וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט נתניהו: "פערים משמעותיים בעדות מילצ'ן, נבקש לחקור אותו נגדית"

5.7.2023 / 11:49

לקראת סיום עדותו, ביקשה התובעת בתיקי האלפים, ליאת בן ארי, להגיש את ההודאות מחקירתו של מילצ'ן במשטרה, עקב "פערים גדולים". לבסוף, השופטים קבעו כי ההודאות של מילצ'ן במשטרה יוגשו כרקע ולא כתחליף לעדותו. בקשת הפרקליטות להגיש מקטע מסוים מעדותו במשטרה - נדחתה

בווידאו: השבוע השני לעדות מילצ'ן: "אני החבר הכי טוב של נתניהו"/יותם רונן

דרמה במשפט נתניהו: לאחר סיום החקירה הנגדית שנערכה על ידי עמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובתום החקירה הנגדית של איריס ניב סאבג, עורכת דינו של מו"ל ובעלי "ידיעות אחרונות" נוני מוזס - התובעת במשפט נתניהו, עורכת הדין ליאת בן ארי ביקשה להגיש לבית המשפט את עדותו של ארנון מילצ'ן במשטרה. זאת, ככל הנראה מאחר והיא לא סומכת על עדותו בבית המשפט.

"אנו מבקשים להגיש את ההודאות של העד, אנחנו סבורים שבהתאם למבחנים של הפסיקה ניתן להגיש את ההודאות לאמיתות ולחקור את העד בחקירה נגדית", אמרה בן ארי. "התגלו פערים גדולים בין החקירה הראשית לנגדית", הוסיפה. "ככל שהעד יסתור את עצמו - נאלץ לבקש לחקור אותו חקירה נגדית".

תיקי האלפים | חידוש חקירתה הנגדית של העדה הדס קליין בתיק 1000, התובעת ליאת בן ארי.

07 בספטמבר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
"ככל שהעד יסתור את עצמו - נאלץ לבקש לחקור אותו חקירה נגדית". התובעת בן ארי/פלאש 90, יונתן זינגר

לדברי בן ארי, התגלו פערים משמעותיים במספר לא מבוטל של נקודות, שנבעו בין היתר מהתפתחות גרסתו של מילצ'ן כבר בשלב החקירות (הבדל בין שלוש חקירות בשנת 2016 לבין חקירה אחת בפברואר 2017, שהתקיימה לאחר הודעת היועמ"ש על חקירת רה"מ בתיק), ומהסיטואציה המורכבת שהעד חווה בבית משפט כשהעיד מול ראש הממשלה - שיושב כעת באולם בית המשפט בירושלים.

לכן, בפתח החקירה החוזרת, כשלב ראשון, בן ארי ביקשה להגיש את הודאותיו של מילצ'ן במשטרה ואת מזכרי ריאיון העד. הגשת המזכרים לא תהיה במקום הדברים שאמר מילצ'ן בביהמ"ש. כלומר, ההגשה היא לא לאמיתות התוכן, אלא רק כרקע שיהיה מול ביהמ"ש לצורך הצגת השתלשלות והתפתחות הגרסה כבר בחקירות.

לאחר שהתייעצו ביניהם, השופטים קבעו כי ההודאות של מילצ'ן במשטרה יוגשו כרקע לבית המשפט ולא כתחליף לעדות בבית המשפט. בנוסף, בקשת הפרקליטות להגיש מקטע מסוים מעדות מילצ'ן במשטרה - נדחתה.

ארנון מילצ'ן ביום השביעי לעדות בתיק 1000, ברייטון ובימ"ש מחוזי ירושלים, 3 ביולי 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
יוכרז עד עוין? ארנן מילצ'ן מעיד בברייטון/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

קודם לכן, בן ארי ביקשה להגיש לשופטים טבלה שבה יוצגו הסתירות בין החקירות של מילצ'ן במשטרה לבין העדות שלו בבית המשפט. "אתם לא תגישו שום טבלה", התפרץ עורך דין חדד. בן ארי סברה כי הקושי להעיד מול ראש הממשלה מפריע למילצ'ן בעדותו.

לאחר מכן, עורך דין חדד תקף את בן ארי והאשים אותה לכאורה בהדלפות לתקשורת, בין היתר לכתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן. "אנחנו נראה שגליקמן ידע מה היה בחקירה החוזרת עוד לפני שהיא התקיימה", אמר. בן ארי לא נותרה חייבת והשיבה לו: "מדוע בעצם טיעון שלי, מעז בכלל עו"ד חדד לדבר ככה ולהפריע לי".

החל משעות הבוקר, עד המפתח בתיק 1000 ואיש העסקים, ארנון מילצ'ן, מסר את עדותו כחלק ממשפט נתניהו, זה השבוע השני. בשלב זה נמשכה החקירה הנגדית, שנערכת על ידי עמית חדד, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום החקירה שערך חדד, עו"ד איריס ניב סאבג, עורכת דינו של נוני מוזס, החלה גם בחקירה הנגדית של מילצ'ן.

עדותו של מילצ'ן מתקיימת בברייטון שבאנגליה, שם נמצאים צוותי התביעה וההגנה, והיא משודרת בשידור חי בפני שופטי בית המשפט המחוזי שנמצאים בירושלים.

"נתניהו ראה בנוני מוזס יריב"

בפתח הדיון, נשאל מילצ'ן על ידי חדד על יחסו של נתניהו לתקשורת בכלל ולנוני מוזס, בעלי ידיעות אחרונות, בפרט. "ביבי ראה בנוני תקלה. נתניהו אובססיבי על תקשורת, כי זו חלק מהמלחמה הפוליטית שלו", העיד מליצ'ן. "כיוון שמוזס לא בדיוק החמיא לדעות הפוליטיות של נתניהו, הוא ראה בו יריב".

לדברי מילצ'ן, נתניהו יצא מנקודת הנחה שמוזס רוצה להדיח אותו מהשלטון. "ההנחה של נוני, כך נתניהו חשב, היא שאם הוא יצליח להפיל אותו, תהיה לו השפעה מי יהיה ראש הממשלה הבא", אישר המיליארדר.

עוד קודם לכן, וידא חדד פעם נוספת עם מילצ'ן כי הסיבה למתנות שהעניק לנתניהו הייתה החברות ביניהם, ולא העובדה כי מדובר בראש הממשלה. "גם אם היה נהג באגד הייתי נותן לו מתנות", אישר מילצ'ן.

נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
מו"ל ובעלי "ידיעות אחרונות", נוני מוזס/טליה קדוש

"שלדון היה לוחמני": החקירה הנגדית של פרקליטת מוזס

בהמשך, החלה החקירה הנגדית של עורכת דינו של מוזס, איריס ניב סאבג. לשאלתה, סיפר מילצ'ן כי נתניהו היה חבר קרוב של הבעלים של ישראל היום, שלדון אלדסון. "משיחות פרטיות עם שלדון, הוא היה לוחמני והיה מוכן להפסיד בשביל נתניהו, בעאופן עקיף, עוד חמישים-מאה מיליון דולר".

מילצ'ן אישר כי שוחח עם מוזס, שראה בישראל היום פגיעה בעיתונות ההוגנת, מפני שהוא מחולק בחינם ואף אמר לו שמדובר בפגיעה ב"תחרות ההוגנת. "קראו לזה 'ביביתון'", אמר מילצ'ן.

סבאג הקריאה למילצ'ן תמליל שיחה בינו לבין ניר חפץ משנת 2009 שממנו עולה שאין סיכוי שמוזס ואדלסון יגיעו להסכמות ביניהם. "לא בחייך, אין שביב של תקווה", אמר אז מילצ'ן, שאישר היום את הדברים.

בהמשך, סיפר מילצ'ן על ניסיונות הרכישה של ידיעות אחרונות על ידי אלדסון בשנת 2014: "נתניהו חשב שאם הוא ימצא איזה מחיר מסוים נוני יסכים למכור. נתניהו קיווה למצוא מישהו שיגיד קח 400 מיליון דולר", אמר מילצ'ן, והבהיר כי כוונת נתניהו הייתה שנוני "רק יעוף לי מהחיים".

שלדון אדלסון , 2018. מרים אליסטר, פלאש 90
שלדון אדלסון. לשעבר בעלים של העיתון "ישראל היום" ובעל השליטה בעיתון "מקור ראשון"/פלאש 90, מרים אליסטר

בהמשך, סבאג הציגה תרשומות של שיחות ארוכות בין מילצ'ן לבין מוזס. כשנשאלה על ידי מילצ'ן למה צריך את זה, סבאג טענה כי מעוניית להראות שהיה צריך לשכנע את נוני "כי הוא היה סקפטי, הוא לא האמין והוא לא רצה להיפגש עם נתניהו".

"אני מאשר את זה שהוא (נוני מוזס - ב"א) היה סקפטי, ושהיה צריך לשכנע אותו להיפגש עם נתניהו יותר מפעם אחת", אמר מילצ'ן.

לאחר ששבו מהפסקה, עורך דין סבג הציגה פירוט שיחות בין מילצ'ן ומוזס, שמהם ניסתה להראות שמוזס עדכן את מילצ'ן בשיחות שלו עם נתניהו, כך שלא היה דבר שהוסתר. אם תצליח להוכיח שהדבר לא הוסתר - זו אינדקציה לכך שלא הייתה למוזס כוונה לשחד את נתניהו.

"אם אני מחברת בין הדברים, בעצם לא הציגו לך בחקירה את הנתונים האלו, וזה אומר שלא ידעת על הפגישה בין נוני לנתניהו שהיא התרחשה, אלא רק יום למחרת", אמרה עו"ד סבאג ומילצ'ן הסכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully