וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-600 עצורים בעוד לילה של מהומות בצרפת, השוטר שהרג את הנער התנצל: "אני הרוס"

המפגינים השחיתו סניפים של מקדולנדס, נייקי וזארה במרכז פריז ובזזו את הסחורה. מכוניות הוצתו ברחבי המדינה וכתובות גרפיטי רוססו לזכרו של בן ה-17 שנורה לאחר שלא עצר לבדיקת תנועה. מקרון יקיים ישיבת חירום בשל ההתפרעויות - שמתקיימות זה הלילה השלישי ברציפות

שוטר מכוון אקדח לעבר נער בפרבר של פריז/טוויטר

יותר מ-600 בני אדם נעצרו הלילה (שישי) במהומות ברחבי צרפת שפרצו בעקבות הרג של נער בן 17 מירי שוטר בפרבר של פריז. המפגינים ניפצו חלונות ראווה של חנויות, שרפו מכוניות והשחיתו רכוש. בניין עירייה בקלישי סו בואה, אחד מפרברי פריז הוצת וכן בנק בנאטר, פרבר נוסף של פריז בו פרצה התקרית שהחלה את המהומות. בתקשורת המקומית דווח כי המוחים ירו זיקוקים לעבר שוטרים וניסו להקים מחסומים מאולתרים על כבישים ברחבי המדינה. כוחות הביטחון פיזרו אותם בגז מדמיע.

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי יקיים ישיבת חירום של הממשלה בעקבות ההתפרעויות - שמתקיימות מזה הלילה השלישי ברציפות. הן החלו בשל ירי של שוטר בנער נהאל, שסירב לעצור לבדיקה משטרית שגרתית בנאטר, פרבר של פריז. בתחילה טענה המשטרה שהוא ניסה לדרוס את השוטרים, אך בסרטון ששותף ברשתות החברתיות נראה אחד מהם מכוון את אקדחו אל כיוונו של נהג המרצדס ויורה לעברו כשניסה להימלט.

מהומות בנאנטר, פרבר של פריז, בעקבות ירי משטרתי בנער, צרפת 30 ביוני 2023. רויטרס
יותר מ-600 עצורים. כלי רכב בוערים בנאנטר, הלילה/רויטרס

השוטר הואשם ברצח הנער, שמוצא משפחתו הוא מאלג'יריה. עורך דינו של איש הביטחון אמר כי הוא התנצל בפני המשפחה וכי הוא "הרוס בעקבות התקרית". בין היתר במהלך המהומות שפרצו הלילה המפגינים ריססו כתובות גרפיטי ברחבי נאטר בהם נכתב: "נקמה עבור נהאל".

בין החנויות שהושחתו נמנים סניפים של מקדונלדס, נייקי, וזארה שממוקמים ברחוב ריבולי שבמרכז פריז. בתיעודים שעלו לרשתות החברתיות נראים חלק מהמוחים בוזזים סחורה מהרשתות ונמלטים מהמקום בצעקות. ראשת ממשלת צרפת אליזבת בורן אמרה כי המהומות שהתחוללו במדינה הן "בלתי נסבלות ובלתי נסלחות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהומות בנאנטר, פרבר של פריז, בעקבות ירי משטרתי בנער, צרפת 30 ביוני 2023. רויטרס
בניין עירייה הוצת. מוחים יורים זיקוקים לעבר שוטרים בנאטר, הלילה/רויטרס

אתמול אחר הצהריים התקיימה צעדת זיכרון לנער בה השתתפה אמו מוניה. שעות אחריה, פרצו המהומות שהתרחשו בעיקר בפריז אך גם במוקדים נוספים ברחבי המדינה. אמו של הנער נאמה במהלך הצעדה ואמרה כי אין לה ביקורת כלפי המשטרה ככלל - אלא רק כלפי השוטר שירה בבנה.

מהומות בנאנטר, פרבר של פריז, בעקבות ירי משטרתי בנער, צרפת 30 ביוני 2023. רויטרס
כוחות ביטחון מכבים כלי רכב שהוצתו במהלך המהומות בנאנטר, הלילה/רויטרס

הנער, לפי הרשויות המקומיות, היה "מוכר למערכת המשפט כמי שסירב לציית לבדיקות תנועה" בהזדמנות קודמת. זה הירי הקטלני השני השנה במהלך בדיקות תנועה שגרתיות, לאחר שיא של 13 מקרים בנסיבות דומות בשנה שעברה. שלושה בני אדם נהרגו מירי משטרתי לאחר שסירבו לציית לבדיקה שגרתית ב-2021 ושניים ב-2020.

בשנים האחרונות פרצו לא אחת מהומות דומות בפרברי פריז, שבהם חיות קהילות גדולות של מהגרים ובני מהגרים, בעקבות טענות לאפליה משטרתית. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, רוב קורבנות הירי המשטרתי ב-2022 וב-2021 היו שחורים או ממוצא ערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully