וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון אצל נתניהו כמעט התפוצץ: אין הסכמות על שדה משלים לנתב"ג ועל תקצוב רכבת הקליע

10.7.2023 / 22:11

ראש הממשלה כינס דיון יחד עם השרים רגב, סמוטריץ' וגלנט. שרת התחבורה הודיעה שלא תאפשר לקדם שדה תעופה ברמת דוד בלי קידום של שדה בנבטים, ודרשה תקציבים נוספים לרכבת לאילת ולקריית שמונה. שר האוצר זעם וכמעט נטש: "את חוזרת בך"

מירי רגב נתקלת במפגינים ישראלים בגיאורגיה/באדיבות אורית קולנימוס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) דיון בנושאי תחבורה, בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר הביטחון יואב גלנט. הדיון נועד לעסוק בשורה של נושאים, ובראשם העלאת מחירי התחבורה הציבורית ב-1 באוגוסט.

ההעלאה תוכננה במקור ל-1 ביולי, אך נדחתה כדי שמשרדי האוצר והתחבורה ינסו להשיג פשרה שתמנע את התייקרות. השיחות הסתיימו ללא הסכמות, והבוקר הודיע משרד התחבורה למפעילת על העלאת המחירים.

בתחילת הדיון דנו נתניהו והשרים בבניית שדה משלים לנתב"ג. סמטוריץ' דרש לקדם מידית את בניית השדה ברמת דוד, כפי שהמליצו גורמי המקצוע, ובמטרה לחזק את הצפון וליצור 10,000 מקומות עבודה חדשים. שר האוצר טען כי נתב"ג כבר הגיע לשיא הקיבולת שלו, כפי שמרגיש כל נוסע הקיץ, וכי אפשר לסיים את הפרויקט בתוך שמונה שנים.

טקס חילופי שרים במשרד התחבורה בירושלים 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
רגב וסמוטריץ'. טקס חילופי שרים במשרד התחבורה, מאי 2020/ראובן קסטרו

רגב, מצידה, הודיעה שללא קידום במקביל של שדה בנבטים היא לא תאפשר את קידום רמת דוד. גלנט אמר כי מבחינת מערכת הביטחון אין היתכנות לשדה אזרחי בנבטים, וכי הוא תומך בהמלצות גורמי המקצוע. רגב, שאמורה להיפגש מחר עם 24 ראשי רשויות בדרום, קיוותה להגיע למפגש עם סיכום לגבי שדה דרומי.

משם עבר הדיון לעסוק בתוכנית רכבות הקליע לאילת ולקריית שמונה. רגב דרשה בדיון תוספת של שני מיליארד שקל לקידום הנושא, בנימוק ש"אם יש 150 מיליארד שקל למטרו, אפשר למצוא 100 מיליארד שקל לרכבת קליע".

רגב אמרה בדיון שלא תקדם את המטרו אם לא יגדל התקציב לרכבת הקליע, שלתכנונה הוקצו 200 מיליון שקל בתקציב המדינה ל-2024-2023.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מירי רגב, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
שוב מאיימת לעכב את תכנית המטרו. השרה רגב/ראובן קסטרו

באוצר הציעו להסיט תקציבים מפרויקטים של תשתית תחבורה קיימים, לטובת גיוס הסכום שביקשה רגב, אך היא דרשה לקבלו בנוסף לתקציבים הקיימים. סמוטריץ' זעם: "לא יכול להיות שבתקציב המדינה קיבלת 200 מיליון שקל לתכנון רכבת הקליע, הסכמת לקדם את המטרו, ועכשיו את חוזרת בך".

לאחר שגלנט עזב את הדיון לאחר הפרק על שדות התעופה, קם גם סמוטריץ' לעזוב. נתניהו ביקש שיעבור עמו ועם רגב להמשך הדיון בשש עיניים בלשכתו, שהסתיים גם הוא ללא הסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully