וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נועדנו לחיות יחד": שלט הנצחה נתלה לזכרו של איאד אל-חלאק מול איילון

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 16:24

במשפחתו של אל-חלאק, הצעיר ממזרח ירושלים עם הצרכים המיוחדים שנורה למוות לפני שלוש שנים על ידי שוטר מג"ב, מתכוונים לבוא לתל אביב ולצפות בשלט בשבוע הבא. "זה לא רק בשביל המשפחה, אלא כדי שישאלו למה נהרג", אמרה אמו, רנא. בתחילת החודש השוטר שירה באיאד זוכה מאשמה

שלוש שנים אחרי האירוע: זוכה השוטר שירה למוות בצעיר עם הצרכים המיוחד/צילום: רוני קנפו

שלט הנצחה נתלה היום (שישי) לזכרו של איאד אל-חלאק, הצעיר ממזרח ירושלים עם הצרכים המיוחדים שנורה למוות לפני שלוש שנים על ידי שוטר מג"ב, סמוך לנתיבי איילון בתל אביב. על השלט כתוב בעברית ובערבית: "סליחה איאד" ו"נועדנו לחיות יחד". משפחתו של איאד בירכה על ההנצחה, ובכוונתם להגיע ולצפות בשלט בשבוע הבא.

השלט נתלה בעזרת יותר מ-1,370 בני אדם שתרמו למימון המונים. בארגון מחזקים שהוביל את הקמפיין ואת תליית השלט הסבירו, "השוטר זוכה מכל אשמה. המשפחה נותרה לבדה עם הכאב. אין נחמה שנוכל להציע למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל, אבל אנחנו רוצים להראות להם שאנחנו כואבים את כאבם, ולכן פנינו לציבור הרחב לעזור לנו לתלות שלט ענק לזכרו כך שכל המדינה תראה - שאנחנו זוכרים, אנחנו כואבים ואנחנו מתנצלים. נועדנו לחיות ביחד". לאור התעניינות התורמים הרבים, בכוונת "מחזקים" לצאת עם קמפיין מימון המונים חדש לתליית שלט דומה גם בירושלים, עירו של איאד.


בתחילת החודש, זוכה שוטר מג"ב שירה למוות באיאד מעבירת המתה בקלות דעת. השופטת, חנה לומפ, נימקה כי כשהשוטר הצטרף לאירוע, אל-חלאק כבר זוהה כמחבל.

המחלקה לחקירת שוטרים, שבדקה את האירוע, הגיבה להכרעה: "מדובר באירוע טראגי. החקירה היסודית של המקרה הביאה למסקנה שמעשיו של שוטר מג"ב הנאשם היו פזיזים ומנוגדים להוראות הפתיחה באש ולהוראות שניתנו לו בשטח. לנסיבות התרחשות האירוע ניתן להם משקל משמעותי בקבלת ההחלטה על הגשת כתב האישום. ביהמ"ש הכריע כי לנאשם עומדת הגנה עצמית מדומה ולכן זיכה אותו, בכוונתנו ללמוד את הכרעת הדין לעומקה ולשקול את עמדתנו. אנחנו מבקשים גם היום לחזק את בני משפחת אל-חאלק בהתמודדות הקשה שלהם".

שלט הנצחה נתלה לזכרו של איאד אל-חלאק מול איילון. באדיבות המשפחה
תמונתו של איאד מעל איילון/באדיבות המשפחה
שלט הנצחה נתלה לזכרו של איאד אל-חלאק מול איילון. באדיבות המשפחה
תמונתו של איאד מעל איילון/באדיבות המשפחה
איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
"סליחה איאד", נכתב על השלט לזכרו - בעברית ובערבית/אתר רשמי, ללא

אל-חלאק, בן ה-32 במותו, נורה בבוקר 30 במאי 2020 כשהיה בדרך מביתו בוואדי ג'וז למוסד לאנשים עם צרכים מיוחדים שבו למד בעיר העתיקה. הייתה זו תקופת גל הקורונה הראשון, ואל-חלאק עטה מסכה כירורגית וכפפות שחורות על ידיו. אחד השוטרים באזור קרא לו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתו, נמלט ונורה למוות כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא.

אמו של איאד, רנא, אמרה כי "איאד הוא מלאך. השלט שאתם תולים הוא לא רק בשביל המשפחה אלא בשביל שכולם ישאלו למה הרגו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully