וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום בעולם: מזג אוויר "מסוכן" בארה"ב, איטליה בדרך לנפץ שיאים

שלט המזהיר מפני חום קיצוני בפרנס קריק, עמק המוות, קליפורניה, ארה"ב, 15 ביולי 2023. GettyImages
שלט המזהיר מפני חום קיצוני בפרנס קריק, עמק המוות, קליפורניה, ארה"ב, 15 ביולי 2023/GettyImages

גל חום כבד ממשיך לפקוד היום (ראשון) אזורים נרחבים בעולם, ועשרות מיליוני בני אדם חווים מזג אוויר קיצוני, שאותו קושרים מדענים לדוגמה נוספת להשלכות ההתחממות הגלובלית.

שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית חוזה כי החום המשתרע מקליפורניה לטקסס יגיע היום לשיאו, והוא הזהיר כי צפוי "סוף שבוע חם ומסוכן במיוחד". בבירת מדינת אריזונה, פיניקס, נרשמו 16 ימים רצופים עם יותר מ-43 מעלות, ואלו עשויות להגיע עד ל-46 היום. בעמק המוות בקליפורניה, אחד המקומות החמים ביותר על פני כדור הארץ, עשוי להישבר שיא חדש עם 54 מעלות.

הרשויות הוציאו התרעה מפני מזג האוויר החם והמליצו להימנע מפעילויות בחוץ בשעות היום ולהיזהר מהתייבשות. באתר בנייה מחוץ ליוסטון, טקסס, פועל בן 28 שהזדהה רק בשם חואן סייע בהקמת קיר בחום הקופח. "איך ששתיתי מים, קיבלתי סחרחורת, אני רוצה להקיא בגלל החום", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בלאס וגאס, שירות מזג האוויר הזהיר מפני מחשבה שגל החום הזה הוא חום מדברי טיפוסי לעונה, ואמר כי מדובר ב"תפיסה מסוכנת". בדרום קליפורניה משתוללות שריפות רבות, כולל אחת במחוז ריברסייד שבה עלה באש שטח של יותר מ-30 קמ"ר ותושבים התבקשו להתפנות.

צפונה משם, בקנדה, שריפות היער העזות כילו מתחילת השנה שטח שיא של 100 אלף קמ"ר, שרק צפוי לגדול ככל שהקיץ מתארך.

מטוס חולף ברקע השמש בעיר פיניקס, אריזונה, ארה"ב, 13 ביולי 2023. רויטרס
מטוס חולף ברקע השמש בעיר פיניקס, אריזונה, ארה"ב, 13 ביולי 2023/רויטרס

באירופה, מזג האוויר באיטליה עומד לשבור שיאים ומשרד הבריאות פרסם את האזהרה החמורה ביותר ב-16 ערים כולל ברומא, בולוניה ופירנצה. שירותי מזג האוויר במדינה הזהירו את התושבים מפני "גל החום העז ביותר של הקיץ וגם אחד העזים בכל הזמנים".

ברומא צפויות 40 מעלות מחר, ו-43 בשלישי כשהטמפרטורות הגבוהות ביותר שאי-פעם נמדדו בבירת איטליה היו 40.5 מעלות, באוגוסט 2007. במקביל, האיים האיטלקיים סיציליה וסרדיניה עלולים לרתוח תחת טמפרטורות של עד 48 מעלות, שיהיו הגבוהות ביותר שנמדדו אי-פעם באירופה.

האקרופוליס באתונה, אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר ביוון, היה סגור היום בשעות החמות זה היום השלישי ברציפות.

בצרפת, הטמפרטורות הגבוהות והבצורת הנובעת מהן מסכנות את ענף החקלאות, ושר החקלאות מארק פסנו ספג ביקורת מצד מומחי אקלים אחרי שטען כי מדובר ב"קיץ נורמלי". יוני שעבר היה השני הכי חם בהיסטוריה של צרפת, ובכמה אזורים במדינה יש התראות מפני גלי חום מאז יום שלישי האחרון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אישה מתכסה מפני החום הכבד ברומא, איטליה, 13 ביולי 2023. רויטרס
אישה מתכסה מפני החום הכבד ברומא, איטליה, 13 ביולי 2023/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully