וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה לא מרככת את ההצעה לצמצום עילת הסבירות: זה הנוסח החדש

12.7.2023 / 22:14

בנוסח שקיבלו חברי ועדת החוקה נכתב במפורש כי הצעת החוק תהיה רלוונטית גם למינויים או "החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות". בנוסף הוסרו מההצעה המילים "כל נבחר ציבור" כך שהסבירות תבוטל בכל הקשור לממשלה, לשרים ולראש הממשלה

ביטול עילת הסבירות אושר בועדה לקריאה ראשונה, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

לקראת הדיון מחר בוועדת החוקה, חברי הוועדה קיבלו הערב (רביעי) נוסח חדש עם שינויים להצעת החוק לצמצום עילת הסבירות. בנוסח החדש נכתב במפורש כי עילת הסבירות לא תהיה רלוונטית על "כל החלטה, לרבות מינויים או החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות". לכאורה גם ההצעה המקורית הייתה רלוונטית גם למינויים אך בקואליציה החליטו להדגיש זאת במפורש בנוסח החדש.

בנוסף, בנוסח המעודכן הוסרו המילים "כל נבחר ציבור", כך שהסבירות תבוטל בכל מה שקשור בממשלה, בשרים ובראש הממשלה, אך לא מעבר לכך. באופוזיציה טוענים כי השינוי על כך שהסבירות תבוטל על "החלטה להימנע מהפעלת כל סמכות" נועד בין היתר להתמודד עם אפשרות של פנייה לבג"ץ נגד אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים, כפי שהזהיר היום ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

שמחה רוטמן בוועדת החוקה, חוק ומשפט. יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
ועדת החוקה, השבוע/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/ פלאש 90

בדיון האחרון בוועדת החוקה, שהתקיים ביום שלישי, יום לאחר אישור הצעת החוקה בקריאה ראשונה במליאה, נוסח החוק לא היה שונה מהנוסח המקורי, אך בקואליציה עדכנו כי מעוניינים להוסיף סייגים להצעה כך שמינויים בתקופת בחירות יוגבלו יותר בהיעדר עילת הסבירות. עם זאת, יו"ר הוועדה שמחה רוטמן הבהיר כי השינויים לא "יהיו משמעותיים" ומדובר ב"הליך טבעי של חקיקה". בינתיים, בקואליציה מתקיימות שיחות סביב ריכוך מסוים של נוסח ההצעה והתוכנית הנוכחית היא להביאה לאישור סופי עד סוף חודש יולי, עם סיום כנס הקיץ של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully