וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים משביתים את מערכת הבריאות: "הפעולה תמנע סבל ופגיעה בחולים"

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 10:06

ההסתדרות הרפואית שובתת למשך כשעתיים, במחאה על המהפכה המשפטית. סגן יו"ר הארגון ד"ר זאב פלדמן הסביר כי מדובר בשביתת אזהרה: "אם נצטרך לנקוט בצעדים חמורים יותר, זה יגיע עד כדי השבתה מלאה של מערכת הבריאות". ניתוחים וטיפולי חירום יתנהלו כבשגרה

בווידאו: מחאות מחוץ לבתי החולים/מירב כהן

ההסתדרות הרפואית (הר"י) משביתה הבוקר (רביעי) את מערכת הבריאות לשעתיים, בשעות 10:30-08:30, במחאה על המהפכה המשפטית וביטול עילת הסבירות. הרופאים שיצאו להפגין צועקים "אין בריאות בלי דמוקרטיה".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י, הסביר בריאיון לתוכנית 'שבע תשע' ב-103FM כי מדובר ב"שביתת אזהרה" לקראת צעדים נוספים, והדגיש: "אנחנו לא מעוניינים לפגוע באנשים שהגיעו וזומנו, כל הניתוחים יתחילו, ההנחיה שלנו היא גם לטפל בכל מי שיגיע".

כשנשאל מה מהות ההשבתה, השיב ד"ר פלדמן כי יתקיימו אסיפות הסברה, גם בתוך המחלקות. "אנחנו מזהירים ואומרים שאם לא יחול שינוי בנוסח החקיקה עד שהיא תובא לכנסת בשבוע הבא, אנחנו ננקוט בצעדים נוספים", הוסיף. מחר הרופאים צפויים להתכנס שוב ולהחליט על הצעדים הבאים שלהם. "אם נצטרך לנקוט בצעדים חמורים יותר, זה יגיע עד כדי השבתה מלאה של מערכת הבריאות. אנחנו ממש לא רוצים להגיע לזה, אבל אנחנו חושבים שהפעולה שלנו היום תמנע סבל ופגיעה בחולים, ואנחנו עוזרים היום לחולים כדי שנוכל להמשיך ולעמוד לצידם ולדאוג למערכת בריאות שעובדת בחמלה לפי עקרונות של צדק, שוויון ועזרה הדדית, שאם החקיקה הזאת תעבור, היכולת הזאת שלנו תיפגע בצורה אנושה".

אסיפת המחאה בבית החולים אסותא אשדוד - הרופאות, הרופאים, האחיות, האחים - מתנגדים לביטול עילת הסבירות, 19 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מחאת הרופאים, היום/אתר רשמי, ללא
אסיפת המחאה בבית החולים אסותא אשדוד - הרופאות, הרופאים, האחיות, האחים - מתנגדים לביטול עילת הסבירות, 19 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
מחאת הרופאים, היום/אתר רשמי, ללא

במרפאות הקהילה תתקיים שביתת המחאה בין השעות 08:00-10:00 בבוקר. בנוסף, במסגרת השביתה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

בהסתדרות הבהירו כי טיפולי חירום כמו שירותי דיאליזה, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות, טיפולי IVF וטיפולים אונקולוגיים - יפעלו במהלך השביתה. כמו כן, מטופלים שיגיעו לטיפולים ולפרוצדורות רפואיות, ולא ניתנה להם הודעה על דחייתם, יקבלו את הטיפול. עוד הוסיפו בהסתדרות כי מנכ"לים, מנהלי בתי חולים, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר - לא ישבתו.

גם מכוני גסטרו לפעולות שלא ניתנות לדחייה, טיפולי יום, אונקולוגיה, סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון, טיפולי IVF, אשפוזי יום, ומיון טראומטולוגי, לא ייקחו חלק בשביתה. בהסתדרות הרפואית מסרו בנוסף כי בכל בית חולים תוקם ועדת חריגים מקומית בנוסף לוועדה ארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully