וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע נקמה: 35 שנות מאסר לגבר שהורשע ברצח חברו וניסיון הצתת גרושתו

9.7.2023 / 14:28

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 35 שנות מאסר על דוד בוקובזה שהורשע ברצח חברו, ניסיון רצח גרושתו והצתת דירתה. בוקובזה, תושב באר שבע בן 47, הורשע בעבירות של המתה, ניסיון רצח, תקיפה, הצתה וכן בעבירות נשק. מלבד שנות המאסר, על בוקובזה נגזרו 18 חודשי מאסר על תנאי, פיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחת הנרצח, ופיצויים של 150 אלף שקלים לגרושתו ובנותיו.

דוד בוקובזה יצא בשנת 2017 למסע נקמה, במסגרתו רצח את חברו אבי אלתר וניסה לרצוח גם את גרושתו ולהצית את דירתה, כנקמה על כך שקיבלה את המשמורת על בנותיהם. בנוסף לכך, לאחר רצח חברו וניסיון רצח גרושתו, ניסה בוקובזה לשים קץ לחייו בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים בהצתת מכוניתו.

במסגרת הדיון, ציין בית המשפט כי "הנאשם החל ביום בהיר במסע נקמה, לא עצר לרגע ופעל בקור רוח כאשר הוא ממשיך מזירה לזירה". בתום הדיון ציינה עו"ד רחלי אטיאס, מפרקליטות מחוז דרום, כי "מדובר בנאשם שלאחר תכנון קפדני המית את חברו באופן אכזרי ואלים, ניסה לרצוח את גרושתו, דבר שנמנע רק בזכות תושייתה הרבה ולאחר אף ניסה להצית את דירתה".

מקלט לנשים מוכות. הדס פרוש, פלאש 90
מקלט לנשים מוכות/פלאש 90, הדס פרוש

ד"ר הילה כהן מהמכללה האקדמית לחינות ע"ש קיי בבאר שבע אמרה כי "מדובר באירועים אכזריים שהדעת אינה יכולה לתפוס. אלימות קשה שמתרחשת לאורך זמן, מתוכננת מראש ומתבצעת בקור רוח מחייבת את מקבלי ההחלטות לפעול באופן מיידי לקידום פעולות של הרתעה וענישה לצד מניעה וחינוך. הרוצח הבא גדל כאן ועכשיו ועל מנת למנוע את הרצח הבא יש להכניס לבתים ולמוסדות החינוך ולהפעיל תכניות אימון וטיפול שיתנו מענה לצרכיהם של הורים, מורים ומטפלים. במקביל, יש להרחיב את הטיפול בגברים אלימים ולספק הגנה לנשים נפגעות אלימות, אין לנו את הפריבילגיה להתמהמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully