וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי מילואים מ-8200 מתריעים: המשך החקיקה יפר את החוזה בין המדינה לאזרחיה ומשרתיה

עודכן לאחרונה: 22.7.2023 / 15:08

החיילים והקצינים לא איימו באי-התייצבות למילואים, אך הדגישו במכתב מפני השלכות ביטול עילת הסבירות. "עצרו והתעשתו", קראו לחברי הממשלה. בצה"ל מעריכים כי ליותר מ-1,000 אנשי המילואים בחיל האוויר יצטרפו עוד אלפים, שיודיעו על הפסקת התנדבותם

בווידאו: צעדת מפגיני המהפכה המשפטית, כביש 1, 22 ביולי 2023/דנה רעני, רעיה ברקן, דרור הבלנה, נעמה פרנק עזריאל

אנשי מילואים ממערך האיסוף המובחרת של יחידת 8200 הפיצו היום (שבת) מכתב המתריע מפני השלכות חמורות אם תתקדם חקיקת המהפכה המשפטית. המכתב מוען לראש הממשלה, חברי כנסת, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אגף המודיעין בצה"ל. יחידת 8200 מוגדרת היחידה הגדולה ביותר בצה"ל, עליה מבוססת מלאכת איסוף המודיעין הנרחבת והרגישה ביותר במערכת הביטחון בזירות רבות, קרובות ורחוקות.

החיילים והקצינים במילואים לא איימו באי התייצבות למילואים, אך הדגישו במכתב מפני השלכות ביטול עילת הסבירות, שצפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית מחר. "אנו מצלצלים שוב בפעמון ההתרעה, והפעם לא בחדרי חדרים אלא בראש חוצות: עצרו והתעשתו", קראו. "כאנשי מודיעין ואיסוף אנו מכירים היטב את הקשר ההדוק שבין חוסן לאומי לבין האופי שבו אויבנו מעריכים את יכולתם לפגוע במדינה ואת התגובה הצפויה להם. המשך חקיקה חד צדדית ישנה את אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ויפר את החוזה היסודי שבין המדינה לאזרחיה ומשרתיה". לסיכום אמרו, "זו התרעתנו. אל תתעלמו ממנה".

יחידת 8200 , חיל המודיעין. דובר צה"ל
חייל ב-8200, אילוסטרציה/דובר צה"ל

באגף המודיעין של צה"ל, בדגש על יחידות 8200 בפיקודו של תא"ל י' וביחידת 9900 בפיקודו של תא"ל א', קיימו בשבועיים האחרונים שיחות אינטנסיביות עם משרתי הקבע, סדיר ומילואים, כדי לנטר את הלך הרוח ולהבין האם יש כוונה לסירובי פקודה ובעיות לכידות. נכון לכתיבת שורות אלו לא היה מקרה אחד של סירוב פקודה לצו מילואים, אך לפי הערכות של גורמי צבא היו מקרים בודדים של חיילי מילואים בתפקידים רגישים שהעדיפו לדחות את שירות המילואים באמתלות שונות, ולא "לעורר מהומה". בדובר צה"ל בחרו שלא להגיב.

בצה"ל מעריכים כי עד יום שלישי יצטרפו ל-1,120 הטייסים ובעלי התפקידים במילואים מחיל האוויר עוד אלפי חיילים וקצינים במילואים מזרועות, חילות ואגפים בצה"ל, ויודיעו על הפסקת שירות מילואים. גורם ביטחוני בכיר הדגיש, "בשלב הזה כושרו המבצעי של צה"ל לא נפגע אך יש בעיה של לכידות. כל רגע הכול יכול להשתנות. צה"ל מקיים חיתוכי מצב מספר פעמים ביום ומעביר תמונת מצב עדכנית לדרג המדיני מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully