וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן ברק מצטרף לקרב נגד צמצום עילת הסבירות: זו פגיעה בדמוקרטיה, נתניהו משתמש בשמי

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 8:35

נשיא העליון לשעבר טען כי ראש הממשלה וגורמים פוליטיים אחרים מסתמכים עליו כאילו השלים עם נוסח הצעת החוק. לדבריו, מדובר במעשה שאינו ראוי שכן הוא מתנגד לה נחרצות. "מאיימת לערער את שלטון החוק, טוהר המידות בשלטון וזכויות היסוד של כל אדם בישראל"

אהרן ברק: כשאתה רואה את המינויים שהממשלה הזאת עשתה נהיה לך חושך בעיניים/גו לייב

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, יצא הבוקר (ראשון) נגד צמצום עילת הסבירות שצפוי לעבור מחר סופית בכנסת במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטענה כי הוא משתמש בשמו כדי להצדיק את נוסח החוק שצפוי לעבור.

"לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים, ובהם ראש הממשלה, להסתמך עליי, כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות המונחת עכשיו לפני הכנסת לקריאה שנייה ושלישית", כתב ברק. "ההסתמכות עליי כדי להצדיק הצעת חוק זאת אינה ראויה ואינה נכונה. לכן אני רואה לנכון להעמיד דברים על דיוקם".

"אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיף. "היא מאיימת לערער את שלטון החוק, המנהל התקין, טוהר המידות בשלטון וזכויות היסוד של כל אדם בישראל".

אהרון ברק, בנימין נתניהו. שלומי גבאי, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
משתמש בשמו? אהרן ברק ונתניהו/עיבוד תמונה, שלומי גבאי, ראובן קסטרו

בחודש שעבר, אמר ברק בכנס "חוקתיות במשבר או משבר חוקתי" באוניברסיטת רייכמן כי "עילת הסבירות חשובה מאוד", אולם לטענתו, "פיתוחה לא אומר שתופעל על שאלות של מדיניות. בימים אלה מתגבשות בבית הנשיא הסכמות לצמצום עילת הסבירות בנושאים של מדיניות הממשלה - אם זה יספק את יריב לוין, אני בעד".

עוד טען ברק כי "נכון מאוד שלעניין המינויים נשאיר את המצב על כנו. מינויים זה חשוב מאוד. כשאתה רואה את המינויים שהממשלה הזאת עשתה נהיה לך חושך בעיניים". "אני בעד רפורמה בבתי המשפט - אבל לא הרפורמה הזאת. אני חושב שהרפורמה שאני בעדה היא הוספת שופטים, מתמחים ותקנים לעוזרים משפטיים", אמר.

בסוף השבוע האחרון פעל נתניהו להבטיח כי כל חברי הכנסת בליכוד ובקואליציה יצביעו בעד צמצום עילת הסבירות, בהצבעה המתוכננת מחר, הראשונה במסגרת המהפכה המשפטית. נתניהו ביקש מכמה מאנשי לשכתו וכן מראשי הקואליציה לוודא את הצבעתם של כל חברי הכנסת, וחלקם אף קיבלו טלפונים באשר להצבעתם השבוע. בליכוד מעלים את שמותיהם של שר הביטחון יואב גלנט וחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן ככאלה שעשויים להימנע או להתנגד בהצבעה. לחברי כנסת אחרים במפלגה שמתלבטים איך להצביע הבטיחו בלשכת נתניהו כי מכאן והלאה החקיקה תעשה בהסכמה רחבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אהרן ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully