וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' יקל על ייבוא חלב, החקלאים זועמים: "מתנהג כמו בריון"

2.7.2023 / 22:55

שר האוצר ביטל בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר לתקופה של כ-3 חודשים. כיום, על ייבוא חלב ניגר חל מכס בשיעור של 40%. בהתאחדות החקלאים תקפו, "שר האוצר מתנהג כאחרון הפרחחים ומייבא חלב מיותר". סמוטריץ' התחייב: "המהלך יחזיר את החלב למדפים ויוזיל את המחירים"

מעריב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביטל הערב (ראשון) בהוראת שעה את המכס בייבוא חלב ניגר, בשל המחסור הקיים ברשתות. בקרב החקלאים תקפו את ההחלטה: "שר האוצר מתנהג כאחרון הפרחחים", מסר מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן. "בתחילה סירב לעלות את מחיר החלב כפי שנקבע בחוק, וכתוצאה חלק מהמחלבות הגיבו בהפסקת האספקה במחירי הפסד. עכשיו השר מחליט בתגובה לייבא חלב מיותר, שממילא נמצא בארץ. במקום לשבת עם המחלבות ולסגור עניין הוא מתנהג כבריון בשוק".

כיום, על ייבוא חלב ניגר חל מכס בשיעור של 40%. בניסיון להתמודד עם המחסור, שר האוצר החליט לבטל את המכס לתקופה של כשלושה חודשים, עד 7 באוקטובר 2023. מטעמו של שר האוצר נמסר כי "ביטול המכס לא צפוי לגרום להפסד בהכנסות המדינה ממסים, כיוון שאין יבוא לישראל של חלב כזה, וגם לא לגרום נזק לחקלאים בעלי הרפתות, מאחר והמחלבות ימשיכו לקנות את מכסות החלב הקיימות במחיר המטרה הקיים".

בצלאל סמוטריץ ,יו"ר הציונות הדתית בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"מתנהג כאחרון הפרחחים". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

שר האוצר סמוטריץ' מסר, "לא ניתן לקבל מצב שבו אין חלב על המדפים. בשל החוסר בחלב ולאחר שהובהר ע"י הקמעונאים הגדולים במדינת ישראל כי יש ביכולתם לייבא חלב באופן מיידי, החלטתי על ביטול המכס של החלב בהוראת שעה. המהלך הזה יחזיר את החלב למדפים בתוך ימים ספורים ויגרום להורדה מיידית של המחירים", הבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully