וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הניצחון בבחירות: ראש הממשלה ונשיא המדינה שוחחו עם ארדואן

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 23:31

נתניהו והרצוג שוחחו עם נשיא טורקיה ובירכו אותו על ניצחונו בבחירות שהוכרז אתמול. ראש הממשלה וארדואן סיכמו "להמשיך לחזק את היחסים בין שתי המדינות ולהביאם לשיאים חדשים". מהרצוג נמסר כי אמר לנשיא הטורקי שהוא "מצפה להמשך שגשוג היחסים המשותפים"

בוידאו: ארדואן אחרי הניצחון בבחירות: "הזמן לשים בצד את כל העימותים"/רויטרס

לאחר נצחונו בבחירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג שוחחו היום (שני) עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ובירכו אותו על הניצחון.

מראש הממשלה נמסר כי השניים סיכמו "להמשיך לחזק את היחסים בין שתי המדינות ולהביא אותם לשיאים חדשים". בנוסף, ראש הממשלה אמר כי נשיא טורקיה הודה לראש הממשלה על הסיוע ברעידת האדמה שפקדה את טורקיה. עוד אמר נתניהו לארדואן שהוא "מחוייב להרחיב את מעגל השלום של מדינת ישראל ולחזק את היחסים בין ישראל וטורקיה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר כי אמר לנשיא טורקיה שהוא "מצפה להמשך שגשוג היחסים המשותפים בין ישראל וטורקיה". עוד אמר הרצוג כי בשיחתם "השניים הדגישו בשיחתם את חשיבות המשך העבודה יחדיו לשמירת היציבות, קידום השלום האזורי והעמקת שיתופי הפעולה הפוריים בין המדינות, ואף הביעו את תקוותם כי יפגשו בקרוב".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ורעייתו אמינה בנאום ניצחון בפני תומכיו באנקרה, טורקיה, 29 במאי 2023. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אמש/רויטרס

אתמול, בסיבוב הבחירות השני לנשיאות זכה נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בכהונה נוספת - כך הכריזה ועדת הבחירות המרכזית במדינה אחרי ספירת רוב הקולות. לפי הוועדה, ארדודאן קיבל 52.14%% מהקולות אחרי ספירה של יותר מ-99% מהקלפיות, בעוד שיריבו כמאל קיליצ'דראולו הסתפק ב-47.86%.

"קיבלנו אחריות למשול בחמש השנים הבאות", הכריז ארדואן בפני תומכיו באיסטנבול בדרך לתחילת העשור השלישי לשלטונו. הוא הודה לבוחריו ואמר כי "המנצחת היחידה היא טורקיה", תוך שהוא עוקץ את יריבו ואומר שהוא סבור שמפלגתו תבוא עמו בחשבון על כישלונו במרוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully