וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג ימריא לוושינגטון מחר בערב, לאה גולדין תצטרף לנסיעה

16.7.2023 / 16:04

הנשיא ימריא לביקור בארה"ב, ברקע אי הזמנתו של רה"מ נתניהו והמשבר המחריף מאז הקמת הממשלה. הרצוג ייפגש עם הנשיא ביידן, סגנית הנשיא האריס, מזכ"ל האו"ם גוטרש, בכירי ממשל ונציגי יהדות ארה"ב. ביום רביעי, יופיע בפני בתי הקונגרס ויהיה לנשיא הישראלי השני שנואם שם

פיגשת ביידן והרצוג בבית הלבן/רויטרס

נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג, ימריא מחר (שני) בלילה לביקור מדיני בארצות הברית, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם כמה מבכירי הממשל ביניהם גם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. כמו כן, הרצוג צפוי לשאת דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקני (בית הנבחרים והסנאט - ט"ש), שיתכנסו למושב מיוחד לציון שנתה ה-75 של מדינת ישראל. הנשיא מוזמן לוושינגטון באופן חריג לפני ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא הוזמן לבית הלבן מאז הוקמה הממשלה.

במהלך הביקור, הנשיא הרצוג ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עמו ידון ב"שורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים". בהמשך, הרצוג ייפגש גם עם סגנית הנשיא קאמלה האריס, עמה יעסוק בקידום יוזמות משותפות בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים, ייפגש עם שר החוץ אנטוני בלינקן ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן.

לביקורו בארה"ב תצטרף לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל בקרב ברפיח במבצע צוק איתן, ומוחזק מאז בשבי חמאס. גולדין תצטרף לפגישותיו של הנשיא בבית הנבחרים ולפגישות עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, במהלכן הנשיא צפוי להעלות את עניינם של השבויים והנעדרים. גם הנשיא הקודם ראובן (רובי) ריבלין הזמין את גולדין להצטרף אליו בביקורו האחרון אצל הנשיא ביידן ביוני 2021.

פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן 26 באוקטובר 2022. רויטרס
פגישת ביידן-הרצוג בבית הלבן, אוקטובר 2022/רויטרס

לאחר שיסיים את ביקורו במטה האומות המאוחדות בניו-יורק, הנשיא הרצוג ייפגש עם מושלת ניו יורק קת'י הוקול. כמו כן, ייפגש הנשיא עם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס ועם חברי הקהילה היהודית, ביניהם גם מנהיגיה הצעירים.

בהודעת בית הנשיא, נמסר כי "מטרת הביקור המדיני הינה לחזק את היחסים והשותפות בין ארה"ב לישראל, ולשקף את הקשרים העמוקים בין המדינות, הנמצאים מעל לכל מחלוקת".

את הרצוג ילוו במהלך ביקורו שגריר ישראל בארה"ב מיכאל (מייק) הרצוג (אחיו של הנשיא - ט"ש), שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. זהו ביקורו השני של הרצוג בארה"ב מאז נכנס לתפקידו ביולי 2021, המגיע בהמשך להזמנתם של יו"ר בית הנבחרים לשעבר ננסי פלוסי ויו"ר בית הנבחרים הנוכחי קווין מקארתי.

נאום נשיא המדינה בקונגרס, יהיה הפעם השנייה בהיסטוריה בה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקאי - בית הנבחרים והסנאט, כאשר בפעם הראשונה נאם שם אביו של הרצוג, נשיא המדינה השישי חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת 

26 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
טרם הוזמן לבית הלבן. ראש הממשלה בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

"אני נרגש לייצג כנשיא מדינת ישראל את עם ישראל כולו בפני נציגיו הנבחרים של העם האמריקני לציון 75 שנים למדינת ישראל", אמר הנשיא הרצוג. "ארצות הברית היא ידידתה ושותפתה הקרובה והמשמעותית ביותר של ישראל. מערכת היחסים בין מדינותינו היא ייחודית בעוצמתה, מה שהפך אותה, ובצדק, לברית בלתי ניתנת לערעור", הוסיף.

"אדגיש את הצורך במאבק הנחוץ בשנאה ובטרור שאיראן מפיצה תוך כדי חתירתה לנשק גרעיני ובהרחבת מעגל השלום האזורי. בנאומי ובפגישותיי אתייחס למארחיי כשותפים קרובים בכל הנושאים שעל הפרק ובכלל זה האתגרים וההזדמנויות שלפתחה של החברה הישראלית. כחלק מפעולותיי לבניית גשרים וחיזוק היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות, אשתתף באירוע דגל חשוב של הקהילה היהודית בצפון אמריקה, הגדולה שבקהילות היהודיות בתפוצות".

הרצוג ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס קבלת הפנים בנתב"ג 13 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הנשיא הרצוג ונשיא ארה"ב בטקס קבלת הפנים לג'ו ביידן בנתב"ג. יולי 2022/ראובן קסטרו

ביקור הנשיא הרצוג בארה"ב - לו"ז

יום שלישי - 18 ביולי:

  • ביקור נשיא המדינה בבית הלבן ופגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
  • פגישה עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן
  • פגישה עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן

יום רביעי - 19 ביולי:

  • ביקור נשיא המדינה בקונגרס האמריקני ופגישה עם יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי
  • נאום נשיא המדינה בקונגרס
  • פגישה עם סגנית נשיא ארה"ב קאמלה האריס

יום חמישי - 20 ביולי:

  • ביקור נשיא המדינה באו"ם ופגישה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
  • פגישה עם מושלת ניו יורק קאת'י הוקול
  • פגישה עם ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס
  • אירוע עם הקהילה היהודית פדרציית ניו-יורק

יום שישי - 21 ביולי:

  • מפגש עם המנהיגות הצעירה והעתידית של יהדות ניו יורק
  • מפגש עם אנשי עסקים מובילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully