסו.

לפי חיל האוויר האוקראיני, השיגורים של רוסיה כללו טילי "אוניקס" מדויקים וטילי שיוט מסוג "קליבר". הממשל הצבאי בעיר אמר כי מערכות ההגנה יירטו "חלק ניכר" מהטילים, שכללו גם טילים בליסטיים מסוג "איסקנדר".

קתדרלת הטרנספיגורציה אחרי מתקפה רוסית בעיר אודסה, אוקראינה, 23 ביולי 2023. רויטרס
האיקונה של הקתדרלה באודסה ששרדה את ההפצצה/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה דיווח על תקיפות מטרות "שבהן תוכננו מתקפות טרור" באזור אודסה, אך הכחיש כי הוא פגע בקתדרלה, אתר מורשת של אונסק"ו. הוא טען כי המטרות שנפגעו באודסה היו ב"מרחק בטוח" מהמבנה, ש"ככל הנראה" נפגע מטיל נגד מטוסים ששיגרה אוקראינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבטיח נקמה משלו ברוסיה. "לא יכול להיות תירוץ לרשע הרוסי. כמו תמיד, הרשע הזה יפסיד. ללא ספק, ננקום בטרוריסטים הרוסים על אודסה. הם ירגישו את הנקמה הזו", כתב בטוויטר.

הקתדרלה שהופצצה שייכת לכנסייה האורתודוכסית האוקראינית, השנייה בגודלה במדינה. רוב הנוצרים האורתודוכסים באוקראינה משתייכים לכנסייה אחרת, שהתפצלה לפני ארבע שנים כדי להתנתק מסמכותה של הכנסייה האורתודוכסית ברוסיה, התומכת בקרמלין ובמלחמה. קייב האשימה את הכנסייה האורתודוכסית האוקראינית בקשרים עם כנסיית האם שלה, אף שהיא התפצלה ממנה בעצמה במאי אשתקד בעקבות הפלישה.

קתדרלת הטרנספיגורציה אחרי מתקפה רוסית בעיר אודסה, אוקראינה, 23 ביולי 2023. רויטרס
זלנסקי הבטים כי "הטרוריסטים הרוסים ירגישו את הנקמה הזו". הקתדרלה באודסה/רויטרס

אודסה וערי נמל אחרות במחוז ספגו מתקפות טילים ומל"טים רצופות מאז שרוסיה פרשה מההסכם שאפשר מעבר בטוח של משלוחי חיטה מנמלי אוקראינה בים השחור. היה זה באותו היום שבו גשר קרים, המחבר בין חצי האי הכבוש לרוסיה, ניזוק קשות בהתקפה שיוחסה לקייב, אף שבקרמלין טענו כי ההחלטה לסגת מההסכם בן השנה התקבלה עוד קודם לכן. מוסקבה אמרה בימים שלאחר הפגיעה בגשר כי המתקפות על אודסה הן "נקמה".

בלוגרים צבאיים רוסים, התומכים במלחמה באוקראינה, אמרו בשבוע החולף כי מוסקבה שינתה את הטקטיקה האווירית שלה ומשתמשת כעת בשילוב של כלי נשק שונים בגלי תקיפה רצופים שלטענתם מקשים על מערכות ההגנה האווירית של אוקראינה.

אוקראינה אמרה כי רבים מהמל"טים והטילים שבהם תקפה רוסיה את אודסה שוגרו מקרים, שנמצא מחוץ להישג ידן של כמעט כל מערכות הנשק שלה. עם תחילת ההתקפות הלילה, ראש הסגל של זלנסקי אנדריי יארמק, ביקש מבעלות בריתה של אוקראינה מערכות הגנה אווירית נוספות וטילי ATACMS ארוכי טווח, אך ארצות הברית מסרבת עד כה לספק לה אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully