וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות בנתב"ג נגד המהפכה המשפטית הוגבלו לטרמינל 1; ראשי המחאה: נגיע לטרמינל 3

במשטרה אסרו על כניסה לשטח האווירי של שדה התעופה, על האטת נתיבי הנסיעה שמובילים אליו, והגבילו את כמות המוחים ל-5,000. עם זאת, מובילי המחאה קוראים להגיע ברכבות ומכוניות: "אין לנו כוונה לחסום ציר, אבל יש לנו כוונה לעשות את זה לאט, ארוך ומתמשך"

בוידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/שב״פ, גלעד פירסט, לל"ק, מחאת העם חיפה

לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית שתיערך מחר (שני) בנתב"ג, במשטרה הודיעו היום כי המחאה תתקיים בטרמינל 1 בלבד, ותוגבל ל-5,000 איש בלבד. מובילי המחאה זעמו וקראו למשטרה "להתנהג כמו במדינה דמוקרטית". לדבריו אחד ממובילי "כוח קפלן", נדב גלאון, "צריך לאפשר לנו למחות, אנחנו לא באים לחסום צירים ואנחנו מאמינים שהמשטרה תדע להכיל את האירוע, אין סיבה שלא".

בהודעה רשמית של מובילי "כוח קפלן" נכתב בתגובה להגבלות המשטרה: "פגיעה מכוונת בחופש המחאה מצד משרתיהם של בן גביר ומירי רגב. קוראים לציבור הרחב להגיע בהמוניו לנתב"ג מחר. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכות המחאה. נפגין מחר כמתוכנן מחוץ לטרמינל 3, נממש את זכותנו הדמוקרטית, ונראה שזכותו של כל ישראלי וישראלית להפגין נגד הדיקטטורה".

"בדקנו והתייעצנו עם מספר גורמים, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים וברור לנו שאפשר לקיים מחאה של כמה שעות בנתב"ג ולהעביר את המסר לממשלה שאנחנו יכולים להגיע גם לשער היציאה והכניסה הבינלאומי", המשיך גלאון. "אין לנו כוונה לחסום ציר, אבל יש לנו כוונה לעשות את זה לאט, ארוך ומתמשך". מנגד, במשטרה הבהירו כי חל איסור על כניסה לשטח האווירי, איסור לנסוע על ציר שיוקצה לנסיעות רכבי חירום והצלה ואיסור להאט את התנועה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. אתמול/ראובן קסטרו

גלאון סיפר בשיחה עם וואלה! על ההפגנה מחר: "אנחנו קוראים לציבור להגיע החל מהשעה 17:30 לנתב"ג. אנחנו קוראים לאנשים להגיע ברכבים, אבל ברור לנו שיהיו גם כאלה שיגיעו ברכבות. מי שיגיע ברכבות, ההנחיה פשוטה: רדו מהרכבת, עלו לקומה שלישית בטרמינל 3 לאולם מקבלי הפנים ותקיימו הפגנה מחוץ למקום הזה".

"אלו שיגיעו ברכבים, אנחנו מבקשים מהם לנסוע בצורה איטית, יש לנו עניין שהאירוע יקח זמן. אנחנו אומרים להם תקיפו כמה פעמים שתרצו את השדה", הסביר גלאון. "תסעו לאט ותצפצפו, תזמברו ותעשו כל מה שנותן אווירה של מחאה. "אנחנו לא באים לחסום את נתב"ג ויכול להיות שגם נגיע שוב אם נראה שהממשלה מתקדמת עם התוכנית. המטרה היא להפעיל לחץ, להאט את התנועה ולקיים שם מחאה דמוקרטית לא אלימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. אתמול/ראובן קסטרו

גלאון תקף את הממשלה, שמקדמת את הרפורמה, ואמר: "הדבר הקיצוני היחיד הוא הדהירה של הממשלה אל עבר הדיקטטורה. אנחנו נאלצים להגיב בהתאם לממשלה שנוקטת בצעדים קיצוניים שהמשמעות שלהם היא אחת - הרס הדמוקרטיה וקידום ההפיכה המשטרית. השאלה היא אם המאבק שלנו יצליח לבלום אותם כמו שהצליח בפעם הקודמת, מבחינת הרצונות שלהם והכוונות שלהם, שום דבר לא השתנה. נהפוך הוא, הם אומרים זאת בקולם שהם רוצים הפעם לשנות גישה, להחליף רטוריקה, להגיע עם תחבולות אחרות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אחרי הערכת המצב בנוגע להפגנה בנתב"ג: "מתמונת המצב שהוצגה בפניי עולה כי בכוונתם של פעילים רבים לשבש את התנועה במקום, ולהקשות על אלפי אזרחים שרכשו כרטיסי טיסה להגיע ליעדם בזמן ללא הפרעות. המדיניות שלי ברורה - חופש מחאה - כן. אנרכיה, חסימות כבישים, הפרעה לאזרחים תמימים שיתוק שדה תעופה וסיכון חיי אדם - ממש לא".

"אני מצפה מהמשטרה לפעול בהתאם לחוק ובשיוויניות ולגלות אפס סובלנות מול כל ניסיון לפעול בניגוד לחוק", המשיך בן גביר. "אסור לאפשר לאף פורע חוק לחשוב שבגלל שהוא משתייך לזרם המתנגד לממשלה, יש לו פריווילגיות לשבש את חייהם של אזרחי ישראל".

סגן המפכ"ל, אבשלום פלד, אמר בפתח הדיון בוועדה לביטחון לאומי כי "התפקיד שלנו הוא לאזן בין חופש הביטוי לשמירה על הסדר מאוד מורכב. אף שוטר לא יוצא מהבית שלו כדי לפגוע במישהו, אלא מגיע לעשות את עבודתו ושליחותו. אנחנו פועלים כבר חודשים באלפי מוקדים ברחבי המדינה. גם שוטרים לא מגיעים הביתה, הם בשעות רבות מעבר לשעות העבודה. מרבית ההפגנות מסתיימות ללא אירועים חריגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully