וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח את חברו וניסה להצית את גרושתו: מסע הנקמה של האב שחטף את בנותיו

11.5.2017 / 1:39

דוד בוקובזה חטף לפני שלוש שנים את בנותיו לתאילנד בנקמה על הסדר המשמורת. עם שחרורו מהכלא החל לפי החשד במסע זוועות: רצח את חברו, ניסה לשרוף את גרושתו ולירות בה לעיני הילדות - ולבסוף ניסה להתאבד בהצתת מכוניתו מול ביהמ"ש העליון. הוא הפיץ סרטון: "החלטתי לנקום"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

דוד בוקובזה, תושב באר שבע בן 47, הוא החשוד ברצח חברו אבי אלתר לפני כחודש בעיר וניסיון רצח גרושתו – כך הותר הלילה (חמישי) לפרסום. זאת, ככל הנראה כנקמה על כך שגרושתו קיבלה את המשמורת על בנותיהם. לאחר רצח חברו וניסיון רצח גרושתו ניסה בוקובזה לשים קץ לחייו בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים בהצתת מכוניתו.

הפרשה החלה ב-2014, אז חטף בוקובזה את שתי בנותיו לתאילנד. המשטרה פתחה בחקירה שבסופה הוחזרו הבנות לאם. לאחר זמן קצר שב גם בוקובזה לארץ, הורשע בחטיפה והוטל עליו עונש מאסר של 17 חודשים. לפני כחצי שנה הוא שוחרר מהכלא ועבר להתגורר בבאר שבע.

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון: "מנסים לחרב את הסיכוי של צעירים להגיע לדירה"
הולך רגל כבן 30 נהרג מפגיעת רכב בכביש 2 באזור רשפון
נער בן 13 נפצע כששיחק עם ספינר: "הרופאים לא נתקלו במקרה כזה"

דוד בוקובזה עם בנותיו. פייסבוק, צילום מסך
הכיר בין החשוד לגרושתו. בוקובזה/צילום מסך, פייסבוק

ב-7 באפריל החל בוקובזה את מסע הנקמה שלו. בסמוך לשעה 11:45 התקבל דיווח במשטרה על אישה שהותקפה ברחוב גרוסמן בבאר שבע. בחקירת המשטרה עלה כי בוקובזה הגיע לדירת גרושתו וניסה לירות בה למוות. לאחר שכשל שפך על פי החשד בנזין על גרושתו וניסה להצית אותה, בזמן שבנותיהם בבית. האישה הצליחה לקחת את הילדות ולהימלט איתן מהבית.

באותו יום, בסמוך לשעה 16:30, התקבל במשטרה דיווח על רכב שעולה באש בכניסה לחניון בית המשפט העליון בירושלים. כוחות הצלה חילצו את בוקובזה מהרכב במצב אנוש. ברכבו נמצאו מכתבים ובהם האשמות קשות של בוקובזה כלפיי עורכי דינו וחברים של גרושתו. באותו יום העלה בוקובזה ליוטיוב סרטון שבו הוא מתאר את גרסתו לאירועים, ומסביר כי "החלטתי לנקום".

למחרת בבוקר, התקבל במשטרה דיווח על נעדר, אבי אלתר, שהיה חברו של בוקובזה והיה זה שהכיר בין החשוד לגרושתו. שוטרים שהגיעו לדירתו של בוקובזה בבאר שבע מצאו בה את גופתו של אלתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בוקובזה אף פרסם סרטון ובו טען כי כל המעורבים בפרשה פועלים יחד נגדו. "אני מפרסם רק את הרקע למעשה ולא את כולו. לפני שלוש שנים גיליתי שאשתי עשתה מעשה נבלה במשך שנות נישואינו. פניתי לרווחה והעובדת הסוציאלית איימה עליי שאם אתלונן אני לא אראה את בנותיי. פניתי למשטרה והם איימו לעצור אותי על האזנת סתר אם לא אבטל את התלונה. פניתי לתקשורת אך גיליתי שהכתב פנה לאישה יום אחרי שפניתי אליו. והם פעלו נגדי יחד עם הרווחה, עורכי דין ובהמשך גם הפרקליטות.

"פניתי לשני עורכי דין שיקדמו את התלונה אך זה לא עזר. האישה הלכה עם הילדות למעון לנשים מוכות והייתה שם שלושה חודשים שבהם ניתקה אותי מבנותיי ללא סיבה. כארבעה חודשים אחרי שנודע לי על מעשה הנבלה יצאתי עם בנותיי לחו"ל. המטרה הייתה שהמשטרה תחקור את תלונתי כשבנותיי בטוחות בחו"ל".

לדבריו, על רצח חברו וניסיון רצח גרושתו החליט עוד כששהה בחו"ל. "קיבלתי החלטה לעשות נקמה בפושעים על הפשע שעשו. לצורך כך הייתי צריך לעבור מאסר בישראל וקשיים נוספים. שכרתי עו"ד והסגרתי את עצמי בסוף פברואר 2015. שוחררתי בשדה התעופה ונעצרתי בצפת אחרי כחודש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכוניתו של בוקובזה ליד בית המשפט העליון, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלמנתו של אלתר סיפרה על הקשר בין בעלה המנוח לבין בוקובזה. "מערכת היחסים ביניהם התחילה מעולם התיווך. הם עבדו באותו הרחוב בעיר העתיקה בבאר שבע. לדוד לא הייתה זוגיות ואבי הכיר לו את גרושתו, הוא חיתן אותם. אפילו הייתי בחתונה שלהם", סיפרה. לדבריה, "לפני שהם התגרשו, אבי תמיד ניסה לעשות שלום בית ביניהם.

"אבי תמיד ניסה לעזור לכולם. הוא כבר עשה שלום בית בין כמה וכמה זוגות. גם לדוד הוא רצה לעזור", הוסיפה. "הוא היה פסיכולוג של אנשים, שאהבו לשמוע את העצות שלו. לא הכרתי את דוד יותר מדי. הוא היה אצלנו כמה פעמים בבית, כשהוא עוד היה נשוי עם ילדים. עם הבנות שלהם. כשדוד השתחרר מהכלא, לפני כמה חודשים, הוא חידש את הקשר עם אבי והציק לו בטלפונים כדי שינסה לחבר בינו לבין גרושתו בחזרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסה לעשות שלום בית ביניהם". אלתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלתר נעדר במשך יממה לפני שנמצאה גופתו בבית חברו. "בבוקר יום שישי הנורא אבי אמר לי 'אני יוצא לשלוש-ארבע שעות מקסימום וחוזר כדי להיות עם נועה' (הנכדה, י"י). כשהוא ידע שנועה צריכה להגיע הוא היה עוזב הכול, גם אם הייתה לו עסקה של מיליון דולר הוא היה מוותר עליה אם היה יודע שנועה כאן. וכאן נדלקה לי הנורה האדומה, שהנכדות כאן והוא לא", סיפרה.

"הלילה של יום שישי היה זוועה, לא עצמנו עין לרגע. היינו צריכים להמתין 24 שעות לפני שנוכל להכריז עליו נעדר, עד לשבת בבוקר. בינתיים עשינו כל שביכולתנו על מנת לאתר אותו. חיפשנו ושאלנו את כל מי שיכולנו. בשבת בצהריים הודיעו לנו שהנורא מכל קרה".

סנגורו של בוקובזה, עו"ד בני זיתונה, מסר כי "החשד נגד דוד בוקובזה הוא חמור ואין ספק שלאור מצבו הרפואי הקשה, ומצבו הנפשי הקשה, מדובר בחקירה לא פשוטה. יחד עם זאת החקירה מתנהלת כבר יותר מחודש ימים ונראה שהגיע הזמן לסיימה, תוך מתן תשומת לב לטענות ההגנה בדבר האפשרות שקיימים חשודים אחרים שהמשטרה צריכה לאתר ולחקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully