וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה משקיף על המתרחש בישראל: בצה"ל מתריעים מעימות אפשרי בצפון

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 10:12

ארגון הטרור מביא בחשבון בהערכת המצב שלו את הסערה בישראל ובה גם את מחאות המילואים, כשבצה"ל ממשיכים לעקוב אחר העמקתן. נציגי צה"ל אמרו בהערכת המצב כי אי אפשר להתעלם מהחרפת החיכוך עם חיזבאללה בטווח הזמן הקרוב

בווידאו: בלי קסדה: כתב חיזבאללה תיעד את הרמטכ"ל בגבול/צילום מסך

אלופי המטכ"ל ממשיכים לקיים חיתוכי מצב כמה פעמים ביום, על רקע מחאות המילואים נגד המהפכה המשפטית - בין היתר, מכיוון שחיזבאללה מביא בחשבון בהערכת המצב שלו ובניהול הסיכונים את האירועים בישראל, כך אמר גורם ביטחוני בכיר.

חיזבאללה מחשיב גם את מערכת היחסים של ישראל עם האמריקנים כחלק מהערכת המצב שלו. בצה"ל ממשיכים לעקוב אחר העמקת מחאות המילואים, במיוחד במערכי חיל האוויר. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הנתונים שמועברים לדרג המדיני על מצבו וכשירותו של צה"ל כוללים "הערכת כשירות בלבד ללא איומים". הערכה במערכת הביטחון שגם מי שלא חתם על עצומות או הודיע שימשיך להתנדב לשירות מילואים, יתחיל לתהות, "למה בדיוק מזמינים אותי?".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 25 במאי 2022. רויטרס
לוקח בחשבון את המתרחש בישראל, בכל הנוגע להערכות המצב. נסראללה/רויטרס

בהערכת המצב שהוצגה לשר הביטחון יואב גלנט בסוף השבוע האחרון, נאמר על ידי הצבא כי אי אפשר להתעלם מאפשרות לעימות בטווח הזמן הנראה לעין, בדגש על הזירה הצפונית על רקע החיכוך עם חיזבאללה בגבול, ולא במקרה עלה הרמטכ"ל לפני ימים אחדים אל הצפון.

יחד עם זאת, התריעו גורמים בכירים במערכת הביטחון בהערכת המצב כי הכלים שעומדים לרשות הצבא בניתוח הכשירות והמוכנות של צה"ל למלחמה ולפעילות המבצעית השוטפת הם טובים, אך אין אפשרות לנבא מה יקרה בעוד כמה שעות או עוד כמה ימים, במיוחד בכל הקשור למחאת המילואים הרגישה. יחד עם זאת, התחייבו ראשי מערכת הביטחון כי צה"ל יעשה את כל המאמצים להיות כשיר כדי להגן על המדינה. בד בבד, צה"ל ממשיך להפעיל תגבור כוחות נרחב על רקע התרעות לפיגועים וחשש שגזרת שומרון, בדגש על נפות שכם וג'נין, יוציאו אל הפועל פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully