וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ילדי תימן: עורכי הדין של משפחת אישה שנעלמה מסרבים לשתף פעולה עם חקירת ה-DNA

12.7.2023 / 14:29

המכון לרפואה משפטית הצליח להפיק דגימות DNA משרידיה של גופתה לכאורה של חממה קרווה, שנעלמה בבית החולים - אך המשפחה לא מבצעת את בדיקות ההתאמה שיסייעו להגיע לפתרון התעלומה. זאת, בהתאם להוראת עורכי הדין שלה, שמסרבים להסביר מה גורם לעיכוב

בווידאו: פרשת ילדי תימן: קבר נוסף של אחד מהילדים החטופים נפתח/יותם רונן

המכון לרפואה משפטית הצליח להפיק דגימות DNA מגופתה לכאורה של חממה (יונה) קרווה, שנעלמה ככל הנראה כחלק מפרשת ילדי תימן - אך המשפחה לא מבצעת את בדיקות ההתאמה כדי להגיע לפתרון התעלומה, כך נודע היום (רביעי) לוואלה!.

הקבר נפתח בבית העלמין סגולה בפתח תקווה באוגוסט אשתקד, במסגרת החוק לפתיחת קברי ילדי תימן והבלקן, במטרה להפיק מהשרידים DNA ולבדוק אם קיימת התאמה לבני משפחתה שבחיים. המכון לרפואה משפטית הצליח להפיק דגימות, והגיש דו"ח ביניים לבית המשפט עם תוצאות הבדיקה לפני שבועות ארוכים - אך המשפחה לא משתפת פעולה, בהתאם להוראת עורכי הדין שלה.

פתיחת קברה של חממה קרווה מילדי תימן, בית העלמין סגולה פתח תקווה 08 באוגוסט. ראובן קסטרו
פתיחת קברה של חממה קרווה, אשתקד/ראובן קסטרו

המקרה של חממה קרווה הוא המקרה היחיד של בגירה שקברה נפתח במסגרת תשעת הקברים שהוחלט לפתוח בפרשה. קרווה הייתה אמא צעירה, כבת 17, כשעלתה ארצה מתימן שלושה חודשים לפני שנעלמה. בשנת 1949 היא אושפזה בבית החולים אסף הרופא בשל כאבים בבטנה, ולאחר כמה ימים, שבהם בעלה יהודה הגיע לבקרה יום אחר יום, הוא שב למיטתה והיא לא הייתה שם. צוות בית החולים לא ידע לומר ליהודה היכן חממה והוא חיפש אחריה בכל מקום אפשרי אך ללא הצלחה.

הוועדה שבחנה את אירועי ההיעלמות בקום המדינה, הצביעה על קבר מסוים בבית העלמין סגולה בפתח תקווה כקברה של האם. מכיוון שרשום שם אחר על המצבה - חממה יוסף עומסי, הבן רחמים ביקש לפתוח את הקבר ולבדוק האם אמו קבורה שם או לא.

פתיחת קברה של חממה דרשה עבודה שנמשכה שעות ארוכות מצד האנתרופולוגים של המכון לרפואה משפטית, ולאחריה נמצאו שרידים של גופתה לכאורה של חממה, בעיקר באזור השיניים. ההוצאות הכספיות בהפקת ה-DNA ובבדיקות ההולכות וחוזרות בנושא, הגיעו עד למאות אלפי שקלים. עורכי הדין של המשפחה, רמי צוברי ונורית קורן, שעוסקים במשך שנים רבות בפרשה כולה, סירבו להסביר מה גורם לעיכוב ומדוע לא מוכנים לתת מענה לתעלומה, הן במישור המשפחתי והן במישור הציבורי והלאומי.

פתיחת קברה של חממה קרווה מילדי תימן, בית העלמין סגולה פתח תקווה 08 באוגוסט. ראובן קסטרו
קברה של חממה קרווה, אשתקד/ראובן קסטרו

במקביל, משפחתו של עזריאל חורי, החליטה למשוך את בקשה לפתיחת קברו. פתיחת קברו של חורי היה הראשון בסדרה, אולם לאחר הוצאת הגולל נמצאו שני קברים צמודים. בני המשפחה נאלצו לחזור לבית המשפט על מנת לקבל הסכמה להמשך החפירות. לפני כשבוע, עורכת דין של המשפחה משכה את הבקשה והמצבה הוחזרה לקבר.

בשנה שעברה נמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של התינוק יוסף מלמד מפרשת ילדי תימן לבין הפרופיל הגנטי של בני משפחתו. מדובר באירוע תקדימי, לאחר שבפתיחת הקברים בשנת 1997 נשלחו דגימות למעבדה מובילה בעולם שלא הצליחו להפיק DNA.

ממשרד הבריאות נמסר: "בהתאם למתווה שנקבע על ידי בית משפט, העביר המכון לרפואה משפטית לבית המשפט דוח ביניים עם הממצאים שעלו מהבדיקות שנערכו לשרידים שנלקחו בפתיחת קברה של המנוחה חממה (יונה) קרווה, הדוח והממצאים חסויים. בשיתוף פעולה עם המשפחה ניתן יהיה להשלים את השלב השני של הבדיקות הנדרשות. הדו"ח הסופי יישלח לבית המשפט כנדרש".

עורכי הדין של המשפחה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully