וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בחברת הקריפטו הישראלית-אמריקאית מואשמים בהונאת משקיעים

14.7.2023 / 11:54

אלכס משינסקי ורוני כהן פבון, מנכ"ל וסמנכ"ל חברת הקריפטו "צלזיוס", שניהלה 25 מיליארד דולר של נכסי לקוחות וקרסה, מואשמים כי ניפחו באופן מלאכותי את ערך המטבע של החברה - CEL. "מזימה להונות לקוחות באמצעות שורה של הבטחות שווא"

אלכס משינסקי ורוני כהן פבון, שני בכירים בחברת הקריפטו הישראלית-אמריקנית "צלזיוס" שקרסה, מואשמים בארה"ב בהונאת משקיעים - כך הודיעו אמש (חמישי) משרד המשפטים האמריקני וה- FBI, בתום חקירה של הבולשת הפדרלית ורשויות אכיפה אחרות. ביוני 2022, כשהחברה עצרה משיכות מפקדונות, היו לה מאות אלפי משקיעים שהחזיקו אצלה נכסים בשווי של כ-4.7 מיליארד דולר, רבים מהם לקוחות פרטיים קטנים שלפתע נחסמה גישתם להשקעותיהם. חודש אחר כך ביקשה החברה הגנה מפני נושים ("צ'אפטר 11").

התובע, דמיאן וויליאמס, מאשים את משינסקי, בן ה-57, וכהן פבון, בן ה-36, בשורה של עבירות שהעונש המקסימלי בגין כל אחת מהן הוא 20 שנות מאסר. וויליאמס מסר כי "בדיוק לפני שנה, ביקשה 'צלזיוס', שבשיאה ניהלה 25 מיליארד דולר של נכסי לקוחות, הגנה מפני פשיטת רגל בניו יורק. בשנה האחרונה עמלנו במהירות כדי להבין מה גרם לקריסה וכיצד חברה שפרסמה את עצמה כ'הפלטפורמה הבטוחה ביותר של הקריפטו שלך', יכולה הייתה להותיר לקוחות עם הפסדים של מיליארדים. היום יש לנו את התשובה".

ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין/ShutterStock

ווילאמס הוסיף: "היום אני מכריז את התרת הפרסום של האישום כנגד המייסד והמנכ"ל אלכס משינסקי כמי שניצח על מזימה להונות לקוחות של 'צלזיוס' באמצעות שורה של הבטחות שווא אודות הבטיחות והביטחון הבסיסיים של פלטפורמת 'צלזיוס' ועל השתתפות במזימה יחד עם סמנכ"ל ההכנסות בחברה רוני כהן-פבון, כדי לנפח את ערך המטבע הייחודי שלה - CEL".

משרד המשפטים האמריקני טען כי הניפוח המלאכותי של מחיר המטבע, אפשר למנהלי "צלזיוס" למכור את אחזקותיהם תמורת רווח משמעותי. על-פי ההודעה, משינסקי גרף כך באופן אישי כ-42 מיליון דולר וכהן פבון לפחות 3.6 מיליון דולר. זאת, כך עולה מטענת משרד המשפטים, כשבמועדים שונים משינסקי השמיע הצהרות פומביות "שקריות ומטעות" שהוא עצמו "לא מוכר".

"ללא מניפולציית המחירים האגרסיבית והבלתי חוקית של צלזיוס, המחיר של CEL היה נמוך באופן דרסטי", חשף משרד המשפטים את אחת הראיות לכאורה שלו, "כפי שכתב כהן-פבון למשינסקי בהתכתבות פרטית במהלך המזימה: "הבעיה היא שאנשים מוכרים [CEL] ואף אחד לא קונה חוץ מאיתנו", והוסיף: "הבעיה העיקרית הייתה שהערך היה מזויף והתבסס על זה שהוצאנו מיליונים (8 מיליון בשבוע ואפילו יותר עד פברואר 2020) רק כדי לשמור אותו איפה שהוא".

קריפטו. ShutterStock
קריפטו/ShutterStock

על-פי טענת הרשויות ביוני אשתקד, כשהחברה הודיעה על "הקפאת" משיכות לקוחות, משינסקי המשיך להבטיח ש"צלזיוס" במצב פיננסי חזק ונזילות מספקת לעמוד בכל דרישות המשיכה של לקוחותיה. הרשויות טוענות כי גם אז, הוא עצמו משך 8 מיליון דולר מהפלטפורמה של "צלזיוס".

עוד עולה מהודעת משרד המשפטים האמריקני כי משינסקי, שמתגורר בניו יורק, נעצר אתמול ואמור היה להיות מובא בפני שופט בהמשך היום. עו"ד רוני כהן פבון, עדיין מתגורר בישראל ולכן לפי ההודעה נמצא "מחוץ לארה"ב".

לא ניתן היה להשיג את משינסקי וכהן פבון לקבלת התייחסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully