וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתיחות הגואה: שר הביטחון אישר תוכניות מבצעיות להידרדרות בגבול הצפון

עודכן לאחרונה: 29.7.2023 / 21:58

צה"ל נערך להסלמה בגבול, והשר אישר כמה דרכי פעולה כתגובה להסרת אוהל חיזבאללה בשטח ישראל, כולל למקרה של קרב גלוי. גורם ביטחוני בכיר התריע: "נסראללה כבר תקופה שוקל ליטול סיכונים בגבול כי הוא מעריך באופן לא נכון את מידת המוכנות המבצעית של צה"ל לכל תרחיש"

תיעוד מהמהומות בגבול ישראל-לבנון. 15 ביולי 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט אישר לאחרונה למפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין כמה דרכי פעולה אפשריות כתגובה להסרת האוהל שהציב ארגון חיזבאללה בשטח הישראלי, כולל מתן תגובה רחבה למצב שבו האזור מדרדר ללחימה של ממש, כך נודע לוואלה!. במקביל הנחה שר הביטחון להגביר רמת המוכנות לתרחישים שונים לאורך כל גבול לבנון.

גורם ביטחוני בכיר התריע: "נסראללה כבר תקופה שוקל ליטול סיכונים בגבול כי הוא מעריך באופן לא נכון את מידת המוכנות המבצעית של צה"ל לכל מיני תרחישים". לפי הגורם הבכיר, המחאות בישראל וההשפעות על צה"ל הפכו להיות חלק מהערכת המצב של ארגון חיזבאללה, ולכן בתקופה האחרונה התגבר הדו-השיח בין חמאס לארגון השיעי על הנעשה בישראל. הגורם הבכיר אמר כי לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שהם ינסו ליזום אירועים במשותף. "זו תהיה טעות", אמר הגורם הבכיר והוסיף, "לכן אנחנו מקיימים מעקב והערכות מצב משותפות לצה"ל, שב"כ ומוסד".

תיעוד מהתקרית בגבול ישראל-לבנון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד המהומות על גדר הגבול בלבנון, 15 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהמשך לכך, לפני ימים אחדים החליט מפקד פיקוד הצפון להקפיץ במסגרת תרגיל את גדוד שמשון, שמאייש את גזרת הר דב למקרה של חדירה לשטח ישראל. התרגיל נועד לבחון את המוכנות המבצעית ואת זמני התגובה של כוחות הצבא הסדיר שמאיישים עמדות ומוצבים לאורך הגבול למקרה של חדירת יחידת העילית של חיזבאללה, רדואן, ליישובים ומוצבים, או ניסיונות חטיפת חיילים, עד להגעת כוחות האוויר והקרקע.

עוד בוואלה!

מטילים בערב פסח ועד חציית הגבול: כך הפך גבול לבנון מקריר - לרותח

לכתבה המלאה
חייל בצבא לבנון מכוון רקטת RPG לעבר כוחות צה"ל. 9 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חייל לבנוני מכון רקטה לעבר צה"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שר הביטחון יואב גלנט בביקור במוצב ליד ג'נין. 5 ביולי 2023. שיר טורם, פלאש 90
הנחה להגביר את המוכנות לתרחישים שונים לאורך הגבול. שר הביטחון יואב גלנט/פלאש 90, שיר טורם

למרות ניסיונות של ראשי יישובי הצפון להרגיע את התושבים והמטיילים, קיימת מתיחות גדולה לאורך גבול הצפון. זו התגברה לאחר אירועים תכופים בחודשים האחרונים, ובהם חדירת המחבל מלבנון לישראל שהניח מטען חבלה בצומת מגידו בחודש אפריל, שיגורי הרקטות וטיל הנ"ט, הצבת האוהלים בשטח הישראלי, הפרות הסדר האלימות, גניבת ציוד הצילום מגדרות צה"ל בגבול ושיגור זיקוקים על הכוחות. שיא ההתגרות של חיזבאללה היה סיור של כוח רדואן בשבוע שעבר על הגבול הישראלי , מול היישוב דובב, כשהם לבושים במדים עם תיקים גדולים. על פי ההערכות התיקים כללו ציוד ואמצעי לחימה. לדברי גורמי צבא, התצפיות זיהו אותם במהירות, הם לא חדרו לשטח הישראלי אלא הלכו לאורך הקו הכחול. זאת בניגוד להחלטה 1701 של האו"ם אחרי מלחמת לבנון השנייה. מולם התייצבה מחלקת לוחמים חמושה עד מהרה.

בשלב הזה מתעקשים בצה"ל להכיל את האירועים ולהשתמש באמצעים לפיזור הפגנות ומטעני אל הרג כנגד לוחמי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully