וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשומרון: חייל צה"ל נורה למוות סמוך לקדומים, המחבל נוטרל

המחבל ירה מתוך רכב לעבר שילה אמיר, לוחם גבעתי. לאחר הירי המחבל נמלט, ובמהלך המרדף אחריו התנהלו חילופי אש בינו לבין כוח צה"ל, שבסופן הוא נוטרל. חמאס נטל אחריות לפיגוע וכתב כי היה תגובה לפעילות צה"ל בג'נין

פצוע קשה בפיגוע ירי בקדומים/--

שילה אמיר, לוחם גבעתי, נורה היום (חמישי) למוות בפיגוע ירי סמוך ליישוב קדומים שבשומרון. המחבל הגיע לכביש סמוך ליישוב, שם, לאחר שחשדו בו, עצרו כוחות הביטחון את הרכב לבדיקה. במהלך הבדיקה המחבל ירה מתוך הרכב באקדח לעבר שילה, שהיה בפעילות מבצעית באיזור. הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט. כוחות צה"ל החלו במרדף אחריו, ולאחר חילופי אש הוא נוטרל.

צוות מד"א שהוזעק למקום, יחד עם כוחות רפואה של צה"ל, העניק לחייל טיפול רפואי וביצע בו פעולות החייאה, בסופן קבע את מותו. לאחר שנוטרל, כוחות רבים של צה"ל, ערכו סריקות נרחבות באזור מחשש להימצאותו של מחבל נוסף, אך לאחר כשעה הודיעו כי האירוע הסתיים.

אמיר בן ה-22, מהיישוב מירב שבגלבוע שירת כלוחם בסיירת גבעתי. מדובר צה"ל נמסר כי הודעה נמסרה למשפחתו וכי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה". בקיבוץ סיפרו עליו כי היה חברותי מאוד ואוהב אדם: "הוא היה המסמר של המשפחה ושל החברים שלו, היה ילד שמח מאוד ואהב בעלי חיים ולטפל בהם".

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל, אחמד יאסין גידאן בן ה-19, התכוון לחדור ליישוב, אך נתקל בשערים סגורים ובכוחות הביטחון של היישוב, שעצרו אותו לבדיקה. משב"כ נמסר כי המחבל הוא תושב קיבא שליד רמאללה ואין לו רקע ביטחוני קודם. עוד נמסר כי חקירת האירוע נמשכת. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, לקחה אחריות על הפיגוע באופן רשמי וכתבה כי המתקפה הייתה תגובה לפעילות צה"ל בג'נין השבוע.

סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג היום (ה׳) במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים מירי מחבל. דובר צה"ל, דובר צה"ל
שילה אמיר/דובר צה"ל, דובר צה"ל
פצוע אנוש בפיגוע ירי ליד קדומים 06 ביולי 2023. הלל מאיר, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, הלל מאיר

יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן אמר לאחר הפיגוע כי "האויב הברברי והנפשע ממשיך להכות בנו בתל אביב ובקדומים ומבקש לפגוע בנו בכל חלקי הארץ. אסור לבלום את המלחמה בטרור, אנו דורשים להמשיך לפעול ביד קשה עד להשבת השקט לאזור. אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הנרצח ומודים לכל כוחות הביטחון על החתירה למגע ולחיסולו המהיר של המחבל שמנע את המשך מסע ההרג".

לאחר הפיגוע, ארגנו תושבי האזור הפגנות במחאה על אירועי הטרור האחרונים בצמתים ומוקדים מרכזיים ברחבי יהודה ושומרון, בהם צומת שבי שומרון, מחסום גיתית, קרני שומרון, גית, קדומים, יקיר הגדולה, קרית ארבע, בכניסה לכפר דיר איסתיא, האורות ושילה.

אחמד יאסין גידאן בן 19 הוא המחבל אשר ביצע את הפיגוע בסמוך לקדומים 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
אחמד יאסין גידאן/אתר רשמי, ללא
סימני פגיעות הירי באפוד של סייר הביטחון של קדומים 06 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
סימני פגיעות הירי באפוד סייר הביטחון/אתר רשמי, ללא
פצוע אנוש בפיגוע ירי ליד קדומים 06 ביולי 2023. הלל מאיר, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, הלל מאיר

לפני יומיים נפצעו תשעה בני אדם בפיגוע דריסה ודקירה בשכונת נאות אפקה ב' שבתל אביב. שניים מהפצועים, בני 30 ו-76, פונו לבית החולים במצב קשה לאחר שנדקרו בבטן ובחזה, מצבה של אישה אחרת הוגדר גם הוא קשה. ארבעה אחרים נפגעו בינוני ושניים קל, אחת מהם לקתה בחרדה.

המחבל נורה למוות על ידי אזרח שהיה במקום. בשב"כ מסרו כי למפגע, עבד אלואהב חלאילה בן ה-20 מהכפר סמוע שבדרום הר חברון, אין רקע ביטחוני קודם. הוא שהה בישראל באופן לא חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully