וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים הציג לשר ההגנה הרוסי את הטילים שלו: "נחזק את היחסים מול אויב משותף"

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 12:03

קוריאה הצפונית קיבלה את פניהן של משלחות מרוסיה ומסין לרגל חגיגות 70 שנה לסיום המלחמה, ובצל מתיחות מחודשת עם הדרום וארה"ב. שויגו העביר לקים מסר מפוטין, שלפי ארה"ב כבר הצטייד בנשק צפון קוריאני עבור המלחמה באוקראינה

בווידאו: מנהיג צפון קוריאה הציג לשר ההגנה הרוסי את מיטב הנשק שלו/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הציג היום (חמישי) לשר ההגנה של רוסיה את מיטב ארסנל הטילים והנשק של ארצו, כחלק מהידוק היחסים בין שני המשטרים המבודדים. שויגו ומשלחת מסין, בהובלת בכיר במפלגה הקומוניסטית, הגיעו השבוע לפיונגיאנג לקראת חגיגות יום השנה ה-70 לסיום מלחמת קוריאה, שאותו מציין המשטר כ"יום הניצחון", אף שמבחינה טכנית היא מעולם לא הסתיימה.

הטילים הגרעיניים שהציג הרודן הצפון קוריאני לשר ההגנה הרוסי - שניצל בחודש שעבר מניסיון מרד להדחתו בהובלת קבוצת ואגנר - פותחו תוך הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלו בעבר בתמיכתן של רוסיה וסין. ואולם, בשנים האחרונות הן מנעו ניסיונות להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג על רקע המשבר המחריף בין המערב למזרח.

שויגו הוא שר ההגנה הראשון של רוסיה המבקר בקוריאה הצפונית מאז נפילת ברית המועצות, ומפגן התמיכה של מוסקבה ובייג'ינג בפיונגיאנג הוא סימן נוסף לחידוש הברית ביניהן מתקופת המלחמה הקרה. בנוסף לכך, עבור קוריאה הצפונית, בואן של המשלחות הזרות מבשר על פתיחתה המחודשת לעולם אחרי שאטמה את עצמה עם פרוץ מגיפת הקורונה ב-2020.

לפי התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית, שויגו העביר לקים מכתב מהנשיא ולדימיר פוטין, שעמו החליף כמה איגרות מאז תחילת המלחמה באוקראינה. קוריאה הצפונית היא בין המדינות הבודדות בעולם שתומכת בפלישה הרוסית, ולפי ארצות הברית היא אף שלחה פגזים וטילים למוסקבה. שתי המדינות הכחישו זאת.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מציג לשר ההגנה של רוסיה את הארסנל של ארצו, 27 ביולי 2023. רויטרס
כבר לא מחביאים את הטילים. קים מציג לשויגו את הארסנל שלו, היום/רויטרס

קים הודה לפוטין על שליחת המשלחת בהובלת שויגו, ואמר כי ביקורו מעמיק את היחסים "האסטרטגיים והמסורתיים" בין שתי המדינות.

"קים הביע את עמדותיו על סוגיות משותפות במאבק לשמירה על הריבונות, הפיתוח והאינטרסים של שתי המדינות מפני הפרקטיקות השרירותיות של האימפריאליסטים וכדי לממש את הצדק והשלום הבינלאומיים", דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. "הוא חזר על אמונתו כי הצבא והעם הרוסי ירשמו הצלחות גדולות במאבק לבניית מדינה חזקה".

סוכנות הידיעות הרשמית לא התייחסה מפורשות למלחמה באוקראינה, אך שר ההגנה של קוריאה הצפונית, קאנג סון נאם, אמר כי פיונגיאנג תומכת לחלוטין ב"מאבק למען הצדק" שמנהלת רוסיה ובהגנתה על ריבונותה. הוא הבטיח כי שתי המדינות יחזקו את היחסים הצבאיים ביניהן נגד "אויב משותף".

בתמונות שפרסמה התקשורת הרשמית במדינה נראה קים מציג לאורחיו כמה מהטילים הבליסטיים של ארצו, ובתמונה אחרת הוצג לפי הערכות של מומחים מל"ט חדש. מומחים אמרו כי הסקירה שקיבל שויגו מעידה על הסכמתה של רוסיה לתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, שבעבר הייתה נמנעת מלהציג את יכולותיה הגרעיניות בפני נציגים מרוסיה ומסין.

על פי התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית, קים נועד גם עם לי הונגז'ונג, חבר הפוליטביורו הסיני, שהעביר לו מכתב משליט סין שי ג'ינפינג. קים אמר כי המשלחת בהובלת לי הפגינה את מחויבותו של שי להעניק חשיבות רבה ליחסים בין בייג'ינג לפיונגיאנג.

בתמונות נוספות שפרסמה התקשורת המקומית נראה קים צופה במופע צבעוני, לצדם של שויגו ולי, כשברקע הופיעה סיסמה ששימשה את צבא סין במהלך מלחמת קוריאה שהבטיחה "להתנגד לתוקפנים האמריקנים".

עוד בוואלה!

צפון קוריאה מתעלמת מפניות ארה"ב על החייל שחצה - ומאיימת בנשק גרעיני

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ומשלחת מסין בהופעה בפיונגיאנג, 27 ביולי 2023. רויטרס
מחדשים את הברית מהמלחמה הקרה. קים לצד שויגו וראש המשלחת הסינית בהופעה בפיונגיאנג/רויטרס

בשנה שעברה, קוריאה הצפונית העבירה חוק חדש שקבע כי מעמדה כמעצמה גרעינית הוא "בלתי-הפיך". החודש היא איימה בפעולה גרעינית בעקבות פריסת נכסים אסטרטגיים של ארצות הברית בחצי האי הקוריאני, שלפיה עומדת בקריטריון שהציבה לשימוש בנשק גרעיני.

משרד החוץ של קוריאה הדרומית ציין כי העמדה הרשמית של רוסיה הייתה להתנגד לתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, והביע תקווה כי הביקור של שויגו יסייע בחידוש הדיאלוג עם הצפון.

בוושינגטון, הדובר לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי המחוות של רוסיה לקוריאה הצפונית מגיעות בזמן שהקרמלין מתקשה להצטייד בנשק. "זה לא סוג שפוטין פונה למדינות אחרות כדי לקבל תמיכה וסיוע למלחמתו באוקראינה, וזה כולל, אנחנו יודעים, גם פניות לקוריאה הצפונית", אמר.

ארצות הברית עדיין ממתינה לתשובות מקוריאה הצפונית לגבי גורלו של החייל טרוויס קינג, שחצה החודש את הגבול מקוריאה הדרומית ומאז לא נודעו עקבותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully