וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה נתניהו ייסע בשבוע הבא לטורקיה וייפגש עם ארדואן

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 22:42

בתחילת אותו שבוע, הנשיא הטורקי יארח גם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכת הנשיאות הטורקית נמסר כי השניים "ידונו בצעדים שיש לנקוט במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין המדינות". בלשכת ראש הממשלה נתניהו אישרו את פרטי הפגישה

בווידאו: קבלת הפנים לנשיא הרצוג בארמונו של ארדואן באנקרה/צילום: רויטרס, לע"מ

לשכת הנשיאות הטורקית הודיעה הערב (חמישי) כי נשיא טורקיה טאיפ ארדואן יארח את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ביום שישי בשבוע הבא, ה-28 ביולי. בתחילת אותו שבוע, יארח הנשיא הטורקי גם את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בלשכת ראש הממשלה אישרו את פרטי הפגישה.

בהודעת לשכת הנשיאות הטורקית נמסר כי "הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן יארח את הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנפרד בטורקיה, באותו השבוע. המנהיגים שיגיעו לארצנו בהזמנת הנשיא ארדואן ידונו בנושאים אקטואליים אזוריים וגלובאליים".

"גם הצעדים להידוק היחסים ושיתוף הפעולה בין טורקיה לפלסטין, יהיו על סדר היום של הפגישה" נמסר בהודעה וצויין כי "הנשיא ארדואן יארח בארצנו את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ב-28 ביולי 2023. במהלך הפגישות שיתקיימו במסגרת הביקור, ייסקרו היחסים הבילטרליים בין טורקיה וישראל על כל ממדיהם, ויידונו הצעדים שבהם נדרש ללנקוט להידוק שיתוף הפעולה בין המדינות".

נשיא טורקיה, ארדואן במהלך כנס באנקרה 3 בפברואר 2021. רויטרס
נשיא טורקיה, ארדואן במהלך כנס באנקרה 3 בפברואר 2021/רויטרס

לאחר נצחון ארדואן בבחירות בטורקיה בחודש מאי האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עמו ובירך אותו על הניצחון. לאחר השיחה בין השניים, מסרו בלשכתו של נתניהו כי השניים סיכמו "להמשיך לחזק את היחסים בין שתי המדינות ולהביא אותם לשיאים חדשים". בנוסף, ראש הממשלה אמר כי נשיא טורקיה הודה לראש הממשלה על הסיוע ברעידת האדמה שפקדה את טורקיה. עוד אמר נתניהו לארדואן שהוא "מחוייב להרחיב את מעגל השלום של מדינת ישראל ולחזק את היחסים בין ישראל וטורקיה".

בחודש מרץ האחרון, נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד באנקרה עם ארדואן - 14 שנה לאחר הביקור הרשמי האחרון של בכיר ישראלי במדינה. בתום פגישתם, אמר ארדואן כי הביקור מהווה "נקודת מפנה ביחסים בין שתי המדינות" והוסיף כי הדגיש בפני הנשיא הרצוג את החשיבות שטורקיה מייחסת לנושא הפלסטיני ולמצב במסגד אל-אקצא. "הדגשתי בפני הנשיא הרצוג שאנטישמיות היא פשע נגד האנושות. דו הקיום בין יהודים למוסלמים בטורקיה נמשך מאות שנים".

הנשיא הרצוג התייחס בתום הפגישה לתיקון היחסים בין שתי המדינות. "לצערי היחסים בין מדינותינו עברו תקופת בצורת מסויימת בשנים האחרונות. כעת, אני מאמין שהיחסים בין המדינות ייבחנו במעשים שמשקפים רוח של כבוד הדדי, ויאפשרו לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים האזוריים והעולמיים המשותפים לכולנו. ישראל וטורקיה יכולות וצריכות לשתף פעולה בתחומים רבים שמשפיעים באופן דרמטי על המרחב הזה שכולנו זוכים לקרוא לו "בית"'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully