וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ביולי מדמם: 10 הרוגים במסעות ירי ברחבי ארה"ב

שלושה מעשי ירי המוניים אירעו בפילדלפיה, טקסס ובולטימור בתוך ימים, ויום העצמאות שוב נצבע באדום. ביידן קרא לרפובליקנים לתמוך בהידוק חוקי הנשק, אך הסיכוי לכך נמוך. ראש עיריית פילדלפיה: "אנחנו מתחננים בפני הקונגרס לעשות משהו בנוגע לבעיית הנשק של אמריקה"

זירת ירי בפילדלפיה/רויטרס

לפחות עשרה בני אדם נהרגו וכ-40 נפצעו בשורת מעשי ירי המוניים בארצות הברית בימים האחרונים, שבהם מציינת אמריקה את יום עצמאותה. בעקבות אירועי הדמים, הנשיא ג'ו ביידן שוב דחק בקונגרס להעביר חוקים שיגבילו את המכירה והשימוש של כלי נשק בארצות הברית, אך יש לכך סיכוי מועט לאור התנגדותם של הרפובליקנים לכך.

בלילה שבין שני לשלישי, ערב 4 ביולי, נהרגו חמישה בני אדם בפילדלפיה, ועוד שניים נפצעו - פעוט בן שנתיים ונער בן 13, שנורו ברגליהם. היורה היה חמוש ברובה AR-15 ולבש אפוד מגן, והמשטרה המקומית אמרה כי הוא פתח באש באופן רנדומלי.

בטקסס, שלושה בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו בתום פסטיבל מקומי בעיר פורט וורת' לציון יום העצמאות.
יום קודם לכן, שני בני אדם נהרגו ו-28 איש נוספים נפצעו מירי המוני במסיבת רחוב בבולטימור.

המניעים לכל שלושת האירועים הללו נותרו לא ברורים, אך הם חלק מתופעה הולכת ומחריפה בארצות הברית. על פי ארגון אלימות הנשק, מיזם העוקב אחרי תקריות ירי המוני במדינה, לפחות 340 כאלו נרשמו מתחילת השנה. המיזם מגדיר ירי המוני כאירוע שבו לפחות ארבעה אנשים נפגעו מירי, לא כולל היורה עצמו.

חורי קליעים שנמצאו במשאית חונה לאחר ירי המוני בעיר פילדלפיה, ארה"ב, 4 ביולי 2023. רויטרס
חורים מקליעים בכלי רכב בפילדלפיה, בעקבות הירי ההמוני/רויטרס

בהצהרה שפרסם לאור שורת מעשי הירי ההמוניים, ביידן גינה את האלימות וקרא שוב להדק את חוקי הנשק באמריקה, שנשיאתם מעוגנת בתיקון השני לחוקה. "האומה שלנו שוב סובלת מגל של מעשי ירי טראגיים וחסרי הגיון", אמר הנשיא הדמוקרטי. הוא הפציר בחברי הקונגרס הרפובליקנים לדון על רפורמות "משמעותיות הגיוניות".

הרפובליקנים מציינים את התיקון השני לחוקה בהתנגדותם הכמעט נחרצת לכל חקיקה בנושא כלי הנשק, והם מסרבים לניסיון של ביידן להטיל מחדש את האיסור על מכירת רובי סער. ב-4 ביולי אשתקד, שבעה בני אדם נרצחו ו-48 איש נפצעו בירי המוני בהיילנד פארק הסמוכה לשיקגו בעת מצעד יום העצמאות. היורה בן ה-22 הואשם מאז ב-117 עבירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מצעד יום העצמות של ארה"ה בעיר טקסס סיטי, 4 ביולי 2023. רויטרס
"אנשים רעים הגיעו לזרוע הרס". מצעד 4 ביולי בטקסס סיטי, אתמול/רויטרס

בפילדלפיה, גורמים רשמיים הפצירו ברשויות בפנסילבניה ובחברי הקונגרס בוושינגטון לפעול בנושא. "אנחנו מתחננים בפני הקונגרס להגן על חיי אדם ולעשות משהו בנוגע לבעיית הנשק של אמריקה", אמר ראש העיר הדמוקרטי של פילדלפיה, ג'ים קני, במסיבת עיתונאים.

התובע של העיר, לארי קרסנר, ביקש מהמחוקקים בפנסילבניה לקדם "חקיקה הגיוניות" בדומה לזו שעברה במדינות ניו ג'רזי ודלוואר השכנות. "חלקים מהחקיקה הזו עשויים היו לעשות הבדל כאן", אמר.

משטרת פילדלפיה אמרה כי החשוד בירי היה גבר בן 40, שהיה חמוש ברובה AR-15 ובאקדח 9 מ"מ, שחבש אפוד ועטה מסיכת סקי. חמשת ההרוגים היו בני 15 עד 59. התובע בעיר אמר כי בדיון הראשון שיתקיים היום בבית המשפט היורה יואשם בעבירות רצח ובעבירות אחרות.

המשטרה בפורט וורת' טרם עצרה חשודים במעורבות בירי, שפרץ בפסטיבל מקומי המציין את המסורת האפרו-אמריקנית של שכונת קומו בעיר.

"אני רוצה להאמין שמדובר בכמה אנשים רעים שנכנסו לשכונה הזו כדי לזרוע הרס", אמר ראש העיר מטי פרקר. לפי דיווח בעיתון "דאלאס מורנינג ניוז", כמה מהנוכחים בפסטיבל שמעו מטח יריות קצת לפני חצות. בתחילה הם סברו שהיו אלו זיקוקים, אך במהרה הירי הוביל למנוסה המונית. שעות לאחר מכן, תושבים ומנהיגים מקומיים ערכו את מצעד יום העצמאות בשכונה במפגן כוח נגד האלימות.

שלשום, שני בני אדם נהרגו ו-28 איש, מחציתם ילדים, נפצעו מירי במסיבת רחוב בבולטימור. המשטרה אמרה כי היא עוד מחפשת אחר כמה חשודים בירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully