וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: הודיעו לי שאני נחקר על ניסיון להטות את הבחירות ב-2020

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 11:37

הנשיא לשעבר, שכבר עומד לדין על שתי פרשות אחרות, אמר כי החוקר המיוחד עדכן אותו שחבר מושבעים חוקר את מעורבותו באירועי 6 בינואר. טראמפ, המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים לקראת הבחירות ב-2024, עומד לדין על החזקת מסמכים מסווגים ועל זיוף מסמכים

בווידאו: המסמכים המסווגים שנמצאו באחוזתו של טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי הוא קיבל מכתב מהחוקר המיוחד ג'ק סמית' על כך שהוא נמצא תחת חקירה פדרלית על מאמציו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.

טראמפ, העומד לדין כבר בשתי פרשות שונות, כתב ברשת החברתית שלו Truth כי התובע המיוחד ג'ק סמית' "שלח מכתב (שוב, זה היה בראשון בלילה!) שלפיו אני מטרה של חבר מושבעים גדול" החוקר את ההסתערות על הקונגרס ב-6 בינואר 2021. "נתנו לי פרק זמן קצר של רק ארבעה ימים כדי לדווח לחבר המושבעים, מה שכמעט תמיד אומר מעצר וכתב אישום".

טראמפ לא סיפק הוכחות לכך, ודוברו של סמית' סירב להגיב. עם זאת, גם במקרה של שני האישומים הנוספים נגדו, הנשיא לשעבר חשף שהוא צפוי לעמוד עליהם למשפט עוד לפני הודעה רשמית של הרשויות. טראמפ הוא הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פלילי.

סמית' מונה לתובע מיוחד על ידי התובע הכללי מאריק גרלנד זמן קצר אחרי שטראמפ הודיע כי הוא יתמודד שוב על הנשיאות בסתיו האחרון. צוותו של סמית' חקר את התנהלותו של טראמפ בלקיחת מסמכים מסווגים אחרי שעזב את הבית הלבן והוא מנהל את החקירה הפדרלית הנרחבת של הסתערות תומכיו של הנשיא על הקונגרס ב-6 בינואר ואת הניסיונות של טראמפ ושל יועציו למנוע את העברת השלטון לביידן.

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בכנס בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארה"ב, 15 ביולי 2023. רויטרס
נערך לכתב אישום נוסף. טראמפ בכנס בפאלם ביץ', פלורידה, שבת/רויטרס

בהמשך היום, סניגוריו של טראמפ והתובעים הפדרליים אמורים להשתתף בדיון ראשון בבית משפט בפלורידה בפני השופטת איילין קאנון, שתנהל את המשפט שבו נאשם טראמפ בהחזקת מסמכים מסווגים ללא אישור ובשיבוש חקירה. האישומים נגד הנשיא הרפובליקני לשעבר נחשפו בחודש שעבר, והוא הכחיש את העבירות המיוחסות לו.

טראמפ, המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים לקראת תחילת הפריימריז לבחירת מועמד המפלגה לבחירות לנשיאות בשנה הבאה, עומד לדין גם בניו יורק, על תשלום דמי שתיקה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות לנשיאות ב-2016. המשפט בניו יורק צפוי להיפתח במרץ, ואילו בפלורידה, עורכי דינו של טראמפ דורשים לדחות את מועד תחילתו.

הנשיא לשעבר טוען כי כל החקירות נגדו הן רדיפה פוליטית בידי ממשלו של הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, שאותו הוא עשוי לפגוש לדו-קרב נוסף בנובמבר הבא. למרות ההסתבכויות הרבות שלו, אלו לא ימנעו ממנו להתמודד. מומחים משפטיים לא רואים אף מניעה שהוא יכהן שוב כנשיא אם ייבחר.

עוד בוואלה!

נחשפה ההקלטה שעשויה להפליל את טראמפ: "זה מסמך סודי ביותר"

לכתבה המלאה
תומכי דונלד טראמפ במהומות ליד בניין הקונגרס, וושינגטון, ינואר 2021. רויטרס
תומכי טראמפ בהסתערות על גבעת הקפיטול/רויטרס

כחלק מחקירת אירועי הקפיטול, סמית' ואנשיו ראיינו עשרות בכירים ויועצים שכיהנו בממשל טראמפ, בהם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, עורך דינו של טראמפ רודי ג'וליאני והיועץ המשפטי לשעבר של הבית הלבן פט סיפולון, בנוסף לגורמי ממשל במדינות השונות שאמרו כי טראמפ לחץ עליהם כדי שישנו את התוצאות לטובתו. הם העידו בפני חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה כי בחודשים האחרונים לכהונתו, טראמפ קידם את טענותיו הלא מבוססות לזיופים נרחבים בהצבעה.

חקירה נוספת נגד הנשיא לשעבר מתקיימת בג'ורג'יה, אחת ממדינות המפתח שהיו קריטיות לניצחונו של ביידן. אתמול דחה בית המשפט העליון במדינה דרישה של טראמפ לעצור את חקירת המאמצים שלו ושל מקורביו להתערב בתוצאות במדינה. החקירה בג'ורג'יה מתמקדת בין היתר בשיחת טלפון שקיים טראמפ עם גורם בכיר שהיה אחראי על הבחירות, שבה דרש ממנו "למצוא" מספיק קולות כדי להעניק לו את הניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully