וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס והרצוג הכריזו על יוזמת אקלים: "מזרח תיכון מתחדש"

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 0:01

קמלה האריס קיבלה את פניו של הרצוג בבית הלבן והרצוג הודה לה על מאמציה לאורך השנים למען מדינת ישראל: "מעשייך שיקפו אהבה לישראל ולסביבה", אמר. בפגישה, השניים הכריזו על יוזמת אקלים אמריקנית-ישראלית, שתפעל במזרח התיכון ואפריקה

יצחק הרצוג בקונגרס האמריקאי/לע"מ

הנשיא הרצוג נועד הערב (רביעי) עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, שקיבלה את פניו בבית הלבן: "יש לי את הכבוד לפגוש את הנשיא הרצוג בוושינגטון, נמשיך לעבוד על היחסים בין המדינות. כפי שהנשיא ביידן הבהיר, יש לארה"ב ברית בלתי ניתנת לשבירה עם מדינת ישראל ומחויבותנו לביטחונה איתנה".

הרצוג הודה להאריס על מאמציה לאורך השנים למען מדינת ישראל ועל המאבק של בן זוגה, המשפטן היהודי דאגלס אמהוף, באנטישמיות בארצות הברית. "לא מזמן סיפרת על זיכרון ילדות שלך בו אספת לקק"ל תרומות לנטיעת עצים. זה היה מעשה ששיקף אהבה לישראל וערכים בסיסיים של דאגה לסביבה שלנו".

בפגישה, השניים הכריזו על יוזמת אקלים אמריקנית-ישראלית במזרח התיכון ואפריקה, במסגרתה שתי המדינות ישקיעו 35 מיליון דולר כל אחת במיזמים טכנולוגיים וחקלאיים במדינות האזור. "השותפות תגביר את ייצור המזון ותשנה את חייהם של חקלאים ברחבי אפריקה והמזרח התיכון", טענה האריס.

התוכנית תעזור להתמודד עם משבר האקלים והשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ ותקדם את האפשרות של עמים לשגשג ולהצליח בנסיבות מסובכות. אני מאמין ששיתוף פעולה בנושאי אקלים יכול להיות גורם משמעותי בחזון של מזרח תיכון מתחדש", אמר הרצוג.

סגנת הנשיא קמלה האריס, הנשיא יצחק הרצוג. Anna Moneymaker/Getty Images, REUTERS/Evelyn Hockstein, עיבוד תמונה
"יש לארה"ב ברית בלתי ניתנת לשבירה עם מדינת ישראל"/עיבוד תמונה, Anna Moneymaker/Getty Images, REUTERS/Evelyn Hockstein

במפגש, השניים עסקו במוערבות ארה"ב להשגת יציבות אזורית במזרח התיכון. "נמשיך לשוחח בפגישה על מאמצינו במזרח התיכון לבלום את איראן ועל המאמצים להבטיח שלום ושגשוג בין ישראל והפלסטינים. נדון על חיזוק הדמוקרטיות והמוסדות הדמוקרטיים שלנו", אמרה האריס בנושא. הרצוג ציין כי התהליך בהסכמי אברהם, שהושגו בין ישראל למדינות ערב בתיווך אמריקני, "זו פריצת דרך שפותחת את הדמיון ומאפשרת שיתוף פעולה בתחומים רבים. ידה של ישראל נותרת מושטת לכל שותף שחפץ בשלום, קרוב או רחוק".

מוקדם יותר הערב, נאם הרצוג בפני הקונגרס האמריקני, בנוכחות האריס. הוא התקבל במחיאות כפיים סוערות והתייחס בנאומו לוויכוח הגדול בישראל על המהפכה המשפטית. "הוויכוח האינטנסיבי שמתנהל הוא בסופו של דבר הביטוי המובהק ביותר לאיתנותה של הדמוקרטיה הישראלית", אמר הנשיא. "הוויכוח החשוב בישראל כואב ומטריד מאוד, משום שהוא מבליט את הסדקים בתוך השלם. הדמוקרטיה היא חלק מהדנ"א הישראלי".

אמש, נפגש הרצוג בבית הלבן עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. הרצוג התייחס בפתח הפגישה למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "אני פה, אבל הלב שלי בישראל במחלוקת המתוחה שעוברת על החברה שלנו. היא מעידה גם על גדולתה של הדמוקרטיה הישראלית - הדמוקרטיה הישראלית חזקה ועמידה". גורמים מדיניים אמרו לוואלה! כי בפגישה, שנערכה בארבע עיניים, ביידן אמר לנשיא המדינה יצחק הרצוג בפגישה ביניהם כי המאבקים בישראל סביב המהפכה המשפטית והרעש סביבם מקשים על התקדמות התהליכים האזוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully