וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שיסייע למקורב של דרעי אושר לקריאה שנייה ושלישית

4.7.2023 / 16:51

ההצעה שמקצרת משמעותית את תקופת הצינון ליו"ר ועדה ממונה ומאפשרת לו להתמודד בבחירות המקומיות, תעלה לאישור סופי במליאה. כשתאושר, בועז יוסף, המקורב ליו"ר ש"ס ועומד בראשות הוועדה בטבריה, יוכל להתמודד לראשות העיר. באופוזיציה תקפו: הופכים את חוקי היסוד לפלסטלינה

ביטול עילת הסבירות אושר בועדה לקריאה ראשונה, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה שניה ושלישית את חוק "בועז יוסף" שתאפשר ליו"ר ועדה ממונה להתמודד בבחירות המקומיות, ללא תקופת צינון משמעותית, למרות שמדובר במינוי מקצועי. ביטול האיסור הקיים כיום בחוק יאפשר לאדם שהוצנח לתפקיד ראש הרשות להתמודד ולהיות ביתרון לא הוגן מול שאר המתמודדים.

את ההצעה יזם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד, והיא כונתה "הצעה פרסונלית" וקודמה בהליך מהיר. זאת, במטרה לאפשר לבועז יוסף, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, הנחשב מקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי, להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר.

לבקשת הייעוץ המשפטי, בנוסח ההצעה הוכנס שינוי לפיו תידרש תקופת צינון קצרה, של שלושה חודשים. למרות זאת, יוסף יוכל עדיין להתמודד - אם יתפטר מתפקידו עד סוף החודש. גורמים פוליטיים טוענים כי ח"כ הלוי מקדם את ההצעה "בלחץ של חברי מרכז ליכוד ובעידוד נלהב של פעיל המקורב לשר בצלאל סמוטריץ', שהוא תומך נלהב במועמדות של יוסף".

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. צילום - שלומי מזור, אתר רשמי
בועז יוסף (משמאל)/אתר רשמי, צילום - שלומי מזור

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר לאחר אישור הצעת החוק בוועדה כי "העיר טבריה עברה בשנים האחרונות טלטלות רבות, התושבים בעיר מבקשים לראות את העיר עולה ומתייצבת על דרך המלך. צריך לתת להם לבחור באופן חופשי את הטוב ביותר מבחינתם. במהלך החקיקה נשקלו כל הצדדים בנושא, נשמעו בקשב רב כלל העמדות של בעד ונגד, כשחברי הוועדה החליטו בסופם של הדיונים לאשר את החוק לקריאה שניה ושלישית".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) אמר לחברי הקואליציה: "אתם מתערבים כבר בשתי מערכות בחירות - הארכת כהונת הרבנים הראשיים כדי לעזור לאח של דרעי, ועכשיו אתם מתערבים בבחירות בטבריה כדי לקדם מועמד של דרעי. כשתרצו לדחות בחירות ארציות לא תהיה לכם בעיה להתערב ולדחות לפי האינטרסים שלכם, וכך, בלי שנשים לב, ישראל תחדול מלהיות דמוקרטיה. אנחנו עומדים כחומה בצורה נגד הכוונה שלכם להפוך את חוקי היסוד לפלסטלינה".

ח"כ נאור שירי (יש עתיד) אמר כי "כל הטענות שלנו לגופו של עניין (הצעת חוק פרסונלית שמשנה את חוקי המשחק תוך כדי משחק), נאמרו במהלך הדיונים ואני מאוכזב שהצעת החוק אושרה. לא שינינו ולו פסיק אחד, אפילו מגיש הצעת החוק לא רוצה להיות פה כי יש לו הצעת חוק חשובה יותר בוועדה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully