וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: נתב"ג - מרחב ציבורי; הגבלת מחאה מוצדקת רק אם הסדר נפגע קשות

11.7.2023 / 12:15

במסמך הנחיות שגיבשה בהרב-מיארה לבקשת הממשלה, קבעה כי "לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה". היא כתבה כי יש הצדקה לאיסור או הגבלת הפגנה רק במקרה של "ודאות קרובה לפגיעה קשה בסדר הציבורי". מפגינים נערכים להתכנס היום בנתב"ג בשעות אחר הצהריים

בווידאו: לוחמי 73' הפגינו בנתב"ג: "מלחמה חשובה יותר מיום כיפור"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה הכשירה היום (שלישי) את ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בנמל התעופה בן גוריון. במסמך הנחיות שגיבשה לבקשת הממשלה, כתבה כי נמל התעופה הוא מרחב ציבורי וכי יש "לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה".

בהרב-מיארה קבעה כי יש צורך לתיאום בין מנהל שדה התעופה ובין המשטרה בעת ההפגנות, וכי יש לאפשר להם מרחב לפעולה לפי שיקול דעתם "המקצועי והמבצעי". לבסוף, קבעה היועמ"שית כי יש הצדקה לאיסור או הגבלת הפגנה רק במקרה של ודאות קרובה לפגיעה קשה בסדר הציבורי.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
בהרב מיארה/רויטרס

בשעות הבוקר עשרות מפגינים שלחמו במלחמת יום הכיפורים קיימו הבוקר מחאה בטרמינל 3 בנתב"ג, , כחלק מ"יום השיבוש" ברחבי הארץ, בצל צמצום עילת הסבירות. לאחר זמן קצר, הם פונו מהמקום תוך שירת "התקווה". המפגינים נגד המהפכה המשפטית מתכננים להתאסף שוב בנתב"ג בשעה 16:00. המפגינים הונחו להגיע ברכבים או ברכבת, להניף דגלי ישראל, לצעוק "דמוקרטיה" ולהרעיש. בהודעה שיצאה מטעם ארגון המחאה 'כוח קפלן' נכתב כי "עד ההגעה להפגנה יש להצניע סמלי מחאה ודגלים, מומלץ להגיע עם מזוודה ובתוכה הפריטים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully