וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים בחיפה, 3 שינו שם רחוב בהרצליה ל"רחוב הדמוקרטיה" - ונעצרו

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 9:05

רחובות נחסמו באזור קריית הממשלה בחיפה, שם כוחות משטרה מנסים לסגור על אלפי המפגינים, לאחר אישור צמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. בהרצליה עשרות פעילים החליפו שלטי רחוב ברחבי העיר: "השאיפה לדמוקרטיה נמצאת בכל מקום ובכל אדם"

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/יעל רונן, עופר בן עוז, אביב אטלס, אמיר גולדשטיין, זאב מן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלפים מפגינים הבוקר (חמישי) בקרית הממשלה בחיפה נגד המהפכה המשפטית, לאחר אישור צמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית. האלפים צועדים לכיוון בית המשפט בעיר. כוח שוטרים בשיתוף מג"ב נמצאים בזירה ומשתמשים במכת"זית, רחובות נחסמו באזור. כוחות המשטרה ניסו לסגור על המפגינים, אך אלה עקפו את החסימה והשוטרים נסוגו. הגיעו פרשים.

בין השלטים הבולטים בחיפה קריאות באנגלית לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "חברים לא נותנים לחברים להפוך לדיקטטורים". גלי עשת בזק ממובילות "מחאת העם חיפה", היוזמת את ההפגנות, אמרה כי "המפגינים כאן כדי לבצר את משרדי הממשלה ולהגן עליהם מפני המתקפה הדיקטטורית עליהם".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה, 20 ביולי 2023. יואב איתיאל
הפגנה בחיפה, היום/יואב איתיאל

המארגנים מאזכרים ברמקול את דברי ביידן לתום פרידמן על כי מהלכי ההפיכה עלולים לשבור משהו ביחסים שלא ניתן יהיה לשקמו; את דחיית עשרות אלפי ההתנגדויות בוועדת החוקה, את דברי דודי אמסלם נגד היועמ"שית שכביכול "מסכנת את בטחון ישראל"; וגם את ביקורו הלילי של המפכ"ל בקבר יוסף, ולכל אלה המפגינים קוראים קצובות וארוכות "בושה".

הרחובות בחיפה שנחסמו לתנועה

  • נתנזון הכניסה לקריית הממשלה - הפנייה ימינה נחסמה ותוסט לעבר שמעון רודיק.
  • שיבת ציון פינת פלי"ם, התנועה מוסטת לעבר כיאט/העצמאות.
  • כיאט העצמאות הפנייה ימינה לצפון.
  • העצמאות פינת נתנזון (המזלג לכיוון דרום), התנועה מוסטת חזרה לעבר שמעון רודיק.
  • נתנזון (בנק יהב).
מחאה בהרצליה: מפגינים ניסו לשנות שמות של רחובות ל"רחוב הדמוקרטיה", 20 ביולי 2023. מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה, אתר רשמי
מחאה בהרצליה, היום/אתר רשמי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה

במקביל, שלושה מפגינים נעצרו בהרצליה, בעת שניסו להחליף שלטי רחוב בעיר בשלט של "רחוב הדמוקרטיה", כחלק ממיצג מחאתי של עשרות פעילים. השלושה נלקחו לתחנת גלילות של המשטרה. מ"מטה המאבק הדמוקרטי" בהרצליה נמסר, "לפנות בוקר יצאנו לפעולה שמטרתה להראות שהשאיפה לדמוקרטיה נמצאת בכל מקום ובכל אדם. שלילת החירויות והזכויות של אזרחיות ואזרחי ישראל תפגע בכולנו. אנחנו גאים בקהל ההולך וגדל של תומכים ופעילים המצטרפים למאבק הלא-אלים שלנו למען מדינה טובה יותר לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully