וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקיפות בסוריה: חיזבאללה מנסה להשתלט על נמל התעופה בביירות

11.7.2023 / 14:38

מדוח של מכון "עלמא" עולה כי ארגון הטרור מנסה לייצר נתיב הברחה נוסף ללא הגבלות, שיסייע בשרשרת אספקת נשק מתקדם מאיראן ללבנון בכיסוי אזרחי. המהלך עלול להציב דילמה לישראל אם לתקוף בלבנון. מהדוח עולה כי דמויות בכירות, בהן שר בממשלה, מעורבות בהשתלטות

בניין שנפגע בתקיפה ישראלית בדמשק/רשתות חברתיות

חיזבאללה מקדם לאחרונה באופן מוגבר תהליך השתלטות על שדה התעופה הבינלאומי בביירות על שם רפיק אל חרירי - כך עולה היום (שלישי) מדוח של מכון "עלמא" למחקר אתגרי הביטחון של ישראל בצפון. על פי הערכות המכון, חיזבאללה חותר בצורה כוחנית לייצר לעצמו נמל תעופה מקביל לשדות התעופה בסוריה, שעל פי דיווחים זרים, הותקפו על ידי ישראל. הצלחה של מהלך ההשתלטות על הטרמינל עלולה להציב את ישראל בפני דילמה אם לתקוף בלבנון.

חיזבאללה מבקש להקים שדה תעופה שישרת את האינטרסים שלו ללא הגבלות. בכך, ישלים ארגון הטרור את השליטה המלאה על שרשרת אספקת הציוד והנשק המתקדם מאיראן, בכיסוי אזרחי מלא, ישירות ללבנון וללא צורך בשדות התעופה בסוריה. עוד עולה מהדוח של מכון עלמא כי מינואר 2023 נחתו בביירות 76 טיסות ישירות מאיראן. 21 מהטיסות בוצעו על ידי חברה איראנית כשנקראת "מאהאן אייר", ונשלטת על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה.

נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי בביירות. ויקיפדיה, אתר רשמי
שדה התעופה הבינלאומי בביירות/אתר רשמי, ויקיפדיה

ניסיון ההשתלטות נעשה בפועל באמצעות דמויות בכירות מהממשלה הלבנונית, זרועות הביטחון וככל הנראה גם אנשי עסקים. דמויות אלו משמשות כיסוי לפעילות של חיזבאללה - כך לדוגמא, על פי הדוח של מכון עלמא, שר העבודות הציבוריות והתחבורה מטעם חיזבאללה בממשלת לבנון, עלי חמיה, ניסה ליזום ולהניע מהלך של בניית טרמינל חדש בשדה התעופה.

בחודש מרץ האחרון פרסם חמיה כי משרדו מקדם בניית טרמינל חדש במימון אירלנד, לראשונה מאז 1998. הפרויקט הושק במעמד חגיגי במעמד ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי, שר מאירלנד וכמה שרים לבנונים נוספים. עם זאת, שבוע אחרי הצגת הפרויקט החלה נגדו ביקורת ציבורית, נטען כי השר מבצע את הפרויקט תוך התעלמות מוחלטת מהחוק לשקיפות המידע לציבור ולא פרסם מכרז פומבי לעבודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לוחמי חיזבאללה משתתפים בתרגיל צבאי במהלך סיור תקשורתי המאורגן לרגל יום ההתנגדות והשחרור, לבנון 21 במאי 2023.. עזיז טאהר, רויטרס
לוחמי חיזבאללה באימון/רויטרס, עזיז טאהר

מעברי הגבול בלבנון, ובמיוחד שדה התעופה הבינלאומי בביירות מהווים עבור חיזבאללה יעדים אסטרטגיים שמאפשרים לארגון להבריח דלק, סמים וציוד צבאי. באמצעות בניית טרמינל חדש, יוכל ארגון הטרור להבריח מערכות מכ"מ, טיל ונשק מתקדם נוסף מאיראן.

על פי פרסומים זרים, המודיעין וחיל האוויר הישראלי הוכיח בשנים האחרונות יעילות רבה בכל מה שקשור לזיהוי ותקיפה של הברחות נשק מאיראן לסוריה, ומשם ללבנון. לפי הדיווחים, חיל האוויר תקף משלוחים שהוסוו כטיסות אזרחיות ואחסנה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. למרות הרגישות האזרחית באזור, צה"ל הצליח לדייק את התקיפות ולהשמיד אמצעי לחימה רגעים לפני העברתם למרחבים חשאיים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully