וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד מרווח ורכב גדול": היועמ"שית לכנסת בעד ההחלטה להוריד את הח"כית עם התינוקת מהדוכן

2.7.2023 / 15:52

עו"ד שגית אפיק, שיגרה מכתב לח"כ השכל ובו גיבתה את החלטת הייעוץ המשפטי של הכנסת: "בתוך המליאה כללים ברורים". בנוסף, מנתה אפיק שורה של הטבות שקיבלה השכל בגלל היותה "אם עובדת". השכל הגיבה: "הניסיון לגלגל את הדיון לפתחו של הייעוץ המשפטי הוא בריחה מאחריות"

בוידאו: שרן השכל עלתה לדוכן הכנסת עם בתה התינוקת - בייעוץ המשפטי ביקשו ממנה לרדת/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, גיבתה היום (ראשון) את החלטת הייעוץ המשפטי של הכנסת לא לאפשר לח"כ שרן השכל לעלות לדוכן הכנסת עם בתה התינוקת במהלך המליאה. במכתב ששלחה עו"ד אפיק לח"כ השכל, כתבה: "בתוך מליאת הכנסת חלים כללים ברורים בנוגע למותר ולמקובל".

אפיק ציינה במכתב כי "בכנסת כמקום עבודה, ישנו יחס מכבד ומכיל לאימהות עובדות עם תינוקות", והוסיפה כמה דוגמאות - לטענתה, לטובת ח"כ השכל הוקצה חדר "גדול ומרווח מהרגיל על מנת להקל עליה במילוי תפקידה" וכן רכב גדול מהמקובל לטובת הילדים והעגלות. עוד ציינה אפיק כי ועדת האתיקה של הכנסת חרגה מכללי האתיקה ואישרה לח"כ השכל לקבל מימון עבור מטפלת במקום יועצת פרלמנטרית בנסיעתה לחו"ל, "והכל מתוך הבנה והכלה להיותך אם עובדת".

לסיום, כתבה אפיק כי "בתוך מליאת הכנסת חלים כללים ברורים בנוגע למותר ולמקובל, ובמיוחד לעניין דוכן המליאה, וליושב ראש הישיבה הסמכות לפעול על פיהם" - בכך גיבתה עו"ד אפיק את ההחלטה שקיבל סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, שסרב בהתאם להחלטת הייעוץ המשפטי לאפשר לה לעלות לנאום בדוכן המליאה עם בתה התינוקת.

‏ח"כ שרן השכל עלתה עם התינוקת שלה לדוכן במליאת הכנסת כדי להציג הצעת חוק שיזמה, 27 ביוני 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
‏ח"כ שרן השכל עלתה עם התינוקת שלה לדוכן במליאת הכנסת כדי להציג הצעת חוק שיזמה, 27 ביוני 2023/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ השכל, אמרה בתגובה למכתב כי "הניסיון לגלגל את הדיון לפתחו של הייעוץ המשפטי לכנסת הוא בריחה מאחריות". לדבריה, "כפי שאמרה היועמ"שית, מקרים כאלה בנושאים שאינם מוסדרים בתקנון או בחוק, הם בדיוק המקרים בהם יו"ר הישיבה ויו"ר הכנסת אמורים להפעיל שיקול דעת. צר לי שזו הדרך בה הם הפעילו את "שיקול דעתם".

עוד הוסיפה השכל: "הצעתי ליו"ר הכנסת לשאת דברים מהעמדה שבשולי האולם ולנמק את הצעת החוק שלי במשך 60 שניות בלבד - אך גם זה נמנע ממני. לו היה היו"ר מאפשר לי לשאת את דברי, כפי שמתאפשר בלא מעט פרלמנטים ברחבי העולם, כל הדיון שאנו מנהלים עכשיו לא היה מתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully