וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 אנשי רפואה צבאית מפסיקים להתנדב למילואים: "הגיעה השעה למעשה"

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 15:26

רופאים, מטפלי בריאות נפש ופרמדיקים מוסרים לקצין הרפואה הראשי מכתבים, בהם הודיעו על הפסקת השירות בשל האישור הצפוי של צמצום עילת הסבירות בשבוע הבא, כחלק מהמהפכה המשפטית. "לא נוכל לעמוד מנגד - לא נשרת דיקטטורה"

בווידאו: הפגנות ברחבי הארץ/יעל רונן, עופר בן עוז, אביב אטלס, אמיר גולדשטיין, זאב מן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כ-300 אנשי רפואה צפויים להגיע היום (רביעי) ללשכת קצין הרפואה הראשי, תת אלוף פרופסור אלון גלזברג, בתל השומר ולמסור לו מכתבים שבהם יודיעו כי הם מפסיקים להתייצב לשירות מילואים במחאה על קידום המהפכה המשפטית. זאת, ימים לפני האישור הצפוי של צמצום עילת הסבירות בכנסת.

אחד הקצינים פתח את דבריו, "זה המאבק החשוב ביותר שהמדינה עמדה בו - המאבק על אופייה של המדינה הדמוקרטית שלנו. שנוכל לשרת יום אחד בצבא הממלכה ולא בצבא המלך". אל"ם במיל' אורי ישראלי הוסיף, "הממשלות לעולם לא השפיעו על שירות המילואים שלי, אך הרגשתי שאיני יכול עוד לעמוד מנגד. הממשלה וחברי הקואליציה, בכוחנות אין קץ, מביאים סדרת חוקים שמשנים מהיסוד את המשטר בישראל". קצין אחר אמר, "קיוויתי כל כך שאשרת עד שלא יהיה בי עוד צורך, אבל הממשלה כפתה עליי את ההחלטה האיומה הזאת".

בין אנשי הרפואה, הנמנים עם "פורום הרפואה הצבאית", ישנם רופאים, מטפלי בריאות נפש ופרמדיקים, בשירות מילואים פעיל. בין היתר צפויים לנאום באירוע קצין הרפואה הראשי לשעבר, תא"ל במיל' פרופ' ערן דולב, ואל"מ אורי ישראלי, קצין בריאות נפש.

"הממשלה דוהרת לעבר דיקטטורה ולא משאירה לנו ברירה", נמסר מטעם "פורום הרפואה הצבאית". "אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור, לא תהיה הגנה לחיילי צה"ל, ובכלל זאת לחיילי המילואים. לא נוכל לעמוד מנגד. אין צבא-עם בדיקטטורה ואנחנו לא נשרת דיקטטורה".

מחאת אנשי הרפואה הצבאית נגד המהפכה המשפטית. ארז הראל, אתר רשמי
חלק מאנשי הרפואה המוחים/אתר רשמי, ארז הראל

אתמול הודיעו 100 קציני מילואים בחיל האוויר למפקדיהם על הפסקת שירותם הצבאי.בד בבד, 161 אנשי מילואים בחיל הודיעו על הפסקת השירות במכתב שפרסמו. טרם ברור כמה מהקצינים שהודיעו רשמית על הפסקת השירות חתומים על המכתב, מפני שהם חתומים עליו בראשי תיבות. "אנחנו מתייחסים לאירוע בשיא הרצינות ובודקים אותו", אמר הגורם הביטחוני. "כרגע אין חיילי מילואים שקיבלו צו ולא הגיעו".

בינתיים, אנשי שר הביטחון יואב גלנט פנו ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתיאום פגישה על "בעיות הלכידות בצה"ל", והחשש המוחשי מפגיעה בכושרו המבצעי על רקע פרישה מתגברת של מאות חיילי מילואים משירות פעיל והתנדבות. חלפו ארבעה ימים ועד כה לא נקבע מועד לפגישה, למרות שגורמים במשרד הביטחון ובכירים בצה"ל ציפו למעורבות גוברת של ראש הממשלה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully