וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנגנון ההשמדה העצמי שלא עבד: זה טיל הנ"מ ששוגר מסוריה והתפוצץ בישראל

2.7.2023 / 8:48

הטיל ששרידיו אותרו בנגב הוא מסוג SA, טרם ברור מאיזה דגם. הוא בעל טווח של מאות קילומטרים, שסוריה נוהגת לשגר בתגובה לתקיפות בשטחה, בדרך כלל כחלק ממטח גדול. מנגנון ההשמדה לא עבד, מה שגרם לו להתפוצץ רק אחרי שהחל לאבד גובה. וגם: מדוע לא הופעלה אזעקה?

תקיפה אווירית של ישראל באזור דמשק/טוויטר

הטיל נגד מטוסים הסורי שהתפוצץ הלילה (ראשון) בשמי ישראל הוא טיל מסוג SA, טרם ברור לחלוטין מאיזה דגם. מדובר בטיל ישן בעל טווח של מאות קילומטרים, שסוריה נוהגת לשגר בתגובה לתקיפות בשטחה, בדרך כלל כחלק ממטח שכולל טילים רבים.

ל-SA מנגנון השמדה עצמית ואם הוא מחטיא את מטרתו, הוא אמור להתפוצץ באוויר אחרי מעוף של מאות מטרים. הלילה, ממנגנון ההשמדה העצמית ככל הנראה לא עבד, והוא המשיך להמריא עד שאיבד גובה, אז ככל הנראה התפרק והתפוצץ.

הבוקר, בצה"ל בודקים את שאירע אמש במערך ההגנה האווירית - גם מדוע לא היה יירוט וגם למה לא הופעלה אזעקה, למרות ששרידי טיל גדולים נפלו בעיר רהט שבנגב.

שברי טיל נגד מטוסים ששוגר מסוריה לישראל, רהט, 2 ביולי 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
שברי טיל נגד מטוסים ששוגר מסוריה לישראל, רהט, 2 ביולי 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט

הטיל שוגר הלילה מסוריה במקביל לדיווחים סוריים על תקיפה ישראלית באזור חומס שמצפון לדמשק. שרידים גדולים שלו, חלקם גבוהים מאדם ממוצע ורחבים ממנו בהרבה, אותרו ברהט שבנגב.

"בדרך לישון שמעתי פיצוץ, חשבתי שמדובר בדוד שמש", סיפר תושב רהט שרסיס הטיל אותר ליד ביתו. "יצאתי החוצה וראיתי מיכל גדול, ושנזק נגרם לבית. מזל שמדובר בשעות האלה ולא ביום, אחרת היו ילדים בחוץ", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • נ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully