וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח קבר של עולה מתימן שנעלמה בגיל 18. המשפחה: "לא יודעים איך לעצור את הדמעות"

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 20:53

בנה של חממה קרווה, שהיה בן שנה כשאימו נעלמה, מספר שבמשך 73 שנה המשפחה לא יודעת מה עלה בגורלה, לאחר שאושפזה בעקבות כאבי בטן. על המצבה שמתחתיה היא אמורה להיות קבורה כתוב שם אחר. עוה"ד של המשפחה: "זה קבר סנסציוני. יש פה דברים מוזרים"

בווידאו: פרשת ילדי תימן: קבר נוסף של אחד מהילדים החטופים נפתח/יותם רונן

קבר נוסף, שלישי במספר, הקשור לפרשת היעלמות ילדי תימן, נפתח היום בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. על פי ההשערה מדובר בקברה של חממה קרווה, שהיתה בת 18 כאשר נעלמה. הקבר נפתח לפי בקשת בנה, רחמים, שהיה בן שנה בזמן היעלמה. בדיקת הקבר הזה אמורה להיות פשוטה יותר, מכיוון שמדובר באישה בגירה ולא בפעוט. עם זאת, האנתרופולוג שנכח במקום אמר כי בשל ההתפוררות של הממצאים בקבר, יהיה קושי של ממש להפיק DNA, ולכן הוחלט לא להוציא את כל תוכן הקבר, אלא רק את העצמות הרלוונטיות לפרופיל הגנטי.

הבן, רחמים, סיפר: "שלושה חודשים אחרי שעלינו לארץ, התחילו לאמא כאבי בטן, והיא אושפזה בבית החולים אסף הרופא. אבא בא לבקר אותה לעיתים קרובות. יום אחד הוא הגיע, והיא פשוט נעלמה". לדבריו, איש לא ידע מה קרה לה, וגם הרופאים לא ידעו לספר לאן נעלמה. בשנת 1995 קיבלה המשפחה הודעה שהאישה קבורה בקבר שנפתח היום. "על המצבה כתוב שם אחר לגמרי, עומסי", אמר רחמים.

פתיחת קברה של חממה קרווה מילדי תימן, בית העלמין סגולה פתח תקווה 08 באוגוסט. ראובן קסטרו
"יום אחד אבא הגיע, והיא פשוט נעלמה". פתיחת קברה של חממה קרווה, 8 באוגוסט 2022/ראובן קסטרו

הבן אומר שבמשך 73 שנה המשפחה לא יודעת מה עלה בגורלה של האם. "אם אחרי הבדיקות יתברר שזאת היא, נרגיש נחת ונעשה לה הלוויה כדת וכדין", הוא סיכם, "אני לא יודע איך לעצור את הדמעות".

עוד רמי צוברי, המייצג את המשפחה, אמר: "מדובר בקבר סצנציוני. כל פעם אנחנו רואים אמא שמחפשת את הילד שלה, ועכשיו זה בן שמחפש את אימו. יש פה דברים מוזרים - ראשית רשום שם אחר על הקבר. שנית - הוועדה החליטה שלמרות חוסר ההתאמה בגילאים (34 לעומת 17), הם טוענים שהייתה טעות של בית החולים. לכן חובה עלינו לשלול או לאשר".

עוד בוואלה!

פרשת ילדי תימן: קבר נוסף של אחד מהילדים הנעדרים נפתח

לכתבה המלאה
פתיחת קברה של חממה קרווה מילדי תימן, בית העלמין סגולה פתח תקווה 08 באוגוסט. ראובן קסטרו
"כל פעם אנחנו רואים אמא שמחפשת את הילד שלה. עכשיו זה בן שמחפש את אימו". פתיחת הקבר של חממה קרווה, 8 באוגוסט 2022/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים נפתחו קברים של שני ילדים, יוסף מלמד ועוזיאל חורי, שהיו חשודים כקברים של ילדי תימן שנעלמו. זאת בעקבות מאבקים משפטיים של שנים של המשפחות המבקשות לברר מה עלה בגורל יקיריהם. במקרה של חורי התגלו מתחת למצבה שני קברים. המשפחות סבורות שהילדים, שבתי החולים אמרו שמתו, נמסרו לאימוץ בלי הסכמת המשפחה.

מנכל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, הגיע לבית עלמין: אש אמר: "אנחנו גאים שאנחנו יכולים לעזור להגיע לחקר האמת. מקווים שהמשפחות יקבלו מעט מזור".

  • עוד באותו נושא:
  • ילדי תימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully