וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בישיבת הממשלה: "ההסתה לסרבנות מנוגדות לדמוקרטיה, נפעל נגדה"

רה"מ הגיע לישיבת הממשלה לאחר שנדחתה בעקבות אשפוזו בסוף השבוע בבית החולים. בפתחה תקף את משרתי המילואים שמאיימים לא להתנדב אם חקיקת המהפכה המשפטית תימשך. "לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה"

בווידאו: נתניהו נגד המילואימניקים: "- קבוצה בתוך הצבא לא תאיים על הממשלה"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הבוקר (שני) לישיבת הממשלה, לאחר שנדחתה עקב אשפוזו בבית החולים שיבא בסוף השבוע. בכניסה לישיבה טען נתניהו: "שלומי מצוין". בפתחה, הוא הוסיף: "אני רוצה להודות לאזרחים רבים, מנהיגים בישראל ובעולם על ביטויי הדאגה והתודות. אני מרגיש מצוין".

"אני שומע את הקולות בציבור ואני מקשיב להם, כולנו נושאים בגאווה את הדגל, כולנו רוצים לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו חלוקים על הדרך. מדינת ישראל הייתה, ותמיד תהיה דמוקרטית", טען נתניהו.

על החקיקה שמקדמת הקואליציה לביטול עילת הסבירות אמר רה"מ: "תיקון עילת הסבירות, שבכירים משפטיים ובאופוזיציה קבעו - לא רק שלא יחסל את הדמוקרטיה, אלא יחזק אותה. מדובר באמירה מנותקת שמטרתה להפחיד את הציבור, על לא כלום".

בהמשך, נתניהו התייחס למחאת המילואימניקים ולהודעות שפרסמו חלק מהם על כך שלא יתייצבו יותר לשירות מילואים, לאור החקיקה שמקדמת הקואליציה. "ההסתה לסרבנות והסרבנות עצמה מנוגדות לדמוקרטיה ולחוק", אמר. "בדמוקרטיה שלנו, ההסתה לסרבנות מסכנות את הביטחון של כל אזרחי ישראל".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 17 ביולי 2023. ללא, צילום מסך
"ההסתה לסרבנות והסרבנות עצמה מנוגדות לדמוקרטיה ולחוק". נתניהו/צילום מסך, ללא

"הן מערערות את המשמעת בתוך הצבא", הוסיף ראש הממשלה. "לא ייתכן שתהיה קבוצה בתוך הצבא שתאיים על הממשלה הנבחרת - 'אם לא תעשו כרצוננו, נפיל את השאלטר של הביטחון'. אף מדינה דמוקרטית לא יכולה לקבל תכתיב כזה, הם היו אמורים להיות הראשונים להתייצב נגד. הממשלה לא תקבל סרבנות, ותפעל נגדה בכל הצעדים הדרושים כדי להבטיח את ביטחוננו".

עוד במהלך הישיבה, נתניהו התייחס למאבק בטרור ואמר כי "המאבק שלנו בטרור נמשך כל הזמן". לדבריו, "תוך שעות הם (כוחות הביטחון - יש"י) הגיעו ותפסו את המחבל שביצע את הפיגוע אתמול בגוש עציון. כל מי שפוגע בנו מגיע לאחד משתי מקומות - או לכלא או לקבר". בהקשר זה, אמר נתניהו: "הממשלה תאשר תכנית חסרת תקדים למניעת הרס העתיקות ביהודה ושומרון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלפים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. 7 ביולי 2023. מחאת המילואימניקים, אתר רשמי
אלפים מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. בשבוע שעבר/אתר רשמי, מחאת המילואימניקים

סער: "אם נתניהו יתעלם מרצון העם - ניצחונו בהצבעה יהפוך לגדולה במפלותיו"

חבר הכנסת גדעון סער הגיב לדבריו של נתניהו וטען כי "אם נתניהו יתעלם מרצון העם ויפעל באופן כוחני ועיוור - ניצחונו בהצבעה יהפוך לגדולה במפלותיו. אם המשרתים בצה"ל הם שיכפו את עמדתם על הממשלה הנבחרת ועל הרוב בכנסת - גם זה לא ייחשב לעם כניצחון, אלא לתבוסה מרה ולתקדים מסוכן. אני קורא לראש הממשלה נתניהו: אנא הטה אוזן לבני עמך".

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר: "ראש הממשלה מתחיל להפנים את גודל האירוע בו אלפי מילואימניקים לא יתנו לו להפוך את ישראל לדיקטטורה ולחסל את צבא העם. קוראים לגלנט: דיין לא ראה ב-1973 ואתה מתעלם היום, אבל אנחנו נשבענו לשרת את הממלכה ולא את המלך".

יוצאי המבצעים המיוחדים ואנשי הסייבר ההתקפי, מסרו בתגובה: אנחנו מכירים אותך ויודעים שאתה בפאניקה. אל תרצה לנו על מהות הדמוקרטיה. ראש ממשלה שדואג ללוחמיו לא שולח אנשים שיכנו אותם קיני טרור, לכו לעזאזל, ופלוגות אס-אה. ראש ממשלה שדואג ללוחמיו לא מפקיר אותם לבית הדין בהאג. איבדת לגיטימציה".

בוגרי חטיבת המחקר באמ"ן מסרו בתגובה לדברי נתניהו: "לא נוכל ולא נאות להתנדב לשרת דיקטטורה, בה זכויות אדם לא תכובדנה ואיזונים ובלמים יהפכו לנחלת העבר. ראש הממשלה הוא האחראי לביטחון המדינה, ואנו מקווים שיתמקד בכך במקום בניסיונות הפניית אש והפצת שקרים כלפי אלה שזועקים נגד הפגיעה בדמוקרטיה".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

בצה"ל נערכים לתרחיש בו כמות גדולה של קצינים בכירים ותפקידנים רגישים במילואים יצטרפו למחאה לקראת סוף השבוע הקרוב, עם התקדמות החקיקה. כמו כן, בצה"ל חוששים מהודעות נוספות שייתכן ויפרסמו בימים הקרובים אנשי מילואים מהיחידות השונות.

מוקדם יותר היום, פרסמנו כי לאחר הדיון הדרמטי בקריה בו השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים בצה"ל, הרמטכ"ל הלוי הורה על שורה של צעדים להתמודדות עם הקריאות לאי התייצבות וסרבנות.

לפי מידע שהגיע לידי וואלה!, הלוי הורה להגביר את הניטור והמעקב השוטף ביחידות השונות בנושא, כמו כן, לקיים שיחות אישיות עם אנשי המילואים בעת הצורך, לערוך בירור מעמיק ואם יידרש - נקיטה בצעדים משמעתיים ביחידה. בצה"ל הוחלט לערב את הדרג המדיני רק אם כמות גדולה של אנשי מילואים ביחידות רגישות יודיעו על השעיית התנדבותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully