וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בפוריידיס נגד האלימות בחברה הערבית: "לא נשתוק יותר"

16.7.2023 / 19:38

התושבים מחו על אוזלת יד הרשויות במיגור הפשיעה במגזר, בעת הלוויית עוזר ראש המועצה שנרצח. במקביל, מתקיימת בכפר שביתה כללית. כביש 4 באזור נחסם זמנית לתנועה, המשטרה נערכה למניעת הפרות סדר. בזכות איפוק שני הצדדים הסתיים האירוע הנפיץ ללא פצועים ועצורים

בווידאו: אלפים הפגינו בפוריידיס נגד האלימות בחברה הערבית: "לא נשתוק יותר"/שלומי גבאי

אלפי בני אדם, בהם רבים מתושבי פוריידיס, הפגינו הערב (ראשון) בסמוך לכפר במחאה על אוזלת יד הרשויות בכלל, והמשטרה בפרט, במיגור הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית. זאת, על רקע הרצח של עלא מרעי, עוזר ראש המועצה בן ה-33, ואב לשלושה, בשבוע שעבר. במקביל, התקיימה בכפר שביתה כללית.

במהלך ההפגנה, המשטרה והמפגינים הפגינו איפוק רב ואחריות וכך הסתיים האירוע הנפיץ ללא פצועים וללא עצורים.

ההפגנה החלה במקביל להלוויית מרעי בבית העלמין בכפר. כביש 4 חסום לתנועה בשני הכיוונים בין צומת פוריידיס לצומת דור נחשולים. הנוכחים נושאים שלטים שעליהם נכתב "לא נשתוק יותר", "חייגו 100 - קבלו 0", "משטרה רק ליהודים", והם קוראים: "משטרה כושלת וגזענית, תתביישו לכם".

כוח משטרה גדול מאוד של מרחב מנשה, הכולל יחידות מיוחדות ואמצעים מיוחדים בהם פרשים, רחפני משטרה ומכת"זית, נערך למנוע הפרות סדר ואת גלישת ההפגנה לכיוון הצומת במפגש הכבישים הבינעירוניים 4 ו-67, בפיקודו של מפקד המרחב נצ"מ שלומי בן שושן.

מחאה של תושבי הכפר פורדיס נגד האלימות בחברה הערבית, 16 ביולי 2023. יואב איתיאל
"משטרה כושלת וגזענית". ההפגנה בפוריידיס, הערב/יואב איתיאל

"המדינה מתעלמת מכאבם של עשרים אחוז מתושביה", אמר לוואלה איהאב ג'בארין, פעיל חברתי תושב הכפר ופרשן לענייני החברה הערבית "היא לא מקשיבה להם, היא לא שומעת והיא אפילו מתעלמת. היא מטפלת במשהו רק כשאנחנו עומדים על הרגלים ואומרים, חבר'ה זה לא יכול להמשיך". הוא הוסיף, "לדוגמא אחרי שיירת ביבי, אחרי 24 שעות הוא יצא לתקשורת ואנחנו ציפינו שיגיד ראיתי אתכם הבנתי אתכם וזה הכאב גם שלי. עם מה הוא יצא? כאב לי הראש בגלל השמש והתעלם מכאבם של עשרים אחוז מהמדינה. "

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עלאא מרעי, עוזר ראש עיריית פוריידיס שנרצח. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
עלאא מרעי, עוזר ראש המועצה, שנרצח בפוריידיס/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בליל חמישי, נורה למוות מרעי סמוך למגרש כדורסל של מפעל הפיס, המשמש כמתחם חתונות מאולתר בפוריידיס. מרעי, ששימש כעוזרו של ראש המועצה, נפצע אנושות מהירי והובל לבית החולים הלל יפה על ידי מגן דוד אדום, תוך פעולות החייאה. מותו נקבע בבית החולים. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים - הקטן שבהם רק בן חודשיים.

בעקבות ההודעה נמסר מארגון יוזמות אברהם כי 123 אזרחים ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 116 אזרחים ושבעה שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 56 קורבנות. 111 מהנרצחים נורו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully