וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בקואליציה על המינוי של ח"כ טיבי: "עזר לנו באופוזיציה"; "הוא תומך במחבלים"

4.7.2023 / 9:31

שר המשפטים לוין, יו"ר ש"ס דרעי ויו"ר דגל התורה גפני תקפו בחריפות את השר לביטחון לאומי שמתנגד למינוי. "אתה צריך לבחור את המלחמות שלך", הם אמרו לו. בן גביר השיב: "אין מצב שלא אלחם". חרף התנגדותו, ראשי הקואליציה הבהירו כי בכוונתם להביא את המינוי להצבעה

בווידאו: בתמיכת הקואליציה: אושר חוק בטרומית של אחמד טיבי/ערוץ הכנסת

עימות בקואליציה, והפעם סביב מינוי ח"כ אחמד טיבי לתפקיד סגן יו"ר הכנסת. ראשי הקואליציה התכנסו בתחילת השבוע בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמהלך הישיבה התפתח ויכוח סוער על מינויו המתוכנן של ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת חד"ש תע"ל, לתפקיד סגן היו"ר, אחד מתוך עשרה סגנים עתידיים בכנסת הנוכחית. כך נודע הבוקר (שלישי) לוואלה!

שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקפו בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שמתנגד למינוי. "אתה צריך לבחור את המלחמות שלך", הם אמרו לו. בן גביר השיב: "נגד מינוי של טיבי - אין מצב שלא אלחם".

ח"כ אחמד טיבי מטעם מפלגת תע"ל.. ראובן קסטרו
עימות בקואליציה על המינוי של ח"כ טיבי: "עזר לנו באופוזיציה"; "הוא תומך מחבלים"/ראובן קסטרו

ראשי הקואליציה המשיכו בישיבה: "אנחנו צריכים את טיבי, כשהיינו באופוזיציה הוא סייע בהפלת הממשלה", ובן גביר המשיך להתגונן: "הוא אף פעם לא היה איתכם. מדובר בתומך במחבלים, איך אפשר לעשות דבר כזה? זאת טעות גדולה".

לפי מקורות בקואליציה, בן גביר התנגד אך ראשי הקואליציה הבהירו כי בכוונתם להביא את המינוי להצבעה בקרוב כחלק משורה של מינוים של ח"כים נוספים לתפקיד. אחת ההצעות שעלו כדי לרצות את בן גביר היא להרחיב את מספר הסגנים מ-10 ל-13, ולאפשר מינוי נוסף לעוצמה יהודית, אך במפלגתו של בן גביר אמרו כי "אינם עוסקים בכך".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"נגד מינוי של טיבי - אין מצב שלא אלחם". השר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

הכנסת אישרה בחודש דצמבר האחרון מינוי זמני של 4 סגנים ליו"ר הכנסת. מדובר בתפקיד יוקרתי שבמסגרתו מנהלים חברי כנסת חלק מישיבות המליאה וזוכים לשכר גבוה יותר באלפי שקלים, בדומה ליו"ר ועדה בכנסת. מאז המינויים הזמניים, הקואליציה לא הצליחה להגיע להסכמות על המינויים הקבועים לאור התנגדות של עוצמה יהודית והציונות הדתית למינוי של ח"כ אחמד טיבי לתפקיד.

טיבי מכהן בתפקיד כבר שנים ארוכות, וזאת הפעם הראשונה שבה מינויו מעורר התנגדות. גם בליכוד ישנם חברי כנסת, ובהם ח"כ טלי גוטליב, שאיימו להצביע נגד מינוי כזה, אם יובא לאישור הכנסת. עם זאת, לאור העובדה כי למינויים שיובאו להצבעה בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה - צפוי רוב בכל מקרה, וההתנגדות של עוצמה יהודית לא עשויה להשפיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully