וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: מפקד מחוז תל אביב המודח יודיע על פרישה מהמשטרה

5.7.2023 / 14:33

ניצב עמי אשד, שמונה לאחרונה למפקד אגף ההדרכה בעקבות מדיניותו בנושא ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, ימסור הערב הצהרה לתקשורת. גורמים במשטרה מעריכים כי יודיע שאין בכוונתו להיכנס לתפקיד החדש. ניצב פרץ עמר יפקד במקומו על מחוז תל אביב

ניצב עמי אשד, שהדחתו הוקפאה, התקבל בתרועות ומחיאות כפיים בידי המוחים בתל אביב/מערכת וואלה!

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, ימסור היום (רביעי) הצהרה לתקשורת. על פי הערכת גורמים במשטרה, אשד, שהודח לאחרונה מתפקידו על רקע מדיניותו בנושא ההפגנות נגד המהפכה המשפטית, צפוי להודיע על פרישה מהמשטרה.

בתחילת חודש מרץ, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, ניסו להדיח את אשד מתפקידו. בהודעה משותפת של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי נמסר כי בהמלצת שבתאי, אשד עתיד להיות מועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה במשטרה.

מטעם לשכת השר לביטחון לאומי נטען כי "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה". אולם, יממה לאחר מכן, היועמ"שית גלי בהרב מיארה הורתה להקפיא את הדחתו, שכן מהבירור שערכה בנושא עלה "חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".

עמי אשד בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בני ברק. 23 במרץ 2023. ראובן קסטרו
יפרוש? עמי אשד/ראובן קסטרו

לפני כשבוע, פרסמו השניים את סבב המינויים המתוכנן, לפיו מפקד מחוז דרום, פרץ עמר, ימונה למפקד מחוז תל אביב. אשד, לעומת זאת מונה למפקד אגף ההדרכה. ניצב אמיר כהן, מפקד מג"ב הנוכחי, צפוי להחליף את עמר כמפקד מחוז דרום. לתפקיד מפקד מחוז חוף ימונה דני לוי, לתפקיד מפקד מג"ב ימונה בריק יצחק. יוסי רופא יפקד על אגף התכנון, ויאיר חצרוני - על אגף התמיכה הלוגיסטית.

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים המקורב למפכ"ל היוצא שבתאי, יישאר בתפקידו כמי שמפקד על המחוז שנחשב הרגיש והמורכב ביותר בישראל בשנתיים וחצי האחרונות. במהלך כהונתו פוצחו כמה תיקי רצח קשים, לצד מאבקי סיזיפי במחוללי פשיעה, בעיקר בפשיעה לאומנית.

יחסיו עם השר בן גביר ידעו עליות ומורדות. הוא זכה לביקורת נוקבת ושיחת בירור מצד האחרון רק בחודשים האחרונים על תפקודו סביב אירוע מחאה במרכז ירושלים נגד הרפורמה המשפטית. תורג'מן התעלם מכל רעשי הרקע והביקורת כלפיו, ובישיבות העבודה שהתקיימו בתכיפות בחודש הרמדאן האחרון נראה שהשניים עבדו במשותף ובתיאום מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully