וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות טענות לאכיפה בררנית: בעיריית ירושלים שוקלים לקנוס מקימי אוהלים בגן סאקר

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:19

בלשכת היועמ"ש של העירייה בוחנים האם נדרש לאכוף את חוק העזר העירוני מול המפגינים שהקימו את עיר האוהלים סמוך לכנסת. לטענת חבר מועצה, אם העירייה לא תקנוס את המפגינים, תהיה זו אכיפה בררנית שכן רק בשבוע שעבר נקנסנו כמה תושבי העיר שהקימו אוהל מחאה בודד בגן העיר

בווידאו: עיר האוהלים שהקימו מפגיני המהפכה המשפטית בגן סאקר/רויטרס

בלשכת היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, אלי מלכה, דנים בימים האחרונים על האפשרות לקנוס את המפגינים שהקימו אוהלים בגן סאקר בעיר, בניגוד לחוק העזר העירוני, במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית. הדיונים המשפטיים החלו בעקבות פנייה של חבר מועצת העיר, יונתן יוסף, שטען כי אי אכיפת החוק העירוני מול "עיר האוהלים" שהוקמה היא בבחינת אכיפה בררנית.

במכתב ששיגר חבר המועצה הוא דרש לפנות את המתחם בטענה שהצבת מכשולים ולינה בגן סאקר, שמיועד לכל תושבי ירושלים, אסורה. עוד הוסיף יוסף כי הנזק שנגרם לצמחייה והרעש שבוקע ממתחם המחאה בלתי נסבלים עבור תושבי השכונה.

אוהלים שהקימו מפגינים נגד המהפכה המשפטית, גן סאקר, ירושלים, 23 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
הטענה: לינה בגן סאקר אסורה/פלאש 90, חיים גולדברג

למעשה, אם עיריית ירושלים תחליט שלא לאכוף את החוק מול מקימי "עיר האוהלים" בגן סאקר - יהיה זה תקדים עבור מערכת אכיפת החוק בעירייה, שכן רק ביום חמישי האחרון כמה תושבי העיר נקנסו בסכום של 475 שקלים לאחר שהקימו אוהל מחאה בודד בגן תות בעיר. בדו"ח שקיבלו, נכתב כי הם עברו על חוק העזר העירוני לשמירת הסדר והניקיון. חבר המועצה יוסף, שהבין את הפרצה, החליט להזמין את אזרחי ישראל להגיע ולהקים בגן הציבורי "עיר אוהלים" נוספת במהלך חגי תשרי - באם לא יפונו האוהלים.

המורכבות אליה נדרש היועץ המשפטי של העירייה אינה מסכמת בכך, שכן אמש דלפה הודעה שנשלחה בקבוצה של פקחי תנועה בירושלים, שבה מפקדת המשל"ט דרשה לא לאכוף דוחות חניה בסביבת גן סאקר. בעירייה התנערו מההוראה, אך אם אכן לא יחולקו באזור הגן דוחות בגין חניה במקום אסור, אוכלוסיות אחרות בעיר יוכלו לטעון לאכיפה בררנית של מערכת אכיפת החוק בעירייה, ובראשן הציבור המוסלמי, ומאבקם של ערביי מזרח העיר שמבקשים לחנות את רכבם בתפילות יום שישי סמוך למסגד אל-אקצא.

עוד בוואלה!

אחרי ביטול עילת הסבירות: חסימות, הפגנות ועימותים ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
אוהלים שהקימו מפגינים נגד המהפכה המשפטית, גן סאקר, ירושלים, 23 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
אם החוק מול מקימי עיר האוהלים לא יאכף, יהיה בכך משום תקדים/פלאש 90, חיים גולדברג
אוהלים שהקימו מפגינים נגד המהפכה המשפטית, גן סאקר, ירושלים, 22 ביולי 2023. רויטרס
מקימי האוהל הבודד קיבלו דוח על כך ש"עברו על חוק העזר העירוני לשמירה על הסדר והניקיון"/רויטרס

בעיריית ירושלים מסרו כי "ההודעה שרצה ברשתות ובווטסאפ הוצאה מהקשרה. אכיפת חניות מתבצעת כרגיל בכל חלקי העיר.כמו כן נדגיש כי נושא גן סאקר נמצא בבדיקה משפטית".

ביום שבת האחרון, הקימו מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מאהל מחאה שזכה לכינוי "עיר האוהלים", בגן סאקר בירושלים סמוך למשכן הכנסת. המאהל, שנבנה בסיום צעדת מחאה שקיימו המפגינים מתל אביב לירושלים במשך חמישה ימים, הוקם לקראת ההצבעה שהתקיימה היום על ביטול עילת הסבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully