וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי ימין קיצוני בדנמרק שרפו קוראן מול שגרירות עיראק

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 9:15

שני חברי קבוצת "הפטריוטים הדנים" הציתו את הספר הקודש למוסלמים בקופנהגן, אל מול המחאות הסוערות בעולם המוסלמי על הפגיעה בו. שר החוץ הדני גינה, מפגינים ניסו להגיע לשגרירות הדנית בבגדאד

במחאה על שריפת הקוראן: מפגינים הסתערו על שגרירות שבדיה בבגדאד/טלגרם

שני פעילי ימין קיצוני בדנמרק שרפו היום (שני) ספר קוראן מחוץ לשגרירות עיראק בקופנהגן, במפגן נוסף שצפוי להחריף את המתיחות בין העולם המוסלמי למדינות אירופה. עיראק גינתה את שריפת הספר הקדוש למוסלמים וכאלף מפגינים ניסו להגיע לשגרירות הדנית בבגדאד.

"המעשים הפרובוקטיביים והמבישים הללו לא מייצגים את עמדותיה של הממשלה הדנית. אני קורא לכולם לדה-אסקלציה, אלימות לעולם לא יכולה להיות התשובה", כתב שר החוץ הדני, לארס לוקה ראסמוסן בטוויטר. שני הפעילים הם חלק מקבוצה ששמה "הפטריוטים הדנים", שביום שישי העבירה בשידור חי בפייסבוק הפגנה דומה.

משרד החוץ של עיראק קרא למדינות האיחוד האירופי "לשקול במהירות את 'חופש הביטוי וחופש ההפגנה'". דובר של משרד החוץ אמר כי הצוות הדני בשגרירות עזב אותה לפני יומיים, אך לא פירט מדוע.

ביום חמישי הסתערו מפגינים על השגרירות השבדית בבגדאד בעקבות שריפת ספר קוראן בשטוקהולם, ועיראק ומדינות מוסלמיות הביעו את זעמן על האישור שניתן לכך במדינות אירופיות בשם חופש הביטוי.

אנשי ימין קיצוני מפגינים מול שגרירות עיראק בקופנהאגן, דנמרק, 24 ביולי 2023. רויטרס
ההפגנה מחוץ לשגרירות עיראק בקופנהגן, היום/רויטרס

בקופנהגן, דוברת משרד החוץ אמר כי השגרירות נסגרה לפני יומיים בשל חופשת הקיץ. "לא עזבנו את עיראק", אמרה. היא סירבה לומר אם הצוות עזב את המדינה למשך התקופה הזו.

בימים האחרונים הפגינו המונים במדינות מוסלמיות נגד שבדיה, שבה הוצתו והושחתו כמה ספרי קוראן מתחילת השנה, ואלג'יריה זימנה את שגרירי שבדיה ודנמרק לשיחות הבהרה. טורקיה כינתה זאת "התקפה מתועבת", והשוק הגדול ביותר בקטאר הסיר מוצרים שבדים מהמדפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully