וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים: "שופט שלא מחובר לציונות אינו ראוי"

ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, שצפוי להיבחר היום במליאת הכנסת להיות נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, רמז שיתנגד למינוי שופטים ערבים: "מי שלא מכבד את ההמנון, הדגל וסמלי המדינה - למה לתת לו לשפוט?". גם מי שיתנגד להתיישבות אינו ראוי מבחינתו

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, שצפוי להיבחר היום (רביעי) כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, אמר הבוקר בריאיון לרשת ב' כי מי שלא יהיה מחובר לתפיסת עולם ציונית ויהודית אינו ראוי להיות שופט.

"תפיסת עולמי שכל שופט שתפיסת עולמו היא ציונית ויהודית, הוא מוזמן להיות שופט בישראל", אמר קרויזר. "אם הוא ציוני שמחובר לעולם הציוני, בשמחה רבה. יש לא מעט מוסלמים, דרוזים וצ'רקסים שתפיסתם עולמם היא ציונית ומשרתים במערכת הביטחון ומשרתים את המדינה".

עם זאת, הוא סייג: "אם יהיה לנו אירוע של שופט שלא מכבד את ההמנון, לא מכבד את הדגל ואת סמלי המדינה, למה לתת לו לשפוט? גם מי שפועל נגד תפיסת עולם של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל".

יצחק קרויזר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ יצחק קרויזר/פלאש 90, יונתן זינדל

אם לא יהיו הפתעות, קרויזר מעוצמה יהודית ייבחר לתפקיד אך לבחירתו אין כמעט רלוונטיות לאור הצהרתיו של שר המשפטים יריב לוין כי אין בכוונתו לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי. במקביל, ועדת החוקה ממשיכה לדון בהכנת ההצעה לצמצום עילת הסבירות לקריאה שניה ושלישית.

רשימת חברי הכנסת שהגישו את מועמדותם לשמש כנציג הנוסף של הכנסת בוועדה לבחירת שופטים הם עידן רול ורון כץ מיש עתיד, משה סולומון מהציונות הדתית ויצחק קרויזר מעוצמה יהודית. רשימת המועמדים ננעלה ברביעי האחרון, והיום צפוי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה להכריז על ההצבעה במליאה. מלבד נציג הוועדה למינוי שופטים, ייבחר גם נציג נוסף לוועדה לבחירת דיינים.

באופוזיציה החליטו להעמיד מועמדים מטעמם בבחירות החוזרות. זאת, למרות שח"כ קארין אלהרר כבר נבחרה כנציגת האופוזיציה בחודש שעבר, והבחירות החוזרות אמורות להיות רק על נציג הקואליציה. ולמרות זאת, כדי למנוע אפשרות של תרגיל נוסף של הקואליציה שיביא לדחיית נוספת של הבחירות, ראש האופוזיציה יאיר לפיד החליט עם יתר סיעות האופוזיציה להגיש מועמדות מטעמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחה"כ טלי גוטליב במליאת הכנסת. 14 ביוני 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת בסיבוב ההצבעה הקודם לוועדה לבחירת שופטים/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בקואליציה אומרים כי אין לכך רלוונטיות לאור הצהרותיו של השר לוין כי אין בכוונתו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בקרוב, למרות המחסור בשופטים. לוין טוען כי ההרכב הנוכחי של הוועדה "לא תקין במדינה דמוקרטית" ומפעיל לחץ על ראש הממשלה נתניהו להביא להצבעה את שינוי הרכב הוועדה בהקדם, ייתכן כבר בחודש הראשון של כנס החורף הבא של הכנסת. עם זאת, עם בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים עשויות להיות מוגשות עתירות לבג"ץ בדרישה שלוין יכנס אותה בהרכב הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully