וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד חסימת נתב"ג: "שלא יקרה אסון"; המפגינים זועמים: "השתלטות פוליטית"

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, מסר כי אירוע החזרת המטוס שהמריא לארה"ב מהווה נורת אזהרה. הוא הבהיר כי יתאפשר להפגין, אך לא לחסום כביש: "גלו אחריות". רשות שדות התעופה: "חסימה עלולה להיגמר בקטסטרופה". מובילי ההפגנות: "מצפים מהמשטרה לשמור על זכות המחאה"

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023/מובילי כוח קפלן

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, התייחס הבוקר (ראשון) למחאה נגד המהפכה המשפטית הצפויה להתרחש מחר בנתב"ג, ומסר כי לא תתאפשר חסימת ציר הכניסה לשדה. מפקד המחוז התייחס לאירוע המטוס שהוחזר במהלך הלילה, אחרי שכבר המריא לארה"ב, ומסר כי מדובר ב"נורת אזהרה לכולנו המחייבת אותנו לשמירה על צירי התנועה הביטחוניים בנתב"ג". ביטון ביקש מהמפגינים: "גלו אחריות, שלא יקרה אסון שנתחרט עליו".

מפקד המחוז התייחס לאירוע במהלכו הוחזרה טיסת יונייטד איירליינס, עליה 339 בני אדם, עקב חלון שבור במטוס. ביטון מסר כי חסימת הצירים לנתב"ג עלולה לעכב את הגעת כוחות הביטחון ולסכן אלפים. הניצב הוסיף ומסר כי תתאפשר הפגנה באזור, אולם לא חסימת הצירים. גם אמנון כהן, ממלא מקום מנכ"ל רשות שדות התעופה, התנגד לחסימת הכביש לנתב"ג, "אמש ראיינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה", הוא מסר.

כוחות מד"א ממתינים בנתב"ג לנחיתת מטוס יונייטד איירליינס עם חלון שבור, 2 ביולי 2023. מד"א
כוחות מד"א ממתינים בנתב"ג לנחיתת מטוס יונייטד איירליינס, הלילה/מד"א

גם ברשות שדות התעופה ניצלו את האירוע כדי להזהיר מחסימות במתחם. "אמש ראינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם", אמר אמנון כהן, מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה. "נמל התעופה יכול להפוך בתוך שניות למקום שבו מופעל נוהל חירום שחיי מאות אנשים תלוים בו. אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו הייתה פקוקה, כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להיכנס במהירות לשדה ולהערך בהתאם, והיינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים. נמל תעופה בן גוריון הינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית לכן אסור לחסום את נתב"ג".

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית זעמו על ההודעות ומסרו כי "עצוב לראות את ההשתלטות הפוליטית גם על רשות שדות התעופה. זכותם של אזרחי ואזרחיות המדינה למחות בכל מקום נגד הדיקטטורה וזה בדיוק מה שיקרה מחר. אנו מצפים ממשטרת ישראל לשמור על זכות המחאה הקדושה במדינות דמוקרטיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין, 27 ביוני 2023. מובילי כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, בשבוע שעבר/אתר רשמי, מובילי כוח קפלן

מחר מתוכננת מחאה גדולה בנמל התעופה בן גוריון, ברקע החלטת הקואליציה לקדם באופן חד צדדי חלקים במהפכה המשפטית. בשלב הראשון, מתכוונת הקואליציה לחוקק את צמצום עילת הסבירות באופן שלא יאפשר לבג"ץ להתערב במינויים ממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully