וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה עדות מילצ'ן: "לא ספרתי את כמות המתנות לנתניהו, רק הרגשתי שהיא גדלה"

ביום האחרון בעדותו של המיליארדר ערכה לו התובעת חקירה חוזרת, בשל טענתה כי היו סתירות בדבריו. בין היתר, הבהיר כי העניק לנתניהו מתנות מאז שהחלו להיות חברים, וכי רצונו של ראש הממשלה לפטר את יד ימינו הדס קליין לא נבע מידיעתה על המתנות

בווידאו: היום העשירי לעדות מילצ'ן: התביעה תנסה לחשוף סתירות בדבריו/רוני כנפו

עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן במשפטי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימה היום (חמישי) בתום הדיון העשירי בבית המשפט בעיר ברייטון שבאנגליה. במהלך הדיון היום ערכה התובעת ליאת בן ארי חקירה חוזרת למיליארדר, בעקבות טענתה לסתירות בעדותו. זאת, לאחר שאתמול ביקשה להגיש לבית המשפט את עדותו של ארנון מילצ'ן במשטרה. היום, בן היתר, הבהיר מילצ'ן כי לא ספר את היקף הסיגרים והשמפניות שהעניק לזוג נתניהו, וכי ראש הממשלה לא סבר שיש לפטר את העוזרת שלו, הדס קליין, בשל העובדה שידעה על המתנות.

בן ארי פתחה את החקירה, בדיון בו צפה בנימין נתניהו מאולם בית המשפט בירושלים, בקריאת תיגר על המידע שמילצ'ן מסר בעדותו: "אמרת שלא ידעת על הקשר הישיר בין נתניהו למוזס וגילית על כך רק בחקירת המשטרה, אבל אתמול אישרת שמוזס עדכן אותך בזמן אמת על הפגישות בינו לבין נתניהו. אני מבקשת שתבהיר את העניין הזה, האם ידעת על פגישות בין נתניהו ומוזס עד למועד החקירות?"

ארנון מילצ'ן ביום העשירי לעדותו, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ארנון מילצ'ן ביום העשירי לעדותו, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

בשלב זה, קטעו את בן ארי פרקליטיהם של נתניהו ומוזס, עו"ד עמית חדד ועו"ד איריס ניב סבאג, וביקשו להוציא את מילצ'ן מחדר הדיונים כדי לשמוע את כתב ההתנגדות של התביעה. השופטים ציינו בפני בן ארי שלא כל פער בחקירה צריך להיבדק וביקשו לשמוע מהתביעה להציג את השאלה הבאה שמילצ'ן יישאל כשיחזור.

לכך השיבה בן ארי כי היא מתכוונת לחקור אותו על פערים בגרסאות שונות שסיפק לסיבה שלשמה העניק לנתניהו שמפניות. בחקירה הראשית, מילצ'ן טען כי עשה זאת על מנת שלנתניהו יהיה "מצב רוח טוב" בזמן שהוא מקדם הסכמי שלום עם מדינות ערב. עם זאת, בחקירה הנגדית טען כי השמפניות ניתנו כדי שלנתניהו יהיה שקט לעבוד, ובהמשך אותה החקירה נטען גם כי הן ניתנו "בגלל החברות" בין השניים.

מילצ'ן חזר לדוכן העדים, וטען כי אינו חש בטוב. לפני הדיון, דיווח כי הוא סובל מלחץ דם גבוה. בשלב זה, בן ארי חידשה את החקירה וטענה: "כשחקרתי אותך אמרת שהתחלת לתת מתנות בשנת 2007, ואחר כך ההיקף הלך וגדל. בחקירה הנגדית אמרת שנתת מתנות מאז תחילת החברות שלכם". לכך מילצ'ן השיב כי מתנות ניתנו החל מתחילת החברות אך רק בהמשך הדבר נהפך ל"רוטינה" שגרתית. בנוסף, טען כי למרות שלא ספר את היקף הסיגרים והשמפניות שהעניק לזוג נתניהו, הוא "הרגיש" כי הכמות שלהן הולכת וגדלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בן ארי המשיכה: "בחקירה הראשית אמרת שהבקשות מבני הזוג נתניהו הפריעו לך, ושאם לא היית מביא את המתנות היית אורח לא רצוי בבלפור. בחקירה הנגדית אמרת שנתת את המתנות בשמחה ובאהבה. תבהיר האם הבקשות של בני הזוג הפריעו לך?" לכך מילצ'ן השיב כי לא היה מודע "לאיזה כמות זה בסדר או לא".

בן ארי: "בחקירה הראשית אישרת שנתניהו אמר לך לפטר את הדס קליין כי היא יודעת יותר מדי. בחקירה הנגדית אמרת שהשיחה על אם לפטר את הדס לא הייתה קשורה לשמפניות וסיגירים. האם נתניהו פירט בפניך את הסיבות לבקשתו?". בשלב זה, בן ארי עוררה את תשומת ליבו של ראש הממשלה עצמו, שהרים את ראשו בספרו והביט במתרחש בדיון. מילצ'ן טען כי היא אומנם ידעה על המתנות, אבל זה לא היה סוד ולא עילה לפטר אותה מבחינת נתניהו.

בנימין נתניהו ביום העשירי לעדותו של ארנון מילצ'ן, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
בנימין נתניהו ביום העשירי לעדותו של ארנון מילצ'ן, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 5 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

אתמול, בן ארי טענה כי התגלו פערים משמעותיים במספר לא מבוטל של נקודות, שנבעו בין היתר מהתפתחות גרסתו של מילצ'ן כבר בשלב החקירות (הבדל בין שלוש חקירות בשנת 2016 לבין חקירה אחת בפברואר 2017, שהתקיימה לאחר הודעת היועמ"ש על חקירת רה"מ בתיק), ומהסיטואציה המורכבת שהעד חווה בבית משפט כשהעיד מול ראש הממשלה - שיושב כעת באולם בית המשפט בירושלים.

לכן, בפתח החקירה החוזרת, כשלב ראשון, בן ארי ביקשה להגיש את הודאותיו של מילצ'ן במשטרה ואת מזכרי ריאיון העד. הגשת המזכרים לא תהיה במקום הדברים שאמר מילצ'ן בביהמ"ש. כלומר, ההגשה היא לא לאמיתות התוכן, אלא רק כרקע שיהיה מול ביהמ"ש לצורך הצגת השתלשלות והתפתחות הגרסה כבר בחקירות.

לאחר שהתייעצו ביניהם, השופטים קבעו כי ההודאות של מילצ'ן במשטרה יוגשו כרקע לבית המשפט ולא כתחליף לעדות בבית המשפט. בנוסף, בקשת הפרקליטות להגיש מקטע מסוים מעדות מילצ'ן במשטרה - נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully