וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזון תמורת נשק: העסקה הרוסית-קוריאנית שמטרידה את ארה"ב

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 10:50

בפנטגון טוענים כי הצליחו לשים את ידם על מידע שחושף כי רוסיה מעבירה מזון לצפון קוריאה, וזו בתמורה מעבירה לה אמצעי לחימה לטובת מלחמתה באוקראינה. בפיונגיאנג הכחישו

בווידאו: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור פתע במריופול, באוקראינה/רויטרס

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ון קירבי טען אתמול (חמישי) כי לארצות הברית יש "מידע חדש" על כך שרוסיה מעבירה מזון לצפון קוריאה, וזו בתמורה מעבירה לה אמצעי לחימה לטובת מלחמתה באוקראינה. זאת, בעקבות מחסור חמור של המדינות בנשק ומזון.

לדברי קירבי, כל עסקת נשק שתיסגר בין צפון קוריאה ורוסיה צפויה להוות הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה בה ארה"ב האשימה את צפון קוריאה באספקת נשק לצבא הרוסי באוקראינה ולשכירי החרב של רוסיה. בדומה למקרי עבר, גם הפעם, בפיונגיאנג הכחישו את הטענות וטענו שהן שקריות.

בתמורה למשלוחי המזון הרוסיים שהגיעו לצפון קוריאה, כך לפי הדיווח, צפון קוריאה קיבלה גם כספים, מטוסים מסחריים, סחורות וחומרי גלם.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במתקן לאחסון גז באזור איסטנבול, 16 בדצמבר 2022. רויטרס
"אישר" את חברות פינלנד בנאט"ו. נשיא טורקיה אדוראן/רויטרס

הסנקציות הכבדות והימשכות הלחימה העצימה באוקראינה, אילצו את רוסיה לחפש אחר חלופות נשק מתקדם במדינות אחרות בעולם, אחת מהן, היא צפון קוריאה. באשר למלחמה במזרח אירופה, הלילה רוסיה ספגה עוד מהלומה: הפרלמנט הטורקי אישר את הצעת החוק שתאפשר לפינלנד להצטרף לברית נאט"ו, וכך למעשה - פינלנד תהפוך לחברה ה-31 בארגון.

האישור הטורקי מגיע כמעט שנה לאחר שהכריז נשיא פינלנד סאולי ניניסטה על כוונותיה של מדינתו להצטרף לנאט"ו. הפרלמנט הטורקי הוא האחרון מבין 30 מדינות ארגון האמנה הצפון-אטלנטית שאישר את חברותה של פינלנד בו, לאחר שמוקדם יותר השבוע, הפרלמנט ההונגרי אישר גם הוא הצעת חוק דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully