וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר: ישראל תפעל למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית

9.7.2023 / 20:18

הקבינט התכנס לראשונה אחרי יותר מחודש לדיון בזירה הפלסטינית, על המבצע בג'נין והטבות כלכליות לפלסטינים, ברקע חשש מקריסה כלכלית ברשות. לבסוף, חברי הקבינט אישרו הצעה בנוסח כללי, מבלי לפרט את ההטבות, אך קיבלו את עמדת מערכת הביטחון. בן גביר התנגד, סמוטריץ' נמנע

בוידאו: גלנט בפתח הקבינט הביטחוני: "עלינו להיערך למצב בו נצטרך לקבל החלטות"/ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

הקבינט המדיני ביטחוני אישר היום (ראשון) כי ישראל תפעל למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית. זאת, ברוב של שמונה חברים, כשהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' נמנע.

במהלך הדיון, חברי הקבינט קיבלו הערכות מצב ועדכונים ביטחוניים אחרי פעילות צה"ל בג'נין בשבוע שעבר, וכן אישרו את הצעדים עליהם המליצו במערכת הביטחון לחיזוק הרשות ומניעת קריסתה הכלכלית - כמו הרחבת פעילות המעברים, פיתוח שדה גז מול חופי עזה ועוד. עם זאת, ההחלטה נוסחה באופן כללי כדי לא לפרט את ההחלטות ולמזער את הביקורת מימין.

טרם התכנס הקבינט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את החלטת הממשלה לאשר הטבות לרשות הפלסטינית, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב: "לא מאשרים שום דבר. לא יעברו שום כספים". לבסוף, נוכח התנגדותם של השר לביטחון לאומי ושר האוצר, אושרה רק הצעה בנוסח הכללי, מבלי לפרט את ההטבות וההקלות.

כינוס הקבינט המדיני ביטחוני
4.6.23. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
כינוס הקבינט המדיני ביטחוני, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בישיבת, קיים שר הביטחון יואב גלנט סקירה על איומי הפסקת ההתייצבות עקב המהפכה המשפטית: "הקולות שעולים סביב האיומים בסרבנות או הפסקת ההתנדבות הם משחק באש, מדובר בפרס לאויבים שלנו, ושמעתם עכשיו עד כמה האתגרים רציניים. אסור להשלים עם מצב בו יש מי שמשתמשים בצה"ל ובגופי הביטחון לקידום עמדותיהם הפוליטיות תוך איום בסרבנות או קריאה לסרבנות. זהו מעשה פסול ומסוכן הפוגע בביטחון המדינה. הסרבנות היא פרס לאויבינו, וכמו שאתם רואים בימים האחרונים ושומעים בסקירות - יש לא מעט כאלה. מצפה מכל נבחרי הציבור, מימין ומשמאל, שישמיעו אמירה ברורה להשארתו של צה"ל מחוץ למחלוקת הפוליטית ומעל ומחוץ לכל מחלוקת, זה בנפשנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ערב הקבינט, ההקלות המתוכננות עוררו את זעמן של המפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית והשרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שהצביעו נגדן. השר לביטחון לאומי בן גביר אמר אתמול כי בכוונתו "להתנגד בתוקף בישיבת הקבינט להחלטה המבישה להעניק הקלות והטבות לרשות הפלסטינית. אין אבסורד גדול מכך שהגוף שמעודד טרור, משלם משכורות למחבלים ומשפחותיהם, מעודד במערכת החינוך להסתה בעד רצח יהודים, משתלט על שטחים ביהודה ושומרון - יזכה בעיצומו של גל טרור לסל צ'ופרים מממשלת ישראל. אני בטוח ששאר חבריי לקבינט, שרי ממשלת הימין, יצטרפו לעמדתי ולא יתנו ידם להצעה ההזויה הזו".

בהקשר זה, יצוין כי ראש המל"ל צחי הנגבי נפגש עם השר סמוטריץ' לפני הדיון בניסיון לרכך את התנגדותו. עם זאת, לראש הממשלה בנימין נתניהו ישנו בכל מקרה רוב מובטח של שרי ליכוד בקבינט המדיני ביטחוני - כך עברה למרות התנגדותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully